Toon posts:

Upgrade naar GF3-TI500 met PIII-550 zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand heeft een p3 550 mhz 128mb ram (volgens mij maakt hij er 256 van)

En hij wil er een geforce 3 ti 500 in stoppen.....

Maar ik zeg dat hij nooit het maximale eruit kan halen.
(en hij zegt het werkt ook perfect in een p2) :?

Het zal wel allemaal werken, maar een snellere cpu is wel beter of niet :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De CPU is in dit geval wel de bottleneck ja, een GeForce 1 of een 2MX400 zou d'r wel beter in passen. Als je de CPU ugrade naar een Athlon XP 1800+ zou d'r veel meer uit die kaart gehaald kunnen worden :+.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

gewoon beide upgraden dus en cpu en gpu. :)

Tweakers Discord

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel aangepast

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28
Totale overkill. Ik deed destijds een GF2 GTS in m'n p3-500 systeempje die pas fantsoenlijk werd gebruikt NADAT ik mobo en CPU had vervangen door een Athlon 1Ghz combo....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je beter de CPU kunt upgraden en een goedkopere vidkaart erbij zetten, heb je meer aan.

Verwijderd

Hey ik heb dat ook je kan het wel doen maar je hebt bottleneck
Je kan BV cs en op een fps van 70
En UT werkt wel relaxt op alles hoog 1280x1024x32
Maar ik heb ook een celly 840 :)
Hehe bijna een athlon xp 2000+ >:)

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Zeker dat het zinvol is. Denk alleen eens aan de betere beeldkwaliteit die nieuwere videokaarten geven.

Quaken wil perfect op zo'n configuratie. Dat is toch goed genoeg.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Gewoon doen dus.

Volgens de NoRRoD kerel zou de grafische prestatie in grote mate onafhankelijk zijn van de CPU.

En, als die kaart er eenmaal inligt, krijgen ze direct het gevoel dat ze er niet het maximale uithalen. Nou, dan kopen ze de rest ook wel nieuw! :+

(zijn het wel echte gamers trouwens?)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28
Op zaterdag 16 februari 2002 16:39 schreef Coolcase het volgende:
Volgens de NoRRoD kerel zou de grafische prestatie in grote mate onafhankelijk zijn van de CPU.
Zou je niet denken dat die kerel gewoon een videokaart wil verkopen????

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 21:56
Tuurlijk heeft dat zin. Ik ga er wel ff vanuit dat 't om de P3 550 coppermine gaat. Ik ben ervan overtuigd dat deze genoeg power heeft om de Ti500 te voeden,maar in zware games doet de Ti500 sowieso 't zware werk.
Ik heb veeel benchmarks gelezen, maar zolang je boven een bepaalde minimum cpu zit, heeft elke snellere kaart zin.
Ik ga binnenkort ipv mijn p3 700E te upgraden, een GF4Ti 4200 kopen......Wedden dat ik mijn makker met zijn AthlonXp1600+ en GF3Ti200 ga verslaan in games en 3Dmark ;)

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op maandag 18 februari 2002 11:13 schreef Sjah het volgende:
Tuurlijk heeft dat zin. Ik ga er wel ff vanuit dat 't om de P3 550 coppermine gaat. Ik ben ervan overtuigd dat deze genoeg power heeft om de Ti500 te voeden,maar in zware games doet de Ti500 sowieso 't zware werk.
Ik heb veeel benchmarks gelezen, maar zolang je boven een bepaalde minimum cpu zit, heeft elke snellere kaart zin.
Ik ga binnenkort ipv mijn p3 700E te upgraden, een GF4Ti 4200 kopen......Wedden dat ik mijn makker met zijn AthlonXp1600+ en GF3Ti200 ga verslaan in games en 3Dmark ;)
Denk dat je je daar aardig in vergist. Een GF3 is echt een brandbreedte vretend monster, heb pas me proc geupgrade van 1Ghz -> 1.8 maar me fps is bijna verdubbeld met een Ti500, de 1Ghz kan de data gewoon niet leveren.
Je 3Dmarks zullen misschien hoger zijn, maar daar koop je geen brood voor :)

