Toon posts:

[RH7.2] na installatie gaat het mis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej,

om deze draad niet te vervuilen met mijn probleem heb ik toch maar een nieuwe aangemaakt.

ik heb laatst 7.2 iso's gedownd van linuxiso.org en een md5sum gedaan, alles prima in orde. opstarten van cd, installatie, allemaal geen probleem. ik heb dit alles via de grafische interface gedaan omdat ik nog niet echt toe ben aan de hard-core textmode. alles leek gewoon in orde te zijn. maar na de opstart gaat het verschrikkelijk mis. hij start op totdat hij die groene OK blokjes laat zien. dan gaat hij bij de USB hdci ( :? geloof ik, iig na de gewone USB...) met een rotgang op zijn bek. ik krijg een kernel panic en dan houd het op. soms krijg ik een recovery mogelijkheid door als root in te loggen maar meestal hangtie gewoon...

ik heb nog niet echt een oplossing gevonden, kent iemand dit probleem?

edit: op de i drukken om die module overslaan kan niet :? hij loopt door hoevaak ik ook op i druk :(

Verwijderd

Topicstarter
niemand? ;(

wat ik erg vreemd vind is dat ik niet op I kan drukken om dan te kiezen welke wel en welke niet te laden....
de I komt wel op het scherm maar hij komt niet in de interactieve modus :(

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Heb je een usb toetsenbord?

Verwijderd

Topicstarter
nope, gewoon PS/2, had wel een USB muis, maar heb die al met een plugje op PS/2 gezet. dat was ook mijn eerste gok :) kan het ook zo zijn dat als hij de eerste keer met een kernel dump op zijn muil gaat het zo verklooit staat dat het niet meer goed komt?

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

probeer eens om USB uit te zetten in je bios !

Werkte bij mij ook, daarna een nieuwe kernel brouwen met de juiste chipsets er in etc en dan werkt het weer prima.

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik vanavond uitproberen
prob2: heb nog nooit mijn kernel aangepast...naja dat komt dan wel weer :)

Verwijderd

Topicstarter
nou USB uitzetten help dus niet hij gaat nog steeds op zijn bek :( hij laad ook nog steeds de modules voor dat gebeuren. ik krijg ook geen CL dus ik kan ook nix uitzetten (alsof ik weet hoe dat moet :? ) iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
na het setten van mijn hostname zegtie:

Mounting USB filesystem: fork: Cannot allocate memory
Unable to handle kernel paging request at virtual address

:/ uhm help? :+

Verwijderd

gezien je kennis usb uitzetten en herinstallen

Verwijderd

Met een rescue cd zou je de partitie vast wel kunnen mounten.
Je kunt in /etc/modules.conf kunnen kijken wat er als alias staat voor usb-host-adapter.
Dit is misschien usb-uhci (?)
Dit zou je dan in uhci kunnen veranderen, dat is geloof ik de oude versie voor je usb controller.
Of je zet hem op off als je geen usb gebruikt.
Pagina: 1