• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
Kleur bekennen
oerwoudgeluiden in voetbalstadions en gesis als van ontsnappend gas, beledigende
teksten op spandoeken en wanden van toiletten. Het zijn uitingen van racisme, die zich al
geruime tijd voordoen. Hoe zou je moeten reageren op de blijken van verwerpelijk
gedrag? De verantwoordelijk voetbalbond, de KNVB, toonde zich voorstander van een
harde aanpak. Men zou videocamera's en microfoons moeten inzetten en ook het
ontruimen van tribunevakken of het staken van wedstrijden zou tot de mogelijkheden
moeten behoren. Politie en justitie zouden veel actiever moeten optreden. En op scholen
zouden leerlingen die racistische taal uitslaan, verwijderd moeten kunnen worden. Op het
persoonlijke vlak sta je voor de keus: kleur bekennen en stellingnemen, of doodzwijgen
en doen alsof je neus bloedt.
Wat vinden jullie, kleur bekennen of doodzwijgen.

ik moet hier een opstel over maken, voor nederlands.
misschien dat iemands iets zinnigs hier over te zeggen heeft....

Verwijderd

Hier stond veel, nu niet meer. (wat hier stond moet je maar opmaken uit de reacties)

Verwijderd

GHOst, volgens mij weet jij niet waar je het over hebt.

Jij mag mensen niet beledigen, dus andersom ook niet.
Je zou dom zijn als je buitenlanders gaat aannemen, omdat ze buitenlanders zijn. Je moet mensen aannemen die helpen jouw zakelijk doel te bereiken. Wanneer een buitenlander bij je komt solliciteren naar aanleiding van een door jouw geplaatste advertentie en voldoet aan de door jouw gestelde eisen, dan bewijs je jouw maatschappelijk nut, als werkgever, als je die buitenlander een baan geeft i.p.v. een nederlander die precies dezelfde kwaliteiten beschikt. Je creeert dus zo een win-win situatie. Voor jezelf en voor de maatschappij en let maar op dat dat goed in de publiciteit valt.

Het is zeker zo dat racisme en discriminatie menselijk is. Maar wenselijk is het niet. Je zegt: "Het is tegen ons natuur. Moeten we dit doen omdat het sociaal verantwoord is?" Tegenvraag: Moet een minderheidsgroep het maar pikken om tegen aan gezeken te worden?

En je opmerking dat het niet goed is, om naar buiten te rennen en alle buitenlanders bont en blauw te slaan, vat ik als een understatement. Hoe zou jij 't vinden om in elkaar geslagen te worden, omdat je blank bent?

Zoals minister-president Kok al zei: "Vrijheid begint bij het respect voor de ander"

Als je geen engels kan spreken, dan moet je het ook niet proberen GHOst.

Overigens ben ik niet onvoorwaardelijk voor de harde aanpak. Tribunes ontruimen mag, maar staken van wedstrijden niet.
Leerlingen die racistische taal uitslaan niet compleet verwijderen, maar de klas uitsturen en duidelijk maken dat racistisch/fascistisch gedrag kwetsend is en dat je er nergens mee opschiet.
En wat betreft de politie: ik vind dat de politie over het algemeen veel actiever moet optreden, dus ook in dit geval.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ok, in deze discussie hou ik mij aan het 'Arara' principe. De dingen die ik ga zeggen komen niet overeen met mijn feitelijke mening, wel is het zo dat ik wat ik ga zeggen een (filosofisch) interessante gedachte vind.

voor de duidelijkheid: Arara = As Radical As Reasonably Achievable (variant op het alara-principe (l = low), dat geld bij medisch rontgen onderzoek).

(in dit betoog is 'jij' niet persoonlijk, maar algemeen, voor de duidelijkheid)

Wat is er mis met discriminatie? Wie ben jij om te bepalen dat ik zwarte mensen als gelijke mensen moet behandelen? Ok, ik ben het met je eens, het zijn mensen, en ze hebben zelfbeschikkingsrecht, dus ik mag ze niet mishandelen/vermoorden enz. Maar ik heb zelf ook zelfbeschikkingsrecht. Dus als ik in mijn bedrijf geen buitenlanders wil aannemen, wie ben jij om mij te verplichten dat te doen? En als ik in mijn discotheek zwarte mensen de toegang weiger, wie ben jij om mij dat te verbieden?

Waar haal jij het g*re lef vandaan om dat te doen? Waar haal jij het lef vandaan om jouw moraal boven de mijne te stellen? Wou je beweren dat je beter bent dan mij? Alle mensen waren toch gelijk volgens jouw? je houdt jezelf niet eens aan je eigen moraal, maar je verplicht mij wel me aan de jouwe te houden. Dat is verwerpelijk!

