Dual Athlon of Single Athlon , en welk moederbord

Pagina: 1
Acties:

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Topicstarter
Hoihoi

Ik ben vanplan een nieuw systeem aan te schaffen, dacht hierbij aan een dual cpu systeem :9~

Nou gaat mijn voorkeur uit naar een AMD bak, alleen zit ik met de volgende vragen,

Kunnen de XP serie processoren ook in dual-modus draaien of moet je echt de MP serie aanschaffen?
Welke mobo (dual) is hier een aanrader voor ? Misschien een mooie review

Bij single cpu ben ik er al uit . Voorkeur gaat uit naar MSI mobo.
Type KT3 Ultra

Wat zijn de performance verschillen onder WIndows XP professional?

BVD :)

"Perl 4 Life"

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
koop je hem voor de geilheids factor, of heb je er wat aan?
Wat doe je normaal op je pc? Want bij normaal gebruik is een single sneller.

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Bij single cpu ben je d'r al uit, maar met dual nog niet :? Ik zou eerst voor mezelf vaststellen of ik single of dual wil, vervolgens komen de onderdelen wel. Anyway, twee XP's werken prima samen (zie sig).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Ozzi

??

de athlon XP werkt iig in SMP :)

geen

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik hoor veel goede verhalen over het dual bord van Tyan (werkt ook met XP's). Iets duurder is de Asus-variant, maar die is dan ook weer ietsjes sneller. Binnenkort komt er een dual Gigabyte bordje uit dacht is.

DIT IS MIJN WEBSITE

• maratropa
  • Niet online
ik geloof trouwens dat onder XP je iets meer performance hebt, maar dat ligt ook maar aan hoe je het instelt.

Ik heb 2k en dat hou ik nog voor een LAAAAAAAAAAAANGE tijd.
(ik heb een tiger MP met 2* 1200 MP, nog nooit 1 probleem mee gehad trouwens, alleen mijn knaken realtek werkte niet in 1 pci slot)

Er stond op 2cpu.com een vergelijking tussen 2k en xp dacht ik.

specs

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Topicstarter
Uhmm , nee ga er Windows .NET server op draaien en andere server/workstation achtige applicaties zoals Tivoli. Het hoeft dus geen spelletjesbak te worden maar een flink snel ( niet te lang wachten dus ) systeem. :7

"Perl 4 Life"

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Ik zit met hetzelfde probleem......budget zat alleen wat zal ik doen dual of single....

Dagelijkse bezigheden:
HTML
Games
Branden
I-netten
etc
Normal stuff

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 13:43 schreef Vidra het volgende:
Ik zit met hetzelfde probleem......budget zat alleen wat zal ik doen dual of single....

Dagelijkse bezigheden:
HTML
Games
Branden
I-netten
etc
Normal stuff
In dit lijstje zie ik niet iets waarbij je echt een behoorlijke performance winst zult krijgen door een tweede processor.

Dual heb je eigenlijk alleen wat aan bij zware workstations met speciale software (bijv. voor rendering) of je moet compleet verslaafd zijn aan "Distributed Computing" projecten zoals. Seti@Home, Folding@Home, etc.

Bij 'normal stuff' en 'budget geen probleem' denk ik dat je beter kunt zorgen dat je wat extra geheugen, een betere monitor/toetsenbord/muis etc.. kunt aanschaffen; Dit omdat deze laatste ook sterk ondergewaardeerd worden, terwijl je waarschijnlijk toch veelvuldig die computer gebruikt

:)

• maratropa
  • Niet online
en een vette HD.

Door zijn bandbreedte is de single p4 wat beter in content creation applicaties dan een single AMD heb ik zo gehoord.

specs

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op zaterdag 16 februari 2002 13:43 schreef Vidra het volgende:

Dagelijkse bezigheden:
HTML
Games
Branden
I-netten
etc
Normal stuff
Als je deze dingen niet allemaal tegelijk wil doen kan je prima met een single bak werken. Maar als je gewoon de hele zooi tegelijkertijd wil doen: dual CPU is het antwoord.

* gcb houdt er van z'n dual pentium pro'tje. Zit ook te denken over een AMD MP combo....

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:45

Marc H

- - Is wakker - -

Over het algemeen kan je stellen:

Als je hier moet vragen of je beter een systeem met een of twee processoren kan gebruiken, kan je beter voor een systeem met 1 processor kiezen, en geen dual. :)

verklaring:

Als je echt een dual systeempje kan gebruiken, weet je dat meestal ook wel. :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1