Kleurenverschil in Photoshop - Illustrator

Pagina: 1
Acties:

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Topicstarter
Ik heb een foto bewerkt in Photoshop 6.0 met daarin een achtergrond-kleur grijs, CMYK waarde 48% 40% 40% 4%.
Nu heb ik een pagina in Illustrator 10 gemaakt met dezelfde achtegrondkleur (zelfde CMYK waarde) als de foto. Echter, als ik de foto importeer naar Illustrator en het geheel exporteer naar PDF is de achtergrondkleur van de foto niet gelijk aan de achtergrondkleur van de pagina.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, ik heb me rot gezocht en kan niets vinden over dit probleem.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Mischien omdat het bestand maar 256 kleuren heeft?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bij het maken van een pdf gebruikt hij standaard een lores soort van voorvertoning. Je kunt proberen wat aan de instellingen te doen maar omdat jpg compressie niet echt kleur-echt is ben ik bang dat je er niet veel mee opschiet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Topicstarter
Bedankt, ik zal daar eens kijken of ik iets aan de instellingen kan veranderen.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

wellicht zit het probleem in het wel of niet aanwezig zijn van een alpha channel... als je een afbeelding converteerd wil deze namelijk nog wel eens qua kleur intensiteit gaan 'shiften' waardoor de kleuren net iets anders worden dan je origineel.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 17 februari 2002 00:49 schreef barry het volgende:
wellicht zit het probleem in het wel of niet aanwezig zijn van een alpha channel... als je een afbeelding converteerd wil deze namelijk nog wel eens qua kleur intensiteit gaan 'shiften' waardoor de kleuren net iets anders worden dan je origineel.
:? CMYK welke letter zou er staan voor Alpha-channel. Kortom, dat kan er niets mee te maken hebben. :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

als je windows 98 gebruikt kan het probleem ook zitten in het feit dat mspaint de kleuren heeft 'gelocked' waardoor als je ps al had geinstalleerd en vervolgens je illustrator installeert (je krijgt dan een melding in ps als je ps weer voor het eerst start)
Je kan de kleuren onlocken door in het register te zoeken naar DefautlTTL = "128" geloof ik

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 13:15 schreef tweak-ed het volgende:
als je windows 98 gebruikt kan het probleem ook zitten in het feit dat mspaint de kleuren heeft 'gelocked' waardoor als je ps al had geinstalleerd en vervolgens je illustrator installeert (je krijgt dan een melding in ps als je ps weer voor het eerst start)
Je kan de kleuren onlocken door in het register te zoeken naar DefautlTTL = "128" geloof ik
nee het was DefaultTTL = "182"
ik heb het net effe opgezocht in het grote almanak.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
tweak-ed:
Als je hier net komt kijken kan het probleem ook zitten in het feit dat als je geen verstand van zaken hebt, je beter niet kan reageren, dan zo'n dom niets-zeggend verhaal te posten. Maar dat wist je vast al, want je had de FAQ al gelezen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

hij is nu gebanned

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
Tim Schuhmacher:
hij is nu gebanned
Ja, ik sprak Pelle net en die zei ook zoiets.
Terecht zeg, ik lees een stuk of 10 posts van hem, en die gaan of nergens over, of hij post om zo veel mogelijk tech posts te krijgen, of hij posts een onsamenhangend of nietszeggend melpverhaal... man man man ga toch buitenspelen :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Je moet photoshop weer ff opnieuw installeren, want waarschijnlijk heb je illustrator later geinstalleerd dus pakt hij het oude kleuren palette van illustrator. als je photoshop opnieuw installeert is dit probleem verholpen!

mzzl :7

Verwijderd

heeft het ook niet te maken met de gamma instellingen van je videokaart? ik had dat probleem ook toen ik illustrator installeerde. toen ik de gamma instellingen veranderde was het probleem ook verholpen
Pagina: 1