Toon posts:

Een zwaar onderwerp..................

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, even een zwaar onderwerp....

Ik weet wel niet of het iets is om hier te bespreken maar dat merk ik zo vanzelf wel...

/quote Bestaat God /unquote

/B Ik ben zeer benieuwd wat jullie mening hierna is dus..........................
laat je stem horen!!!!!!!!!!!!!!

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

hoort beetje thuis in wetenschap & levensbeschouwing

dus moven maar

maar nee, ik denk vannie

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

*removed*

Verwijderd

JA :(

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-11-2025
Een zwaar onderwerp? Ik dacht meteen dat het ging over Erica Terpstra... balen.

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 09:52

Theeboon

theebonen bestaan!

wat? geen Erica Terpstra?
fuck man :(

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Als je wel een ET (Erica Terpstra) heb, bewijst dit dan dat er geen god is?

Verwijderd

move naar wetenschap
maar ik denk ook dat ie niet bestaat

Verwijderd

Nee, dat bewijst dat er buitenaards leven bestaat.

ET is alive......

:) :) :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
TEn eerste move naar wetenschap en ten tweede is dit onderwerp al uitgebreid behandeld en word nog steeds behandeld.

• Theeboon
  • Laatst online: 26-01 09:52

Theeboon

theebonen bestaan!

wat?
is erica terpstra een god?

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Ze is wel bijna zo groot als een God.
PS. ze hebben laatst de aarde opnieuw 'gewogen', ik denk dat ze dat opnieuw moeten doen als zij ooit wordt gecremeerd. ;) hehe

Verwijderd

Nee joh, ze is geen god..

ZE HEEFT EEN GODDELIJK LICHAAM!! :+ :+ :+ :+

lekker hoor!!!

Verwijderd

En met haar crematie zal ook het wereldenergie-probleem zijn opgelost :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ja ik had gehoord dat ze Erica laatst hadden gebruikt om de massa van de aarde te bepalen. (weet verders geen details ;))

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

Hans: bedoel je niet crematie?

Ik denk niet dat er een god bestaat die mijn leven nu nog kan beinvloeden.
Ik denk wel dat er een god zou kunnen bestaan die het hele heelal ontworpen heeft. Hierbij moet je denken in de richting van een programmeur voor the matrix die nu geen invloed meer heeft op zijn eigen programma.

Verwijderd

Inderdaad GHost, effe veranderd.

• Jag
  • Laatst online: 21:53

Jag

Hellflyer, zie Uitdaging voor openminded tweakers part *, of bijbel fake of waarheid part * (die is uit de lijst, en ik heb geen URL meer omdat ie verplaatst is, het wachten is op de update van de search).

Jag

Verwijderd

ik ga voor de theorie van GHost

enzo: dit had ik dus NOOIT van jou verwacht!

Verwijderd

nou nee,
wel een hoger macht of zo,maar geen god....

ik ben van mening dat iedereen een stukje god is!

Verwijderd

Ja ja, het is waar, IK besta echt!!
Your search is over myn brothers. I am here. Now join me and my force to destroy the unbelievers of hell!!

Ehh ofzoietsdergelijksonzinnigsmeteenschepjeerbovenop. :+ :+ :+ :+

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jobert-e/kruis.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jobert-e/anti.gif Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jobert-e/silverspin.gif

DISCLAIMER:

dit is puur als geintje bedoeld, niet om iemand mee te kwetsen.

Verwijderd

Hooly!: Wat versta jij onder een "hogere macht"? En hoe is dat anders dan een god?

Verwijderd

Gisteravond onweerde het hiero, en HARD! Dat was pas een hogere macht! Ik wist dat het kwam vanwege de flits maar toch schrok ik.

Er bestaat natuurlijk geen echte God. Alleen een gevoel van God in veel van ons. Een gevoel dat we goed moeten zijn en dat ons leven weldegelijk zin heeft en dat we niet bang hoeven te zijn (bv. voor de dood)
Op deze manier is God een stukje van ieder persoon, een deel van zijn leven. Iets wat hij/zij deelt met vrienden en vriendinnen en waar ze mee kunnen praten als iemand het moeilijk heeft. Een verklaring voor gebeurtenissen waar iemand zelf geen verklaring voor kan bedenken.

