Toon posts:

[webcam]online zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, na veel moeite doet mn webcam het eindelijk, maar nu zoek ik een progje dat streming video kan uitzenden a la camarades. ik draai een eigen webserver dus uploaden si geen probleem.

Ik kon via de search een google alleen dingen vinden over hoe je je firewall in moet stellen als je een webcam progje had, heb ik dus nix aan.
Weet iemand misshcien zon progje?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Freshmeat.net is uw vriend..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
|:( van me |:( slotje dan maar

Verwijderd

Topicstarter
op freshmeat en sourceforge stonden geen proggies die werken, wat doe ik fout? heeft iemand wel zon progje aan de praat?

Verwijderd

Hmm..... Wat voor proggie zoek je exact :?

Gewoon eentje die JPEGjes in een loop op je server zet :? Die moeten bestaan.... Evt. schrijf je er zelf eentje (kost ongeveer 10 minuten :D)

[edit]
<geweldig belachelijk idee>
Probeer mjpegtools' lavrec eens:
code:
1
lavrec --software-encoding --format=j --synchronization=0 --audio=0  --input=p --geometry=384x288 /path/to/file.jpg

Zoiets record aan de lopende band JPEG-jes naar /path/to/file.jpg. Als je dus een NFS/smb connectie naar je server opzet en zo de bestandjes rechtstreeks naar je server upload moet dit werken :)

Note: lavrec is een van de meest geavanceerde streaming capture tools dus het kan best zijn dat het gewoon niet werkt met een webcam (nooit getest, daar is het ook niet voor geschreven). Het is echter het proberen waard :D