ik heb zo'n printplaatje van een netwerkkaart helemaal leeg gemaakt, en nou wil ik dr een gat van 55mm ofzow in maken voor 60mm fan. Hoew maak ik hier een gat in.. vreemd materiaal dus.. hb geen dremel
Met een gatenzaag... maar die heb je waarschijnlijk ook niet. Misschien kan je er een lenen van een handige oom/neef/kennis?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
toevallig heb ik die wel.. maaruhmmz.. met een metaalgatenzaag door een printplaat? je wou me toch nie vertellen dat dat lukt, volgens mij splijt die hele printplaat dan naar zn moer..
Gewoon goed vast zetten en de juiste maat( in dit geval 60mm) gatenzaag gebruiken. Als ik kunststof op maat wil zagen gebruik ik altijd een ijzerzaag, printplaat is niet veel meer dan kunststof met daar in wat ijzer sporen. Moet lukken dus.Op zaterdag 16 februari 2002 14:44 schreef MasterXP het volgende:
toevallig heb ik die wel.. maaruhmmz.. met een metaalgatenzaag door een printplaat? je wou me toch nie vertellen dat dat lukt, volgens mij splijt die hele printplaat dan naar zn moer..
Edit: en niet te snel willen, niet te veel druk zetten dus en hem niet voluit laten draaien de boor.
gewoon rustig aan dan moet het lukken heur
Ik boor m'n printen altijd met metaalboren, dat gaat prima. En trouwens, een printplaat die splijt? Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Dat FR4 is echt sterk.
Printplaten bestaan voor een groot deel uit glasvezel, en is dus erg goed met een ijzerzaag te bewerken. Om printen op maat te maken gebruik ik altijd een ijzerzaag...Op zaterdag 16 februari 2002 14:35 schreef MasterXP het volgende:
ik heb zo'n printplaatje van een netwerkkaart helemaal leeg gemaakt, en nou wil ik dr een gat van 55mm ofzow in maken voor 60mm fan. Hoew maak ik hier een gat in.. vreemd materiaal dus.. hb geen dremel
Verwijderd
Epoxy is inderdaad prima te bewerken met ijzerzaagje,
(hard)metalen boortjes, ijzervijl en met (metaal)gatenpons; scheuren doet het vrijwel niet.
(hard)metalen boortjes, ijzervijl en met (metaal)gatenpons; scheuren doet het vrijwel niet.
Gewoon aan weerszijden houten plankjes vastzetten met lijmtangen en vervolgens door het eerste plankje en de printplaat heenboren met een gatenzaag. Zo zul je zeker geen splinters krijgen.
Uhhhh, graag pics als je geboord hebt en de koeler erop zit, en o ja, ook graag 1 als hij in je bak zit, ben wel benieuwd wat je erme wil koelen. Je graf kaart soms?
Blaat
Pagina: 1