Met deze definitie van God kan ik leven. Ikzelf heb niet zo'n god en dat wil ik ook niet. Het is dan ook niet de God uit de Bijbel want die is over duidelijk fictie (ondanks vele beweringen van andere mensen jammergenoeg).

God is dus persoonlijk en kan niet gescheiden worden van de mens, hij is gecreeerd tijdens het onstaan van de (primitieve) mens door de mens en zal blijven bestaan zolang mensen in hem blijven geloven.

Dit is God en is machtiger dan iedereen hier. Hij kan oorlogen uitlokken en wonden helen, hij brengt voorspoed en laat mensen lijden.

Ook al ben ik overtuigd atheist geloof ik dat er zo'n God bestaat in alle gelovigen op de wereld, de cristenen en de islamieten en andere godsdiensten.
Wij zullen ze nooit kunnen laten geloven dat er geen God is, want die is er voor hun wel degelijk en daar hebben ze ook nog gelijk in.

Zeikerd uit

Verwijderd

Er bestaat natuurlijk geen echte God.
Ik ben zelf atheist, maar zo hard kun je het niet zeggen. Je kunt het wel vermoeden, maar niet met feiten aantonen, dus deze conclusie is te voorbarig.

Mijn antwoord op de vraag "Bestaat God" is dus: Dat weten we niet.
Het is niet aan te tonen dat ie wel bestaat, maar het is ook niet aan te tonen dat ie niet bestaat.

Verwijderd

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er een God zoals die geschetst staat in de Bijbel bestaat. Ik denk zelfs dat het zeer makkelijk is zijn bestaan te kunnen uitsluiten met een bewijs.

Het is zo dat ik niet kan ontkennen dat er een vere mogelijkheid bestaat dat er een ander ras veel ouder dan de mens op een andere planeet is ontstaan dat zo ver gevorderd is dat ze in onze ogen godelijk kwa macht en invloed zijn, maar dat is zeker niet de God die de meeste gelovigen aanbidden.

Je kan niet bewijzen dat iets wat je op geen enkele manier kan zien/merken/voelen in alle opzichten niet bestaat. Daarom is het ook niet aan ons om te bewijzen dat er helemaal geen God is, maar aan de mensen die wel in een God geloven dat hij er is.
Daar zijn ze al duizenden jaren mee bezig, en het lijkt er op dat het onmogelijk is dat te doen. Dan lijkt mij veilig aan te nemen dat er helemaal geen God is ook al is het niet mogelijk dat te helemaal bewijzen.

• PleXtor
  • Laatst online: 12-04-2025
Ik geloof wel dat er een God bestaat, niet omdat ik bang ben voor Hem, maar omdat Hij mij juist helpt. Mijn geloof is alleen maar sterker geworden nu ik weet dat de evolutietheorie niet waar is. (Had me er eerst niet zoveel mee bezig gehouden, maar heb er laatst eens een boek over gelezen)
Your search is over myn brothers. I am here. Now join me and my force to destroy the unbelievers of hell!!
Ik weet wel zeker dat Rafthor haast niet meer bij God komt, want zoals je aan de bovenstaande zin kan zien is hij al aardig ver heen met de satan.

Hierdoor wordt mijn geloof ook weer sterker (klinkt misschien een beetje vreemd), want de satan zorgt ook wel dat hij via mensen dingen zegt. En God doet dat ook!

PleXtor

Verwijderd

Hoezo is de evolutie theorie niet waar? Waar bazeer je dat " feit" op?

• technopeuter
  • Laatst online: 21:00
Plextor Mag jij oordelen over Raftor? Hou je mond en follow your Leader.

Raftor wees maar niet bang hoor er is nog plaats bij God voor jouw...
Je kan niet bewijzen dat iets wat je op geen enkele manier kan zien/merken/voelen in alle opzichten niet bestaat. Daarom is het ook niet aan ons om te bewijzen dat er helemaal geen God is, maar aan de mensen die wel in een God geloven dat hij er is.
Daar zijn ze al duizenden jaren mee bezig, en het lijkt er op dat het onmogelijk is dat te doen. Dan lijkt mij veilig aan te nemen dat er helemaal geen God is ook al is het niet mogelijk dat te helemaal bewijzen.
En omdat ik Hem(en velen met mij)wel bemerk en ervaar geldt deze hele redenatie voor een groot gedeelte in omgekeerde richting ook voor de gelovigen.
Inderdaad is het mijn taak om te laten zien dat God bestaat. Maar dat is moeilijk.
Hoe zou jij het aan mij willen zien?

diskeltische lurker

Verwijderd

Technopeuter: Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom bestaat god voor jouw? Wat is god voor jouw, in welke vorm bestaat hij?

