[DOS]Card service

Pagina: 1
Acties:

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Topicstarter
Hallo (als eerst moet ik even melden dat ik hier geen verstand van heb en dat ik een colega probeer te helpen)

We hebben hier een laptop met een 3com kaart erin (pcmcia 10base-t)
en nu wil hij via het netwerkje een backup maken van de laptop via DOS en die op de server zetten.

nu is dat wel al gelukt voor de gewone pc's maar niet voor de laptop omdat het script dan anders in elkaar zit volgends hem (omdat het een laptop betrefd)
en nu heeft hij de dosdrivers wel al kennen vinden voor die kaart maar nog niet de card service.

weten jullie mischien waar we die vandaan kennen halen?

we hebben al gezocht op de website van 3com maar daar krijgen we teveel search results.

Ik hoop dat jullie ons kennen helpen.

groetjes,

RapTil en Russell

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
moet de cardservice eigenlijk wel speciaal van 3com zijn?

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
Niemand?

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 15:39 schreef raptile het volgende:
Niemand?
Is ook wel een vaag verhaal, raptile !

Probeer eens op te nemen in de config.sys:

device=<padnaam>csmapper.sys
device=<padnaam>carddrv.exe /n=1

(Meer info omtrent gebruikte OS zou ook geen kwaad kunnen).
Suc6

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat er met de cardservice bedoeld word is waarschijnlijkeen klein DOS proggel wat ervoor zorgt dat de PCMCIA slots onder DOSbeschikbaar komen voor de drivers.
Volgens mij kun je dit makkelijkbij 3Com achterhalen of via de google ofzo (een kijkje op sites die prepared bootdisks hebben is ook geen slecht idee: http://www.bootdisk.com ).
Verder kun je gewoon de edit knop gebruiken als je iets wil toevoegen.
Last , but nog least, gelieve niet zo snel te schoppen als er nog geen rely is op je vraag.
Koffie has spoken his speech :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

• raptile

raptile

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 21:21 schreef Koffie het volgende:
Wat er met de cardservice bedoeld word is waarschijnlijkeen klein DOS proggel wat ervoor zorgt dat de PCMCIA slots onder DOSbeschikbaar komen voor de drivers.
Volgens mij kun je dit makkelijkbij 3Com achterhalen of via de google ofzo (een kijkje op sites die prepared bootdisks hebben is ook geen slecht idee: http://www.bootdisk.com ).
Verder kun je gewoon de edit knop gebruiken als je iets wil toevoegen.
Last , but nog least, gelieve niet zo snel te schoppen als er nog geen rely is op je vraag.
Koffie has spoken his speech :P
snel :? :)

Volgends mij is het geen gewone bootdisk en die card service die we nodig hebben is er om ervoor tezorgen dat hij precies weet hoe hij met die kaart om moet gaan via dos tcp/ip als ik het goed heb

Spelfouten voorbehouden.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 16 februari 2002 22:03 schreef raptile het volgende:
[..]
...
Ya snel ;)
= vlug, rap, gezwind, met rasse schreden

Geplaatst door raptile - zaterdag 16 februari 2002 12:59
Geplaatst door raptile - zaterdag 16 februari 2002 13:42
Geplaatst door raptile - zaterdag 16 februari 2002 15:39
uit de FAQ
Wees ook geduldig. Niet elke vraag heeft altijd een makkelijk antwoord. Soms zul je maar 1 minuut op een antwoord hoeven te wachten en soms een paar uur tot een dag. Ga aub niet je eigen topic om de 10 minuten weer 'in het zicht krijgen' door er op te reply'en met iets als 'weet iemand het al?'. Mocht je na een dag geen antwoord hebben gehad mag je uiteraard wel door middel van een post je topic weer wat onder de aandacht brengen.
Daarom zei Koffie dat je niet zo snel mag schoppen. Geduld is een mooie deugd.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 22:03 schreef raptile het volgende:

[..]

Volgends mij is het geen gewone bootdisk en die card service die we nodig hebben is er om ervoor tezorgen dat hij precies weet hoe hij met die kaart om moet gaan via dos tcp/ip als ik het goed heb
En, hoewel er genoeg hulp beschikbaar is, is het nog steeds onduidelijk wat jij nou precies bedoelt...

Voorbeeld: Als dit echt oude harde waren is (386/486) dan praten we waarschijnlijk over het excluden van upper memory.

In 't kort: kom eens met een duidelijk (!) verhaal...

(Er zijn er genoeg die jou in principe kunnen/willen helpen..) :)
Pagina: 1