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Wat vinden jullie, kleur bekennen of doodzwijgen.
Ik denk dat het erg belangrijk is in welke context discriminatie gebeurt. Ik vraag me af of er bv bij die voetbalsupporters wel een gedachte achter die discriminatie zit, ze schreeuwen volgens mij meer om aandacht dan dat ze werkelijk rascistisch bezig zijn. Bedenk wel van welk niveau die supporters zijn, het zijn niet de slimsten en die schreeuwen al gauw iets zonder te weten wat ze eigenlijk schreeuwen.
En ik vraag me ook af wat het effect is van een harde aanpak. Vaak zal een harde aanpak juist het tegenovergestelde werking hebben. Je moet kijken wat de oorzaak is en dat bestrijden.
Men zal wel duidelijk moeten stellen wat rascisme nu precies is. Wanneer wordt schelden rascisme?

En voor je opstel is het misschien wel goed om te kijken hoe men Janmaat in de Tweede Kamer behandelde. Die zweeg men in de media ook dood. Toch zat die gast jaren(8?,12?) in de Tweede Kamer. Pas toen men hem ging aanpakken en men hem aan het woord liet, was het gauw met hem gedaan.

• Diadem

Diadem

fossiel

Angel-Eyes: Tja, maar Janmaat is gewoon een domme man. Vandaar dat zodra mensen hoorden wat hij zei ze stopten met op hem stemmen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Hier stond een verdediging op de reacties, nu niet meer...

Verwijderd

En hier stond daar weer een reactie op....

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

En ik laat alles lekker staan.....
Moeten we tegen onze natuur ingaan omdat het sociaal onverantwoord is?
Het is ook heel natuurlijk om je vijanden te doden... mag ik eens met mn deagle natuurlijk gaan doen?
Daarnaast discrimineer je Nederlanders als je een buitenlander met dezelfde kwaliteiten aanneemt, en discrimineer je buitenlanders als je een Nederlander met dezelfde kwaliteiten aan neemt. Zeer lastige situatie dus.
Niet als je de persoon aanneemt die het beste geschikt is voor de baan, en je kan me niet zeggen dat er twee mensen zijn die zich beiden precies evengoed kunnen kwalificeren voor een baan.

Diadem, naast het zelf-beschikkingsrecht is er ook een collectief beschikkingsrecht, en daaruit kan men het recht lenen om jou (niet persoonlijk bedoeld dus) terecht te wijzen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Zoals je waarschijnljik wel gemerkt zult hebben heb ik mijn posts weg gehaald. Dit heb ik gedaan omdat er een paar mensen zich waarschijnlijk beledigd voelden daardoor. (hoewel ik geen minderheidsgroep/persoon bewust heb willen beledigen). Indien ik inderdaad mensen heb beledigd: sorry, het was echt niet mijn bedoeling.

Verwijderd

Bedenk wel van welk niveau die supporters zijn, het zijn niet de slimsten en die schreeuwen al gauw iets zonder te weten wat ze eigenlijk schreeuwen.
Het maakt niet uit van welk intelligentieniveau ze zijn, ook zij tellen mee en hebben een stem die gehoord wordt. Het is gevaarlijk als je een "arrogante" opstelling neemt, want dat kan in het voordeel van racisten werken, die met het verwijt van arrogantie (de hoge heren zeggen weer 's wat) het gewone volk achter zich krijgen.

GHOst ik heb niet gelezen wat je hebt geschreven, maar dit wil ik wel zeggen: Iedereen heeft goede bedoelingen, men moet alleen leren ze te verwoorden.

• Kneiter Ar
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik ben het met prime eens.
Als iedereen heel arrogant zegt van ja alleen domme mensen zijn rascisten dan kan dat je tegen je keren. Bovendien is het niet waar. "slimme mensen" zijn net zo vaak rascisten. En trouwens, wat noem je slim en wat niet? Daar ga ik nog eens een topic over starten.

• Paladin
  • Laatst online: 20:32

Paladin

Play Ball!

Ik zelf ben in princiepe erg tegen discriminatie omdat ik vind elk mens is gelijk dus waarom zou je hem minder moeten vinden??? dus discrimineren.
Maar ik denk dat discriminatie niet eens zo zeer meer op dat je een persoon minder vind maar dat ze in jou land komen en gewoon soms beetje rotzooi gaan trappen.
Bv:
Tijdje geleden kom van school af net cijfers opgehaald en sta nog met iemand te praten komen er twee turken aan fieten goeien hun fiets neer en lopen de hal van onze flat binnen. Niks mis mee maar ik had ze nog nooit gezien en vroeg me af wat ze daar gingen doen.(wonen niet bij ons in de flat)
Dus ze bleven staan en gingen daar jont zitten roken en rochelde de hele hal onder dus ik keek zo af en toe naar boven en ze zagen dat. Dus later komen ze naar buiten en gaan vette ruzie zitten zoeken waarom ik zat te kijken. Ik zeg ik woon hier dus ik heb al het recht te kijken en ik wil niet dat daar joints gerook worden door mensen die hier niet horen dus rot lekker op naar je eigen buurt. Begint die gozer beetje tegen me aan te reien enz.
Maar door dit soort dingen onstaat er wel racisme ik dacht ook kut turken rot op ga dat in je eigen land doen ik val jou toch ook niet lastig doe dat ergens anders.
kijk en zo kweek je dus wel haat tegen dat soort mensen want als ik ze nog een keer zie sla ik ze neer stelletje hufters.
maar ik wijk af.
ik denk dat rasisme ook grotendeels wordt uitgelokt.