Verwijderd

Je kan God alleen maar 'voelen', je zal nooit enige echte verschijning van zijn bestaan kunnen waarnemen.
Zoals ik al gezegd heb bestaat een God alleen maar in de gedachten van mensen.

En PleXtor, leuk voor je dat je zo heilig geloofd in de verzinselen van andere personen. Ik hoop dat je er gelukkig wordt ondanks dat je de waarheid nooit zal tegenkomen.

Verwijderd

Op AARDE is er tot dusver niets gebleken dat er een God is. Punt. Dan heb je ook nog de HEMEL. Moet je dit niet hetzelfde benaderen als zoiets als: Paranormaal of onderbewust? We kunnen alle drie de zaken niet rationeel (genoeg) benaderen en er alleen in geloven.
De 1 is daar overigens in mindere mate mee bezig dan de ander en de 1 leeft voor een God en de ander niet.

Een ander verhaal wordt het als je dood bent. Of je merkt er niets van, of... er is een God, en dat zou helemaal prachtig zijn. Denk ik... want stel je voor dat je in de Hel belandt, da's best balen.

Meer punten zijn er simpelweg niet aan te geven, want naar mijn mening kan NIEMAND op de hele wereld met dusdanige feiten of andere aanwijzingen komen waaruit blijkt dat God bestaat en is het PUUR een kwestie van GELOVEN.. de enige vraag die mij nog rest: zou het bewijs ooit geleverd worden door Hemzelf..? Daweeknie... daswelkhewl.

• PleXtor
Plextor Mag jij oordelen over Raftor? Hou je mond en follow your Leader.
Wat ik bedoel is: Het is voor hem moeilijker om te gaan geloven in God.
Hoezo is de evolutie theorie niet waar? Waar bazeer je dat " feit" op?
De evolutietheorie gaat ervan uit dat alles ontstaan is uit het niets. Toen kwam er 1 levende cel en toen 2 enz enz. Jullie beweren dat uit een krokodil een vogel ontstaat o.i.d. En volgens jullie moet dat miljoenen jaren duren voordat dat gebeurd is. Welnu, waar zijn dan de tussenvormen? Er zijn duizenden fosielen gevonden, maar nooit een tussenvorm van 2 beesten. Alle fosielen die gevonden zijn, waren al komplete beesten. Dus hoe wil je dan beweren dat uit een krokodil een vogel is ontstaan!

En dan nog wat: Dr. Walt Brown, directeur van het Amerikaanse Center for Scientific Creation, zegt: 'Geen bekende mutatie heeft ooit een levensvorm voortgebracht die een grotere complexiteit en levensvatbaarheid heeft dan zijn voorouders'

Een andere wetenschapper: 'Mutaties zijn 'toevalsveranderingen' in de genen en kunnen daardoor niet anders dan leiden tot verlies van informatie. Er is geen enkele positieve mutatie bekend, en de meeste zijn duidelijk een vermindering van kwaliteit'

In Chicago was in oktober 1980 een evolutiecongres. Daar hebben veel leidende evolutionisten toegegeven dat:
1. er geen tussen- en overgangsvormen zijn,
2. levensvormen over lange perioden nauwelijks veranderen.

PleXtor

Verwijderd

Alles wat je zegt PlexTor is allang achterhaald. De meeste creationisten zoals jij scharen zich achter een klein handje pseudo wetenschappers zoals die je nu aanhaald.
What is "creation science"?

The ideas of "creation science" derive from the conviction that God created the universe—including humans and other living things—all at once in the relatively recent past. However, scientists from many fields have examined these ideas and have found them to be scientifically insupportable. For example, evidence for a very young earth is incompatible with many different methods of establishing the age of rocks. Furthermore, because the basic proposals of creation science are not subject to test and verification, these ideas do not meet the criteria for science.

