Verwijderd

Topicstarter
Om even door te gaan op dat trouwen: Kinderen?? Waarom?

Om 20 jaar van je leven weg te gooien aan anderen? De tijd van je leven waarin je zelf nu eens wat leuks had kunnen doen?

Bovendien vind ik de kans in de huidige maatschappij te groot dat ze 'het verkeerde pad kiezen'. Iets waar een ouder volgens mij niet veel aan kan doen (wel iets, maar niet alles). En dan voel je je zeker nutteloos na zo'n groot gedeelte van je leven...

Nee.. laat mij die tijd en dat geld maar aan computerspul en leuke vakanties met mn vriendin uitgeven, want trouwen vin ik dus ook onzin!

Verwijderd

Helemaal mee eens, alleen dat argument van dat ze geen toekomst hebben en "deze slechte tijd" slaat echt helemaal nergens op. Dat wordt al zolang gezegt als de wereld oud is.

Verwijderd

Topicstarter
Ligt er aan waar je woont denk ik, en waar je kinderen naar school zullen moeten en dus met wat voor mensen ze onherroepelijk in contact zullen komen.

Er zit wel een behoorlijk verschil tussen R'dam Spangen en Hutje-op-de-hei ofzo. Helaas heb je niet altijd de keus van je woonplaats.

Verwijderd

Het krijgen van kinderen zit in je genen. Zonder die drang zou de mens al lang uitgestorven zijn. Het is duidelijk dat je nog geen kinderen hebt (ik heb ze ook nog niet), maar als je ze zelf hebt, zul je ze waarschijnlijk wel willen hebben, en niet meer zonder willen.

P.S. ik wil voorlopig ook nog geen kinderen, maar ik zeg niet dat ik ze nooit wil...

Verwijderd

Waarom : Mensen zeggen dat het de kroon op hun relatie is maar het is niet meer en niet minder dan een oerdrang van je gene overbrengen. En zeg nooit nooit.

De kinderen zijn een product van de ouders. En als die je kinderen gewoon maar een gang laten gaan dan krijg je dat ze op het slechte pad gaan. Zie het als roken. Als de ouders roken, roken de kinderen vaak ook. Als ouder ben je zeker op jonge leeftijd een held.//mijn pappie kan alles// Je moet dan het goede voorbeeld geven. Weet het, standaard maar is wel zo.

En ik mot ook niet aan de jankende krengen denken. Maar ja, ben nog jong(18) dus ik hoef nu ook geen kinderen. Maar om de huidige staat van ons land om als excu6 te gebruiken om geen kids te nemen vind ik wel wat lame.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Trouwen is best geinig... al die kado's haha.

Maar ik ben dus bewust kinderloos (35, vrouw). Ik heb er nooit zin in gehad en altijd gedacht dat mij die onstuitbare moederdrang misschien wel zou overvallen zodra ik de 30 was gepasseerd. Maar nee hoor. Ik ben erg tevreden met mijn leven, zo zonder kinderen helemaal :p

Verwijderd

Ik geloof dat ik er zelf tegenaan kijk als het nemen van een hond, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Ik ben d'r in ieder geval nog niet volwassen genoeg voor.

Verwijderd

Zoals jullie wel begrepen zullen hebben uit mijn eerdere posting, hebben wij ook geen kids.
Tenslotte blijft het een bewuste keuze of je je vrijheid op wilt offeren voor kids. En nu zal ik ongetwijfeld overvallen worden door mensen met kids dan je best wel vrijheid houdt, maar die vrijheid kost wel moeite. Als wij het op onze heupen krijgen, pakken we nu onze jas, en zijn over 5 minuten weg. Met kids lukt dat gewoonweg niet, moet je altijd oppas regelen, of de kids bij oma dumpen.

Tuurlijk weet ik wel dat als je kids hebt, ze alles voor je zullen zijn (zou niet goed zijn als het anders was) maar je legt je eigen vrijheid gewoon enorme beperkingen op.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik heb gewoon geen zin in de verantwoordelijkheid. En ben idd ook erg gesteld op mijn vrijheid, en zee van tijd die ik naast een volledige baan toch nog overhoud.

