Weet iemand tot hoever de Gygabyte Slot 1 > socket 370 converter gaat? Welke multiplier en welke busfrequentie hij aan kan? Ik heb een Asus p2b moederboard.
Ga eerst je vraag eens anders formuleren
600 zonder converter
800 met converter
gok ik ongeveer
600 zonder converter
800 met converter
gok ik ongeveer
Zo onduidelijk is hij toch niet?Op zaterdag 16 februari 2002 14:04 schreef NeverSeen het volgende:
Ga eerst je vraag eens anders formuleren
600 zonder converter
800 met converter
gok ik ongeveer
Converter Gigabyte SLOT1 > Socket 370 (PPGA / FCPGA)
Dat weet ik, meer niet.
Dat weet ik, meer niet.
Als tie van 2.0 Volt (p2b) naar 1.65 V (coppermine)kan conv. zit je goed.
Volgens mij is dat dan 8x100 Mhz Max.
Volgens mij is dat dan 8x100 Mhz Max.
DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department
Je hebt dus verschillende typen van die Gigabyte convertor. Je moet zowieso de mogelijkheid hebben om je voltage te kunnen instellen op de convertor. Die nieuwe cpu's vragen namelijk 1,75Volt aan je mobo terwijl ie minimaal 1,8 kan leveren. (Dit is trouwens ook afhankelijk van welke rivisie p2b je hebt)
Ik geloof niet dat ik er het voltage mee in kon stellen, maar ik heb net mazzel met mijn revisie van mijn moederboard. Hij kan namelijk 1,8 volt leveren, en dit kan een celeron volgens mij wel aan. Ik zat eigenlijk te twijfelen tussen een 1100 en een 1000, maar nu komen jullie met slechts 800.
Verwijderd
als ie het voltage kan regelen gaat ut wel hoor
van een celeron is de multiplyer toch locked,
en fsb is gewoon 100 wat een asus p2-b kan
van een celeron is de multiplyer toch locked,
en fsb is gewoon 100 wat een asus p2-b kan
Maar dat is nu juist het probleem, de cpu vraagt aan het mobo om 1,75 volt. Het mobo herkent deze aanvraag niet en zet hem op de default voltage van 2 Volt. daarom heb je op je convertor jumpers nodig waarmee je een waarde van 1,8 Volt kan instellen. Deze overruled de aanvraag van de cpu.
Verwijderd
hmz ja dan gaat een 900 zelfs nie want een celly 900/1100 nemen alle 2 evenveel stroom
gaan voor een celly fcpga-2 met z'on speciale convertor (ben ff naam kwijt)
gaan voor een celly fcpga-2 met z'on speciale convertor (ben ff naam kwijt)
Is dat inderdaad zeker dat hij hem op 2 volt zet? Dat is behoorlijk bagger dan.Op zaterdag 16 februari 2002 14:38 schreef joop3 het volgende:
Maar dat is nu juist het probleem, de cpu vraagt aan het mobo om 1,75 volt. Het mobo herkent deze aanvraag niet en zet hem op de default voltage van 2 Volt. daarom heb je op je convertor jumpers nodig waarmee je een waarde van 1,8 Volt kan instellen. Deze overruled de aanvraag van de cpu.
Weet iemand dan nog waar je zo'n Asus kan kopen dan? Ik kan hem echt nergens meer vinden.
Verwijderd
http://www.overclockers.co.uk heeft ze, met verzendkosten erbij ben je iets van 23 euro kwijt, je moet alleen wel met creditcard betalen, ik heb mijne nu een weekje binnen, draai nu een celeron 900 op 1000Mhz ben nog aan het proberen om 'm op 1200 te krijgen maar denk dat m'n agp bus dat niet trekt
Ik heb een gigabyte convertor waar ik zelf jumpertjes op gesoldeerd heb. Er draaid een celeron 600@900 op voltage staat op 2.0V
De spanningen zijn in princiepe in te stellen van 1.35 tot 2.x volt Multiplyer is locked.
In m'n andere compu zit een aopen slotket met een 1Ghz celeron, maar dit had net zo goed de gygabyte kunnen zijn.
De spanningen zijn in princiepe in te stellen van 1.35 tot 2.x volt Multiplyer is locked.
In m'n andere compu zit een aopen slotket met een 1Ghz celeron, maar dit had net zo goed de gygabyte kunnen zijn.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
hmm, ik denk niet dat ik ga solderen, met mijn trilvingers raggel ik over heel de kaart denk ik.
(Bedankt voor alle reacties trouwens)
En hoe lang duurt dat ongeveer om hem uit Engeland over te laten komen?Op zondag 17 februari 2002 14:51 schreef _M_a_D_ het volgende:
http://www.overclockers.co.uk heeft ze, met verzendkosten erbij ben je iets van 23 euro kwijt, je moet alleen wel met creditcard betalen, ik heb mijne nu een weekje binnen, draai nu een celeron 900 op 1000Mhz ben nog aan het proberen om 'm op 1200 te krijgen maar denk dat m'n agp bus dat niet trekt
(Bedankt voor alle reacties trouwens)
Verwijderd
duurde bij mij een weekje, als je besteld hebt krijg je een trackingnummer zodat je kan kijken waar je pakketje op dat moment is, erg handig.
Pagina: 1