Dus als ik jou was zou ik maar niet gaan wedden :)

Verwijderd

Zelf heb ik een PIII 450 MHz met daarin een Geforce2 GTS. Ik heb 256 MB RAM geheugen, en wat merk ik? De CPU is duidelijk de bottleneck van mijn systeem, en de grafische kaart kan slechts op een fractie van zijn kunnen draaien: slechts 1500 punten in 3D mark 2001, RTCW is speelbaar maar ik moet toch wel genoegen nemen met een aantal opties flink teruggeschroefd en aan MOHAA hoef ik nog niet eens te beginnen wil ik niet te gefrustreerd geraken :). Dus ik denk dat het vrij zinloos is voor dit systeem een geforce 3 te kopen tenzij ook de CPU geupgraded (of hoe zeg je dat :? ) wordt...

• Sjah
  • Laatst online: 16-08 21:56
Ik weenie over welke bandbreedte je 't nu hebt. De geheugenbandbreedte doet de Ti500 intern, dus hij gebruikt puur zijn 64mb ddr. Dus daar kan een p3 700 of een 1Ghz niet in 't nadeel zijn.
Magoed als jij hebt ervaren dat je fps bijna is verdubbeld....welke game en vooral welke resolutie ging dit om? Maar ik kan me indenken dat er games zijn die de cpu heftig gebruiken, maar voor de games die ertoe doen betwijfel ik dat. Doom3 bijv. zal 4 tot 6 pass texturing doen d8 ik, en dat is toch echt iets wat op de videokaart plaats vind lijkt mij.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op maandag 18 februari 2002 11:28 schreef ketel het volgende:
Zelf heb ik een PIII 450 MHz met daarin een Geforce2 GTS. Ik heb 256 MB RAM geheugen, en wat merk ik? De CPU is duidelijk de bottleneck van mijn systeem, en de grafische kaart kan slechts op een fractie van zijn kunnen draaien: slechts 1500 punten in 3D mark 2001, RTCW is speelbaar maar ik moet toch wel genoegen nemen met een aantal opties flink teruggeschroefd en aan MOHAA hoef ik nog niet eens te beginnen wil ik niet te gefrustreerd geraken :). Dus ik denk dat het vrij zinloos is voor dit systeem een geforce 3 te kopen tenzij ook de CPU geupgraded (of hoe zeg je dat :? ) wordt...
Welkom op GOT :) :7

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op maandag 18 februari 2002 11:28 schreef Sjah het volgende:
Ik weenie over welke bandbreedte je 't nu hebt. De geheugenbandbreedte doet de Ti500 intern, dus hij gebruikt puur zijn 64mb ddr. Dus daar kan een p3 700 of een 1Ghz niet in 't nadeel zijn.
Magoed als jij hebt ervaren dat je fps bijna is verdubbeld....welke game en vooral welke resolutie ging dit om? Maar ik kan me indenken dat er games zijn die de cpu heftig gebruiken, maar voor de games die ertoe doen betwijfel ik dat. Doom3 bijv. zal 4 tot 6 pass texturing doen d8 ik, en dat is toch echt iets wat op de videokaart plaats vind lijkt mij.
Bandbreedte: Geheugen bandbreedte systeem (dus DDR, RDRAM) maar ook processor speed.

Voorbeelden:
Quake3 : 1152x864x32 bijna alles max, 1Ghz=98fps, 1.8Ghz=188fps met timedemo.

MoH:AA : 1152x864x32 alles max, 1Ghz=dikke stront (<25), 1.8=rond de 60fps, ziet er wel erg vet uit nu :9~

MoH getest in single player 1ste level aan het begin, je proc moet ook al het AI voor zijn rekening nemen en dat merk je, tevens moet hij ook nog je GF3 voeden met data.
In multiplayer gaat het beter.
Pagina: 1