Verwijderd

;) voordelen van kinderen: ;)

- je kan ze laten afwassen
- huis poetsen
- gras maaien
- auto wassen
- boodschappen doen
etc. etc.

ok, je moet er wel eerst een paar jaar tijd instoppen om ze te drillen, maar na een tijdje lijken ze me best wel handig, ik denk dat ik er over een paar jaartjes maar eens een paar aanschaf. ;)

Verwijderd

Een tip, als je een vriendin krijgt die heel
graag kinderen wil, en jij niet... dan is
het een linke boel... dat is bij mij namelijk
gebeurt... haar vriendin raakte zwanger, en
toen wilde zij ook opeens.... maar ik wilde
er nog even mee wachten, ik was net klaar met
school. maar hoor twee maanden later, was zij
opeens ook zwanger (ongelukje, dat moet ik geloven zeker).... ik zat er dus niet om te
springen.... daar werd zij nogal boos om, etc.... dus na 6 jaar samen te zijn... heeft
zij plotseling de relatie beeindigd, de vrijdag na valentijnsdag....

en geloof me, als je dat kindje in de buik
ziet bewegen tijdens de echo.... dan kan je
het nooit meer loslaten, je snapt dat gevoel
pas als je het zelf mee maakt.
Ik mag helaas het kindje nooit zien *zucht*
en dat sloopt je geestelijk gezien....
het wordt geboren in ± augustus

Verwijderd

Judge: succes ermee, want dat is een probleem. Dat jouw vriendin geen rekening houdt met jouw gevoelens is iiig eikelig, wat een zot wijf. Sorry dat ik het even zo zeg, maar dit geloof je toch niet/ Als mijn vriendin vanuit zichzelf zou besluiten: ik neem gewoon een kind en ik zie wel of hij het accepteert, zooooooo.. dan krijg ik persoonlijk behoorlijk veel jeuk overal. Dit soort dingen moet echt in overleg, mede voor de toekomst van het kind.

Verwijderd

Overigens hoef ik geen puber als kind :D
wel zo'n zachte, niet huilende, lieve, brave, leuk nageslachtje, wat je bij voorbaat al wat doet omdat het je eigen vlees en bloed is... een stukje van jezelf.. 's avonds voorlezen, met het hele gezin op vakantie, of een dagje uit naar de Efteling, ook voor de opvoeding... <zucht>

Maar wat KOST het een geld en wat had je allemaal in die tijd kunnen doen dat je die gore luier van zijn of haar reet trekt met een LUUUUUUUUCHT jonguh, noooooou! En dan dat gebleeeer de hele nacht, tss. Ja, nee, ik krijg wel een braaf kind want het is hoe je het opvoed. Nou, FORGET IT BUT. Tja, het is niet moeilijk om van je kind te houden, maar het kind laat de eerste 18 jaar iiig niet altijd merken dat dit wederzijds is.

Kortom: ik eeh.. denk niet dat ik er persoonlijk nog aan toe ben... en gelukkig m'n vriendin ook niet.. maar we hebben het er wel verdacht veel over. <slik..>

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik ben nu 26 en ben dus echt nog niet toe aan kinderen. Kom op zeg, ben er soms zelf nog 1. Ben op dit moment nog veel te blij met alle vrijheid die ik heb en dat wil ik graag nog wel een paar jaar (misschien wel altijd) zo houden. Ik vind nu al dat ik te weinig tijd heb voor leuke dingen, dan blijft er dus helemaal geen tijd meer over. Wil je zelf eens een leuk potje Quake 16 (verre toekomst) doen, zit je koter van 5 achter je pc. No thanks, ik pas!

Verwijderd

Dit is heel simpel als je nog niet aan kinderen toe bent moet je er nog niet aan beginnen dat is vragen om moeilijkheden. Je leven word totaal op zijn kop gegooid door zo'n hummel. maar.....

Ben je er wel aan toe dan is het (vind ik dus) het mooiste wat je in je leven kan overkomen.
Ik zou hier 24uur kunnen lullen over de mooie, verdrietige, bange etc momenten die ik heb meegemaakt en nog hoop meetemaken met onze kids.
Ik heb er dus 2 en echt waanzinnig.
Maar dat wil niet zeggen dat ik ook niet eens verlang naar meer vrijheid een hele nacht computeren maar die tijd is gewoon voorbij en ik wil voor geen goud ruilen.
Kan je het voorstellen als je voor de 1e keer zo'n hummeltje vasthoud of als ze zonder zijwieltjes gaan fietsen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar mijn mede Tweakers (ik dus partime ivm kids) niet aan beginnen als je er niet klaar voor bent.

(wauw wat een speech he) :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kinderen trekken mij niet (MUAHAHAHAHA woordspeling >:) )

Ik zou ook niet weten waarom ik graag kinderen zou willen hebben, [melodramatic mode on] zodat ze hun hele leven gezeur en gezeik aan kunnen horen en achter geld aan kunnen rennen, in een wereld die steeds verder achteruit gaat? no thx, ik houd van mijn kinderen :) ) [melodramatic mode off].

Nee ik heb denk ik ook niet genoeg geduld (qua kinderen) om zo'n schreeuwertje binnen drie weken niet een doodschop te geven.

Maar misschien denk ik daar straks wel anders over, laat ik eerst het nut maar eens zien van een vaste vriendin. (vrouw, aantrekkelijk, tussen 20 en 27 jaar die het mij tot in de late uurtjes wil uitleggen, mail ff. :))

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1