Ik heb om mijn asus cusl2-c plankje de mem in stellingen lopen wijzigen. lijkt allemaal goed te werken maar ik zou graag willen weten wat al die termen beteken.
ik heb 2x 256mb pc133 sdram (ik meen siemens) en de spd zegt dat het 3-3-3 is.
manual heb ik de
- SDRAM CAS Latency van 3 naar 2 gezet. Dit is volgens het boekje de tijd tussen de read command en dat de data klaar is om te lezen.
- SDRAM RAS to CAS Delay ook van 3 naar 2 gezet. wat heb ik eraan?
- SDRAM RAS Precharge time 3 -> 2. ?
- SDRAM Cycle time (Tras,Trc) van [7T,9T] op [5T,7T] gezet. wordt ie ook sneller van maar waarom?
- dan is er nog de SDRAM Page closing Policy, opties [one bank, all banks] wat is hier voor aan te bevelen?
afwachtend op de vele reacties
mocht je vinden dat ik de search beter moet gebruiken zet dan meteen even een linkje naar het betreffende draadje waarvan je vind dat ik die moet bekijken.
ik heb 2x 256mb pc133 sdram (ik meen siemens) en de spd zegt dat het 3-3-3 is.
manual heb ik de
- SDRAM CAS Latency van 3 naar 2 gezet. Dit is volgens het boekje de tijd tussen de read command en dat de data klaar is om te lezen.
- SDRAM RAS to CAS Delay ook van 3 naar 2 gezet. wat heb ik eraan?
- SDRAM RAS Precharge time 3 -> 2. ?
- SDRAM Cycle time (Tras,Trc) van [7T,9T] op [5T,7T] gezet. wordt ie ook sneller van maar waarom?
- dan is er nog de SDRAM Page closing Policy, opties [one bank, all banks] wat is hier voor aan te bevelen?
afwachtend op de vele reacties
mocht je vinden dat ik de search beter moet gebruiken zet dan meteen even een linkje naar het betreffende draadje waarvan je vind dat ik die moet bekijken.
edit:
hij lijkt wel goed te lopen zo, weet iemand nog een goed progje om de mem te testen?
hij lijkt wel goed te lopen zo, weet iemand nog een goed progje om de mem te testen?