Webserver maken lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik wil een webserver maken thuis op een PC. mijn netwerk ziet er nu zo uit:

--internet--PC1----PC2
|-----WebserverPC

Ik heb al veel dingen geprobeerd maar het lukt niet. Kan iemand mij helpen met de volgende dingen:

- Welk programma heb ik nodig (voor win95)

- Ik heb bij PC1 poort 80 doorgeschakeld naar de webserver pc, moet ik verder nog wat doen

- Is er ergens een site waar het duidelijk staat uitgelegd ??

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op zaterdag 16 februari 2002 14:35 schreef emkedouwe het volgende:
Ik wil een webserver maken thuis op een PC. mijn netwerk ziet er nu zo uit:

--internet--PC1----PC2
|-----WebserverPC

Ik heb al veel dingen geprobeerd maar het lukt niet. Kan iemand mij helpen met de volgende dingen:

- Welk programma heb ik nodig (voor win95)
Apache lijkt me, maar als je heeeel weinig ervaring hebt voldoet xitami of iets in die richting wel.
- Ik heb bij PC1 poort 80 doorgeschakeld naar de webserver pc, moet ik verder nog wat doen
Als je dat goed hebt gedaan niet :) Je zult hem alleen kunnen benaderen door localhost te tikken. Als je op de pc in 't netwerk je internet ip intikt zal het niet werken omdat hij dan niet forward. Even door iemand anders laten testen dus :z
- Is er ergens een site waar het duidelijk staat uitgelegd ??
Google.com is your friend!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

apache en "Toolkit for Apache" das een soort GUI voor apache

Verwijderd

:z...
je kan beter je internetconnectie op die stomme (:P) webserv. pc hangen... en dan Linux draaien met Apache... ga ik ook doen als ik m'n server (p1 120 mhz, 24? mb ram, Freesco) :). :).

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Als je er weinig vanaf weet kun je ook simpleserver van analogx (www.analogx.com) gebruiken. Het werkt en het is simpel en klein. wat wil je nog meer?