• PleXtor
Alles wat je zegt PlexTor is allang achterhaald. De meeste creationisten zoals jij scharen zich achter een klein handje pseudo wetenschappers zoals die je nu aanhaald.
Geef mij dan eens voorbeelden van mutaties die positief zijn verlopen? Of fossielen die overgangsvormen laten zien? Waar staan die? waar zijn die? Die zou ik heeeeel graag willen zien! Of zijn die er simpel weg niet?

Dus jij blijft geloven dat uit een salamander een vogel ontstaat? Jij zei in een eerdere post tegen mij:
En PleXtor, leuk voor je dat je zo heilig geloofd in de verzinselen van andere personen. Ik hoop dat je er gelukkig wordt ondanks dat je de waarheid nooit zal tegenkomen.

Nu wil ik hetzelfde tegen jou zeggen!

Ik begrijp best dat van een hond tien andere honden soorten kunnen onstaan, dat heet micro-evolutie, maar dat is heeeeel wat anders dan macro-evolutie. Echt waar Zeikerd als je je verdiept in de evolutietheorie dan kom je er wel achter dat er niets van waar is. Neem nou een vogel die beesten zijn gewoon zo mooi vorm gegeven en ze hebben een mooi contrast. Geloof jij echt dat dat uit de toeval is ontstaan? Kom op zeg. Daar moet wel een Intillegentie achter zitten!

Verwijderd

Ik heb me zeker verdiepd in evolutie theorie. En naar mijn mening is het geen theorie maar feit. Net zoals bijna alle wetenschappers.
Er zijn overal genoeg sites en boeken te vinden die je haar fijn uit kunnen leggen dat macro evolutie bestaat.

Er zijn genoeg feiten voor het bestaan ervan. Het is lastig aan te tonen dat macro evolutie bestaat omdat het vaak duizende jaren in beslag neemt.
Ondanks dat zijn er al bewijzen.

Kijk zelf maar gewoon eens bij yahoo en dan evolutie, daar staan er honderden. Kies dan wel een site van een universiteit en niet van zo'n stelletje creationisten want die zijn allemaal nogal bevooroordeeld.

Oh ja, lees eens:
The Selfish Gene van Richard Dawkings.
Dat staat vol met feiten, verwijzingen en is heel erg duidelijk en grappig, echte aanrader.

Verwijderd

Het is voor hem moeilijker om te gaan geloven in God.
Op basis waarvan ben jij dan gaan geloven? Zolang er geen bewijs is (behalve de bijbel die uit de duim gezogen kan zijn) heb ik niets om te geloven.

En wat is nou precies het voordeel/nut/doel van geloven? Als er iets als een god zou bestaan (in welke vorm, materie of begrip dan ook) dan beschouwd hij iedereen toch hetzelfde: goed, kwaad, gelovig, ongelovig enz enz enz.

Dus Mijn vraag: Waarop baseer jij je geloof, en wat doet het voor je (wat heb je extra dan een niet-gelover)

• PleXtor
Er zijn genoeg feiten voor het bestaan ervan. Het is lastig aan te tonen dat macro evolutie bestaat omdat het vaak duizende jaren in beslag neemt.
Jij zegt dat er duizenden jaren over heen gaan voordat een krokodil naar een vogel is geevolueerd. Maar er moet dan toch wel ergens op de aarde een fossiel te vinden zijn die duidelijk een tussen station moet laten zien van een beest die geevolueerd wordt naar een nieuw beest? (Dan heb je bijvoorbeeld een krokodil met vleugels en een vogel kop)
Op basis waarvan ben jij dan gaan geloven?
Dat gebeurde bij mij door allemaal dingen die gebeurd zijn en ik eigenlijk wel zeker wist dat daar iemand achter zat. En ik geloof niet in toeval!
En wat is nou precies het voordeel/nut/doel van geloven?
Voordeel: Romeinen 8:31b Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?
Nut/doel: Mijn doel is de hemel te bereiken door te leven zoals Jezus dat heeft gedaan.

Nu heb ik ook een vraag voor jou: Waarom kies jij de kant van de satan? (Die kan je toch ook niet zien?)

Verwijderd

Ik wil niet vervelend doen hoor, maar het schijnt dat jezus een koning was, en dus geen zoon van god. (dat ligt er natuurlijk aan hoe je dat op vat, maar ik bedoel, als hij zoon van god is, dan is iedereen dat. En wel op dezelfde manier...)

Verdiep je maar eens in het mysterie van Rennes le Chateau.

