Beeld veel te licht na monteren Blue Orb op GF 256

Pagina: 1
Acties:

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 20:22
Heb de brakke standaard heatsink en fan vervangen door een ThermalTake Blue Orb. Nu is het beeld veel te licht. Het lijkt wel of er te weinig vermogen achter zit...

Iemand een idee wat er hier aan de hand is? (en hoe het te verhelpen is...)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Brightness aanpassen?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Signaalstoring/ruis door warmte?

XBO: Michaël#3318

• aki345
Op zaterdag 16 februari 2002 14:13 schreef CV_SmileY het volgende:
Brightness aanpassen?
Nee...monitor instelligen heb ik al doorgelopen. Daar ligt het niet aan

• aki345
Op zaterdag 16 februari 2002 14:13 schreef Nefiorim het volgende:
Signaalstoring/ruis door warmte?
Door warmte lijkt me sterk...Alles blijft lekker koel voor zover ik dat nu kan beoordelen.

Zou het kunnen dat er koelpasta op een vervelend plekje gemorst is wat de problemen tot gevolg heeft?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Op zaterdag 16 februari 2002 14:31 schreef aki het volgende:

[..]

Door warmte lijkt me sterk...Alles blijft lekker koel voor zover ik dat nu kan beoordelen.

Zou het kunnen dat er koelpasta op een vervelend plekje gemorst is wat de problemen tot gevolg heeft?
Tja, alles is mogelijk. Maar t zou ook kunnen zijn dat je gewoon te veel pasta hebt gebruikt en dat de warmte op de chip blijft (en nie via de blorb weggaat). Als de blorb erg koel aanvoelt kun je 2 dingen hebben. OF hij koelt extreem goed OF hij neemt geen warmte op.

XBO: Michaël#3318

• aki345
Op zaterdag 16 februari 2002 14:41 schreef Nefiorim het volgende:

[..]

Tja, alles is mogelijk. Maar t zou ook kunnen zijn dat je gewoon te veel pasta hebt gebruikt en dat de warmte op de chip blijft (en nie via de blorb weggaat). Als de blorb erg koel aanvoelt kun je 2 dingen hebben. OF hij koelt extreem goed OF hij neemt geen warmte op.
Als ie te goed koelt, kan dat dan problemen veroorzaken??
Zelfs na een uur draaien, voelt de chip niet 'te warm' (subjectief) aan. Verder zijn er geen rare vervormingen in het beeld of zo. Hij geeft puur te weinig 'kracht', alles komt te licht op het scherm... Kan je dat via Geforce Tweak Utility kunnen verhelpen of zo?

Zou het kunnen zijn dat tijdens het schoonmaken van de chip iets is aangetast door het gebruikte middel (alcohol)?

Mocht de boel een tik van de warmte hebben gehad, wat zijn dan zoal de symptomen?
Pagina: 1