Ik heb hier een dell demension xps t600 pc staan en een oude p1 100mhz. De dell is de host pc en heeft 2 netwerkkaartjes, 1 voor ADSL en 1 voor de LAN.
De p1 heeft 1 netwerkkaartje voor de LAN.
Het zijn beide pci kaartjes, 10/100mbit, wake-on lan.
De dell heeft win2000 prof. engels geinstalleerd en de p1 heeft win98SE ne. geinstaleerd.
Ik heb een crosscable aangelegd tussen beide pc's (kabel getest doet het). Wanneer ik het safeway kaartje in de dell doe en het svec kaartje in de p1 geeft hij geen signaal.
De safeway kaart naar ADSL modem werkt wel gewoon (1 op 1 kabel).
Nu doe ik
Dell-safeway --> switch = geen signaal
Dell- Svec --> switch = wel signaal
P1-safeway --> switch = geen signaal
p1-Svec --> switch = wel signaal
Het ziet er dus naar uit dat het aan de safeway kaart ligt, mijn vraag is dan waarom. Ik dacht misschien geen 2 dezelfde netwerkkaartjes in 1 pc maar daar kan het niet aanliggen (zie boven).
Kan safeway wel cross cable aan? Heef iemand hier een antwoord op?
De p1 heeft 1 netwerkkaartje voor de LAN.
Het zijn beide pci kaartjes, 10/100mbit, wake-on lan.
De dell heeft win2000 prof. engels geinstalleerd en de p1 heeft win98SE ne. geinstaleerd.
Ik heb een crosscable aangelegd tussen beide pc's (kabel getest doet het). Wanneer ik het safeway kaartje in de dell doe en het svec kaartje in de p1 geeft hij geen signaal.
De safeway kaart naar ADSL modem werkt wel gewoon (1 op 1 kabel).
Nu doe ik
Dell-safeway --> switch = geen signaal
Dell- Svec --> switch = wel signaal
P1-safeway --> switch = geen signaal
p1-Svec --> switch = wel signaal
Het ziet er dus naar uit dat het aan de safeway kaart ligt, mijn vraag is dan waarom. Ik dacht misschien geen 2 dezelfde netwerkkaartjes in 1 pc maar daar kan het niet aanliggen (zie boven).
Kan safeway wel cross cable aan? Heef iemand hier een antwoord op?