Verwijderd

Jij zegt dat er duizenden jaren over heen gaan voordat een krokodil naar een vogel is geevolueerd. Maar er moet dan toch wel ergens op de aarde een fossiel te vinden zijn die duidelijk een tussen station moet laten zien van een beest die geevolueerd wordt naar een nieuw beest? (Dan heb je bijvoorbeeld een krokodil met vleugels en een vogel kop)
Die zijn waarschijnlijk ook al gevonden. www.usatoday.com/life/science/paleo/lspindex.htm en www.newscientist.com/ns/970524/inbrief.html

Verwijderd

[quote]Dat gebeurde bij mij door allemaal dingen die gebeurd zijn en ik eigenlijk wel zeker wist dat daar iemand achter zat. En ik geloof niet in toeval![/quote]

Waarom niet? Geloof jij dat alles al is voorbestemd, en dat je er zelf niets meer aan kan veranderen? Dat is erg kortzichtig. Jij zelf bepaald met je daden/acties en met je gedachtengang/ideen enz, enz wat de toekomst zal brengen. Als er iets goeds gebeurd heb je het dus te danken aan de keuzes die je zelf hebt gemaakt, en niet aan een of ander figuur "god" genaamd. Hetzelfde dat als er iets ergs, of minder prettigs gebeurt is het dus ook niet de schuld van "satan" nog zo een verzinsel. Is vroeger verzonnen om de mensen naar het geloof te bekeren, en wordt nu nog steeds door alle christenen (ook andere geloven) in geloofd. Want als satan niet bestaat dan zou god ook niet kunnen bestaan (evenwicht tussen goed en kwaad weg).

[quote]Voordeel: Romeinen 8:31b Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?[/quote]

Misschien komt het omdat het al laat is, maaruuhh ????????? ikke zin niet begrijpen.

[quote]Nut/doel: Mijn doel is de hemel te bereiken door te leven zoals Jezus dat heeft gedaan.[/quote]

In deze moderne tijd kan je dat wel vergeten. En waarop baseer jij hoe het leven van jezus is gegaan? Uit de bijbel... onzekere bron dus.

[quote]Waarom kies jij de kant van de satan? (Die kan je toch ook niet zien?[/quote]

Lees de text onder mijn plaatjes.

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

laat ik hier dan als autoriteit op het gebied van biologie optreden.

Het verschil tussen een salamander en een vogel.

ja, idd, er zijn grote verschillen. Maar wat nog veel meer opvalt is de overeenkomst. Beide hebben een ruggegraat met een dorsale zenuwstreng, beide hebben 4 ledematen, beide hebben een hart met bloedsomloop. Als je naar het DNA kijkt zijn de resultaten helemaal opvallend. Er zijn zeer grote overeenkomsten. Als je DNA van dieren gaat vergelijken krijg je een perfect boomschema van de evolutie.

En als je wilt verklaren hoe ze 'uit elkaar' zijn onstaan (wat niet klopt, ze zijn ontstaan uit een gemeenschappelijke voorouder) dan kan dat ook, alleen zijn er zeer veel tussenstappen voor nodig, die ik hier niet allemaal ga opnoemen. Koop een boek zou ik zeggen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• PleXtor
Lees de text onder mijn plaatjes.
En de tekst boven je plaatjes dan?
Die zijn waarschijnlijk ook al gevonden.
En jij gelooft dat die dingen echt zijn? Die wetenschappers balen er van dat ze nooit eens een tussenschakel vinden, dus dan maken ze er zelf maar 1! Ken je de archaeopteryx? Was ook een mooi fossiel alleen na onderzoek bleek dat hij nep was.
Misschien komt het omdat het al laat is, maaruuhh ????????? ikke zin niet begrijpen.
Als ik in God geloof, wie zal tegen mij zijn!
In deze moderne tijd kan je dat wel vergeten. En waarop baseer jij hoe het leven van jezus is gegaan? Uit de bijbel... onzekere bron dus.
Waarom kan ik dat wel vergeten? En de bijbel is anders helemaal niet een onzekere bron. Als mensen hem geschreven zou hebben, dan zouden er vast wel fouten in hebben gezeten. Maar in de bijbel staan geen fouten!
Ik wil niet vervelend doen hoor, maar het schijnt dat jezus een koning was, en dus geen zoon van god.
Ja de Koning der Joden. Maar niet een koning die hier in zijn aardse bestaan op een troon zat en een land regeerde.
Als er iets goeds gebeurd heb je het dus te danken aan de keuzes die je zelf hebt gemaakt, en niet aan een of ander figuur "god" genaamd.
Als je een keuze moet maken kan je dat toch aan God vragen? Zo ga je altijd de goede weg!

