• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Topicstarter
Na een tijdje op een terrasje te hebben vertoefd kwam ik thuis om in de zon dit boek te lezen. De Wereld van Sofie :)

Het gaat min of meer hierover, de geschiedenis van de Westerse Filosofie voor kinderen.

Wie heeft dit ooit gelezen, want om het dan toch maar ff te pluggen, het is kloek.

Wer nicht von dreitausend Jahren sich weiss Rechenschaft zu geben, bleib im Dunkeln unerfahren, mag von Tag zu Tage leben.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Het boek zuigt! (owke, dat is wat overdreven)

- te kinderachtig geschreven
- te veel gezannik over dooie filosofen en hun denkbeelden
- berichtjes rondbrengende hond?
- was 'van nul tot nu' eerder of 'de wereld van Sofie'???

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Topicstarter
- Het is een boek voor kinderen :)
- Het gaat over de geschiedenis van de westerse filosofie, natuurlijk heb je het dan over de denkbeelden van dode filosofen
- Tja, het is een hond.
- van nul tot nu, maar dat was een strip en als je een probleem hebt met het volwassenheids niveau van een boek, dan zal een strip wel.... bovendien nul to nu was geschiedenis, Wereld van Sofie gaat over brede denkbeelden.

Ik vind het kloek omdat het bedoeld is voor kinderen maar volwassenen die ering eintreseerd zijn het ook kunnen lezen en het leuk kunnen vinden.

Agijsbro niet dus :) Maar dat maakt niet uit, nul tot nu was ook gers :)

|{ brrr }] |

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Tis niet alleen een kinderboek, tis ook voor volwassen. En ja, als je niet leuk vind om over filosofie te lezen, moet je er niet in beginnen, dat is logisch.

Overigens kan ik van dezelfde schrijven "het geheim van de kaarten" aanbevelen.

Misschien ook te kinderachtig, maar als de "de wereld van sofie" een goed boek vind vind je die ook goed

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

:) Ik wist niet eens dat 't voor kinderen was! Ik hoor d'r alleen maar volwassen over..

Na ja.. Leuk vond ik 't in ieder geval niet, maar ik ben dan ook niet zo geinteresseerd in filosofie.

Waarom de dingen zijn zoals ze zijn kan me geen r**t interesseren.. Mah ja.. Ik zal wel de enige zijn.. ;)

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01 22:05

SJR

Ik heb het ook een aantal jaar geleden gelezen maar kreeg niet echt het id dat het voor kinderen was. Ik vond het iig een leuk en interessant boek.
Als je niet in filosofie bent geinteresseert dan zal je dit boek idd niet leuk vinden want daar gaat het over.

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-01 17:46
inderdaad, vond het een te gek boek. dank u. ben van plan het nog enkele malen te lezen.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Topicstarter
"het geheim van de kaarten" ga ik dan maar 's zoeken :)

Ben trouwens in mijn nopjes dat andere mensen dan de twee die ik ken het boek ook leuk vinden (anders dan kinderen :))

|{ brrr }] |

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Het boek dat ik vorig jaar heb gelezen is wel interessant vind ik, wel jammer vond ik dat sommige gedeeltes sterk op een gewoon geschiedenis boek lijken.
Ook gaf het boek niet echt nieuwe inzichten. (bij mij althans) Het meeste had ik zelf ook al wel eens bedacht... toch wel leuk om dat zo terug te zien en te zien dat anderen ook soms aan zoiets denken en erover filosoferen al dan niet met anderen.

Ik ben fan van dingen

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het is zeker wel koel en nauwelijks een kinderboek. De schrijfstijl laat misschien af en toe iets te wensen over, maar ja, het is dan ook vertaling... toch maar ff noors leren. :)
Het strakste vond ik toch wel het einde, toen Sophie en co. erachter kwamen dat ze alleen maar bestonden in een boek. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

MicroWhale

The problem is choice

Toen ik eraan begon vond ik het wel een leuk boek, maar ongeveer op 1/4 kreeg ik er genoeg van. De verhalen van Sofie waren wel grappig, maar de meer theoretische gedeelten had ik al gelezen in andere boeken.
En dat begint snel te irriteren... :(

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Pagina: 1