Ik was net aan het posten toen de [url="http://gathering.tweakers.net/Forum16/HTML/000012.html""]draad de dood[/url] onder mn keyboard gesloten werd, dus..
Diadem
Om Sakura's woorden te gebruiken, een open-mind te houden
Theorieen afdoen als ongeloofwaardig als het onderwerp reincarnatie is tegenstrijdig lijkt me..
En persoonlijk vind ik collectieve intelligentie/bewustzijn geloofwaardiger dan reincarnatie, kijk eens naar de activiteiten van een mierenhoop
Tevens geeft de eerste quote het idee dat er een doel achter zit, iets om voor te leren.. wat is dat doel dan?
Diadem
Het is ook niet mijn bedoeling om reincarnatie ed. te weerleggen met een andere theorie, maar wil alleen maar laten zien dat er meer mogelijke verklaringen zijn.collectieve intelligentie/collectief onderbewustzijn zijn leuke theorieen. Alleen nog onwaarschijnlijker als de reincarnatie theorie zelf. Dus ga nou niet reincarnatie weerlegen met zo'n theorie.
Om Sakura's woorden te gebruiken, een open-mind te houden
Theorieen afdoen als ongeloofwaardig als het onderwerp reincarnatie is tegenstrijdig lijkt me..
En persoonlijk vind ik collectieve intelligentie/bewustzijn geloofwaardiger dan reincarnatie, kijk eens naar de activiteiten van een mierenhoop
Waarom alleen mensen? Wat maakt ons verschillend van andere dieren, en waarom zouden wij wel reincarneren en dieren niet?Alleen mensen. Er zijn wel stromingen die ook denken dat je als dier terug kunt komen, maar waar wij het over hebben is alleen mensen.
of omdat wij nog niet ver genoeg geleerd zijn, of omdat het niet de bedoeling is, omdat je dan anders minder zou leren
Zoals je dat zegt klinkt het alsof er een samenhang inzit, alsof er afspraken voor gemaakt zijn... zoiets als een collectief bewustzijn dat die dingen bepaalt?Dat kan wel, maar er wordt lang niet altijd 'gestrafd' en de straf kan ook in een heel andere vorm komen.
Tevens geeft de eerste quote het idee dat er een doel achter zit, iets om voor te leren.. wat is dat doel dan?
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..