Verwijderd

Beste Rafthor,
"dit is puur als geintje bedoeld, niet om iemand mee te kwetsen."
Waarom laat je het dan zien? Ik kan je humor niet echt waarderen. Je kwetst mij er wel mee.

Met vriendelijke groet,

Daniël

Verwijderd

Waarom is dit trouwens een 'zwaar onderwerp'? Of je gelooft of je gelooft niet. Simpel. Geloof jij lekker, ik geloof waar ik in geloof en tja: BESTAAN ALIENS? Weet ik veel, vindt ik ook niet (meer) intterresant.. misschien wil ik daar morgen weer WEL over praten, het boeit vandaag in ieder geval niet.

Zoals ik al wel vaker op dit Forum heb gezegd: er zijn geen 100% bewijzen voor het bestaan van God, noch het bestaan van Aliens, paranormale gaven of andere van dit soort ideeen. Dan kan je heel kort zijn en zeggen: end .. of.. story. Je komt er toch nooit achter, tenzij je dood bent. En dat ben je in dit HELE LEVEN dus niet en dat zal je ook niet worden. Als je dood bent, ben je namelijk dood en dan praten we verder. Of niet.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

MicroWhale

The problem is choice

:)

Gaan we weer:

Ja, .... maareh niet op de manier zoals die in de bijbel, koran of boeddisme beschreven wordt. Op m'n eigen manier.
Om nutteloze discussies te vermijden laat ik hierover een uitleg achterwege.

Respecteer elkaar en probeer geen gelijk te krijgen. In gevoelsmatige kwesties heeft iedereen een geloof. Die zijn allemaal waar.

Succes.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

PleXtor: LEES EENS EEN BOEK
in plaats van over dingen te praten waar je echt helemaal geen flauw benul van hebt!
En dan heb ik het over evolutie.

Verwijderd

Waarom laat je het dan zien?
zie gedeelte voor de komma
Je kwetst mij er wel mee.
goh... rot voor je.
Als ik in God geloof, wie zal tegen mij zijn!
Degene die niet in god geloven misschien? Als ik niet in god geloof, wie zal tegen mij zijn?
Als mensen hem geschreven zou hebben, dan zouden er vast wel fouten in hebben gezeten. Maar in de bijbel staan geen fouten!
Wie heeft de bijbel dan geschreven volgens jou? (er zijn veel versies van de bijbel). Ook heeft elk geloof een eigen god met bijbehoorende bijbel (2voor de prijs van 1). De KKK heeft ook een eigen bijbel waarin hele pagina's letterlijk zijn overgenomen uit de bijbel, en die dus hun daden "goed" maken omdat het zo in de bijbel wordt vermeld. Bijbel=fake=onzekere bron voor geloof.

Verwijderd

Ik vind dat er veel te veel tegenstrijdigheden zijn om in het bestaan van God te kunnen geloven.

Verwijderd

Maar in de bijbel staan geen fouten!
Jaja

Verwijderd

HAHA

Lees het eens zou ik zeggen. grinnik :)

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Geen fouten in de bijbel PleX?? Dan zou ik um inderdaad echt maar eens gaan lezen als ik jouw was! Ik heb er hier eentje op de plank staan en dat is niet wat ik zou zeggen een foutvrij boek.
Een deel van die fouten is wel de ongelofelijke tegenstrijdigheden die er in staan! Het ene boek zegt dit en het volgende het exacte omgekeerde! (l4mers voorbeeld: Oog om oog, tand om tand vr gij zult geen kwaad met kwaad vergelden)

En wie denk je dat er tegen je is als je in God geloofd? Al die andere mensen die in een andere goodelijkheid geloven (eg Joden, Islamieten, andere vage sekten). Bijna alle geloven modigen hun volgelingen aan alle andere geloven van de planeet te vagen. Lekker vredelievend hoor! Ook de bijbel heeft een hoofdstukje waar je wordt opgeroepen alle "niet gelovers" maar om zeep te helpen, weet helaas even het nummertje niet meer.
Het overweligende deel van de oorlogen in deze wereld zijn gevoerd en worden nogsteeds gevoerd vanwegen geloof! :r En in de Middeleeuwen ook in de westerse wereld zegende we vrolijk alle wapens, dat god (express even met een kleine letter) ons moge helpen in het vermorzellen van de tegenstander. Dezelfde god die dus zei dat je je naasten lief moest hebben en niet dood mag slaan... :(

If you can't win fair, cheat!

