Dual systeem, wat werkt dan niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54
Ik wilde een pc kopen, en ik dacht hieraan:

• 2x 512MB PC2100 DDR SDRAM (Dane-Elec)
• 2x AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz)
• Asus V8200 GeForce3 Ti500
• Creative Labs SB Audigy Platinum EX
• Intel Pro 100s PILA8460C3
• Logitech Cordless Desktop Optical
• Plextor 40/12/40 (Retail)
• Tyan S2466N Tiger MPX Lan
• 2x Western Digital 100GB (7200rpm)

Maar heb ik dan kans dat spelletjes of progsels niet werken? Ik heb qua programma's veel goeds gehoord, maar bij de spelletjes niet. Maar daarbij werden ook redelijk oude videokaarten (GF2 etc.) gebruikt.

Ik wil gamen, fotosoepen en programmeren, zou ik er dan beter aan doen om ipv een dual XP een single P4 kopen?

edit: het gaat me niet echt om de samenstelling van de pc, maar of het werken zal, dus het is niet bedoeld als een 'check-mijn-toekomstige-bak'-topic!

Verwijderd

NO WAY! een singel pentium 4 kan nog niet tegen 1 xp2000 op ... laat staan 2 ...
ik denk ook niet dat je veel problemen gaat kennen met progs omdat tegenwoordig de besturingssysttemen heel goed kunnen werken met 2 procs... het os zorgt eigenlijk dat alles in goede banen geleidt wordt en het programma luisterd naar het os duuuuus... bijna geen problemen! (ik heb er toch nog haast geen ondervonden)

Ik vraag me wel af waarom je een tyan bord gaat steken en niet nog een beetje wacht op anderen ... gigabyte staat op het punt ook 2 dual amd borden te releasen en daar heb je vb raid onboard ... + overclock mogelijkheden!!!

ik wacht in ieder geval wel ;-) >:)

• creative8500
Ik wil hem over anderhalve maand ofzo kopen, maar dit had ik ff in de pricewatch gedaan :)

Maar heb je ook geen game-probs?

Verwijderd

Geen problemen. Sommige spellen werken ook met een enkele proc niet onder W2K/XP

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Als ik dat zo allemaal bekijk moet dat wel gaan werken :) Misschien dat je beter registered ram kan nemen i.v.m. nog meer stabiliteit en eventuele toekomstige uitbreiding.

Kans op games en apps die niet werken? Wel, tot dusver heb ik alles wat ik wil draaien probleemloos op m'n bak aan het draaien gekregen, alleen een niet vrijgegeven 3D bench tooltje krijg ik niet aan de praat (maar er zijn anderen met een totaal andere congif die dat probleem ook hebben)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• creative8500
Dane-Elec 512 MB ECC REGISTERED DIMM PC2100 - € 213
Dane-Elec 512 MB PC2100 DDR SDRAM - € 212

Scheelt weinig in prijs :), maar wat is het verschil, welke problemen ontloop je zo?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kan een hoop problemen schelen, ik zou zowiezo voor registred gaan. ECC hoeft niet maar is het vaak ook metteen...

Je hoort zoveel mensen " me dual doet raar" en dan zit er geen registred geheugen in...

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op zaterdag 16 februari 2002 14:49 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Dane-Elec 512 MB ECC REGISTERED DIMM PC2100 - € 213
Dane-Elec 512 MB PC2100 DDR SDRAM - € 212

Scheelt weinig in prijs :), maar wat is het verschil, welke problemen ontloop je zo?
Het eerste probleem dat je ontloopt met registered ram (ECC is idd een non-issue) is dat je dan alle vier de sockets kunt volproppen; je kunt naast twee unbuffered DIMM's niks meer bijplaatsen, ook geen registered (reg en unbuff werkt niet samen). Het tweede is de stabiliteit; hoe meer DIMM's, SDRAM IC's en grotere omvang van deze IC's je op een bord prikt, hoe zwaarder de memory-controller en -bussen het krijgen. Met al die nieuwe snelle technieken is timing een steeds groter probleem geworden en zie je ook nagenoeg geen chipsets meer die 8 unbuffered banken (4 double-sided DIMM's) ondersteunen zoals een oude BX/GX, zelfs de 760MP(X) lukt dat niet. Met twee unbuffered DIMM's gaat het zeker werken (want dat staat in de specs) maar gezien het geringe prijsverschil zou ik zeker registered nemen, helemaal als je 512MB DIMM's gaat gebruiken. Het spul wordt gewoon stabieler door de register functionaliteit op de DIMM's (die ontlasten het memory subsysteem). Nadeel is het geringere overclock potentieel, maar je koopt vast niet zo'n set-up om stevig te gaan overclocken I guess.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1