• Aaargh!
  • Laatst online: 29-01 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Nut/doel: Mijn doel is de hemel te bereiken door te leven zoals Jezus dat heeft gedaan.
Ik dacht dat god alles vergeeft ? ? ?
Stel dat er een god is, en ik sta voor de hemelpoort , en ik heb altijd 'zondig' geleefd, dan vergeeft ie dat toch ? . en dan mag ik alsnog naar binnen :) .
waarom zou je je dan aan de bijbel houden!
als de bijbel waar is geld bovenstaande, als de bijbel niet waar is , dan hoef je je er ook niet aan te houden. win/win situatie zou ik zeggen .
Volgens mij heb jij nooit opgelet , nooit in de kerk gehoord: "Het evangelie volgens .... " die verhalen zijn opgeschreven door mensen , verder is de bijbel vertaald uit een of andere antieke taal, waarbij ongetwijfeld fouten zijn gemaakt.

en als alles wat in de bijbel staat waar is, waarom staat er dan niets over dinosauriers, waarvan bewezen is dat ze miljoenen jaren voor de mens bestonden. in de bijbel staat dat hocus-pocus ineens de wereld bestond en toen de mensen, alle levensvormen daarvoor zijn voor het gemak maar ff overgeslagen ?? .
Als je een keuze moet maken kan je dat toch aan God vragen? Zo ga je altijd de goede weg!
ow, hoe dan ? , mailt ie je terug ?

* * NEWSFLASH * *
Ik heb ff aan god gevraagd of hij bestaat , het antwoord was: nee.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Aaargh!

Aaargh!

• PleXtor
Geen fouten in de bijbel PleX?? Dan zou ik um inderdaad echt maar eens gaan lezen als ik jouw was! Ik heb er hier eentje op de plank staan en dat is niet wat ik zou zeggen een foutvrij boek.
Een deel van die fouten is wel de ongelofelijke tegenstrijdigheden die er in staan! Het ene boek zegt dit en het volgende het exacte omgekeerde! (l4mers voorbeeld: Oog om oog, tand om tand vr gij zult geen kwaad met kwaad vergelden)
In de bergrede vertelt Jezus aan zijn discipelen hoe Hij wil dat ze met elkaar en hun medemens omgaan, Jezus vergelijkt daarin de oude wetten en regels uit het Oude Testament met hoe Jezus wil dat we met elkaar omgaan. Idd klopt het dat in het oude testament staat oog om oog, maar Jezus is niet gekomen om de wet en de profeten (=het OT) te ontbinden (= niet geldig te verklaren), maar om ze te vervullen. Jezus pakt steeds een regel uit het OT en zegt vervolgens hoe Hij het graag wil, en dat gaat meestal een stap verder dan alleen in het OT gezegd werd.
ow, hoe dan ? , mailt ie je terug ?
* * NEWSFLASH * *
Ik heb ff aan god gevraagd of hij bestaat , het antwoord was: nee.
Doe aub ff niet zo dom!
Ik dacht dat god alles vergeeft ? ? ?
Waar baseer je dat op? Lees Jona eens! God vergeeft nadat iedereen berouw had getoond!
Ja daag zeker zo'n boek die wetenschappers hebben geschreven die in de evolutietheorie geloven! D8 et niet! De evolutietheorie bestaat uit veronderstellingen! Niets is tot nu toe bewezen!

• Aaargh!

Aaargh!

De evolutietheorie bestaat uit veronderstellingen! Niets is tot nu toe bewezen!
Nee, wat er in de bijbel staat, daar zijn keiharde bewijzen voor , zoals eeh..... tja, zoals wat eigenlijk ?

• Aaargh!

Aaargh!

Ja daag zeker zo'n boek die wetenschappers hebben geschreven die in de evolutietheorie geloven! D8 et niet!
Waarom niet ??
bang dat je van je geloof valt ?
je wilt dus beweren dat jouw mening de enige goeie is zonder dat je het standpunt van anderen kent ?
hoe kan je nu zeggen dat wat die mensen schrijven onzin is terwijl je niet weet wat ze zeggen.
volgens mij heb je gewoon een enorme plaat voor je kop en ben je zwaar geindoctrineerd.
ik heb medelijden met je !.

Edit: tikfoutje

Verwijderd

Ja daag zeker zo'n boek die wetenschappers hebben geschreven die in de evolutietheorie geloven! D8 et niet! De evolutietheorie bestaat uit veronderstellingen! Niets is tot nu toe bewezen!
Hoe durf je! Je hebt er niets over gelezen en toch beweer je dat het onzin is! Jij bent SLECHT zeg!

Waarom zouden wij nog op jouw moeten reageren?
En de Bijbel staat vol fouten! Echte fouten. Zoek eens de lijn van voorouders tussen Jezus en David op, hint er zijn er 2.
Zoek dan de fouten.

• Evi
  • Niet online

Evi

Ja daag zeker zo'n boek die wetenschappers hebben geschreven die in de evolutietheorie geloven! D8 et niet!
Leg eens uit dan! Waarom niet?
Hoe kun je nu iemand aanvallen en becritiseren als niet geen flauw benul hebt waar zij staan of het over hebben?? Dat vind ik nu een prachtig schoolvoorbeeld van hypocriet hoor, neem me niet kwalijk. Er is al zoveel heibel in deze wereld omdat mensen elkaar niet willen begrijpen, het spijt me ontsettend voor je dat jij dat ook hebt!! Ik ga er altijd vanuit dat iedereen zijn of haar eigen mening en overtuiging mag hebben en ik zal zelf de mijne bijstellen als iemand goede argumenten en bewijzen kan leveren. Tot nu toe heb ik alleen het standaard gehersenspoelde verhaal gehoord en nog geen een concreet feit gehoord. Maar als iemand het tegendeel probeerd te verdedigen zeg je opeens "daag" en "ik dacht het niet". Geloven is een ding, maar sta alsjeblieft open voor andere meningen en bekijk ze gewoon kritisch!
A mind is like a parachute, it only functions when it's open.

• Aaargh!

Aaargh!

Ik ga er altijd vanuit dat iedereen zijn of haar eigen mening en overtuiging mag hebben en ik zal zelf de mijne bijstellen als iemand goede argumenten en bewijzen kan leveren.
mischien interessant, de kerk van satan heeft ook aardige ideeen.
Nee, dit is NIET wat je denkt dat het is , dit zijn geen hollywood-type satanisten, het is echt de moeite waard om hun ideeen te bekijken, zijn erg realistisch

zie: www.churchofsatan.com
ff een copy-paste actie van die website:

The Nine Satanic Statements

1. Satan represents indulgence instead of abstinence!

2. Satan represents vital existence instead of spiritual pipe dreams!

3. Satan represents undefiled wisdom instead of hypocritical self-deceit!

4. Satan represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates!

5. Satan represents vengeance instead of turning the other cheek!

6. Satan represents responsibility to the responsible instead of concern for psychic vampires!

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his "divine spiritual and intellectual development," has become the most vicious animal of all!

8. Satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or emotional gratification!

9. Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!

• Evi
  • Niet online

Evi

Ik ga er altijd vanuit dat iedereen zijn of haar eigen mening en overtuiging mag hebben
Ik wilde nog even toevoegen: Zolang anderen er geen last van hebben (en dan niet in de "oh jee, het is niet wat ik denk" maar mee de "we gaan nu jouw schaap slachten" of "jij vuile *******, je hakken je in de pan" stijl. Er is enslotte vrijheid en vrijheid he en die vrijheid houd op waar anderen schade gaan ondevinden.

• Evi
  • Niet online

Evi

Ik ga er altijd vanuit dat iedereen zijn of haar eigen mening en overtuiging mag hebben
Ik wilde nog even toevoegen: Zolang anderen er geen last van hebben (en dan niet in de "oh jee, het is niet wat ik denk" maar mee de "we gaan nu jouw schaap slachten" of "jij vuile *******, je hakken je in de pan" stijl. Er is enslotte vrijheid en vrijheid he en die vrijheid houd op waar anderen schade gaan ondervinden.

Pagina: 1