greetz pala

dus politie moet ook de uitlokker arresteren en land uitgooien

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Het maakt niet uit van welk intelligentieniveau ze zijn, ook zij tellen mee en hebben een stem die gehoord wordt. Het is gevaarlijk als je een "arrogante" opstelling neemt, want dat kan in het voordeel van racisten werken, die met het verwijt van arrogantie (de hoge heren zeggen weer 's wat) het gewone volk achter zich krijgen.
Ik vind dat je die voetbalsupporters die zich zo misdragen in een voetbalstadion wel een beetje overschat. Ik vraag me af hoe serieus hun rascisme is. Ze beledigen mensen met een andere huidskleur, maar er zit volgens mij geen diepe haat achter, althans dat mag ik toch hopen.
Het is volens mij meer het roepen om het roepen en niet zozeer om hun mening te uiten.
Als iedereen heel arrogant zegt van ja alleen domme mensen zijn rascisten dan kan dat je tegen je keren.
Dat zeg ik ook niet.

Verwijderd

Paladin:
...ik vind elk mens is gelijk...
Je bedoeld waarschijnlijk gelijkwaardig. Als iedereen gelijk zou zijn, dan zouden we allemaal het zelfde er uit zien, doen en denken. Ik zou er niet aan moeten denken dat iedereen hetzelfde was, dan werdt het waarschijnlijk heel erg saai...

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Ja dat bedoel ik gelijkwaardig.
Ik denk dat iedereen wel snapt wat ik bedoel maar toch bedankt voor de verbetering.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Paladin, ho ff, voordat je alle Turken de verdoemenis toe wenst.

Volgens mij hebben we het hier niet over gebruiken of tradities (blowen in een portiek en de hele portiek vol roggelen en als iemand daar wat van zegt dan nog een grote bek geven ook) of waarden en normen die in Turkije normaal zijn.

Als zij zulke acties in Turkije zouden doen, dan zouden ze bekeken worden als schooiers of eikels met geen enkel fatsoen. Dit gedrag is dus daar niet normaal en hier ook niet.
Waar we het hier over hebben zijn waarden en normen. En wij als samenleving zijn verantwoordelijk om die waarden en normen een gemeen goed van te maken en hoog te houden.
Ik vind dat je die voetbalsupporters die zich zo misdragen in een voetbalstadion wel een beetje overschat. Ik vraag me af hoe serieus hun rascisme is. Ze beledigen mensen met een andere huidskleur, maar er zit volgens mij geen diepe haat achter, althans dat mag ik toch hopen.
Het is volens mij meer het roepen om het roepen en niet zozeer om hun mening te uiten.
Een van mijn waarden is dat ik de ander net zo serieus moet nemen zoals ik wil dat ik serieus genomen wordt. Dus wanneer ik iets zeg, dan meen ik dat ook, anders zou ik 't niet zeggen.
Je vraagt je af, Angel-Eyes, hoe serieus hun uitlatingen zijn en dat het om het roepen gaat. Ik zou zeggen: doe er een wetenschappelijk onderzoek naar en je weet het.

Maar vergelijk eens: Persoon A slaat persoon B helemaal verrot. Daarna zegt persoon A dat het hem spijt en hij het niet zo bedoelde. Misschien is dat wel zo, maar dat neemt niet weg dat persoon A z'n straf kan ontlopen en persoon B heeft daar helemaal geen boodschap aan.
Met racisme, fascisme en discrimintatie is dat net zo: mensen die daar het mikpunt zijn worden ontzettend gekwetst.

Verwijderd

Prime = Optimus Prime

• Paladin

Paladin

Play Ball!

He optimus prime ik wens helemaal niet alle turken naar een andere wereld or whatever.
Want er zijn er genoeg met wie ik helemaal geen problemen heb.
Maar wat ik met dit verhaal bedoel is dat wij er niet van gedient zijn van dit soort praktijken dat je gvd voor je eigen huis bedreigt wordt, ongeacht of dat in turkije normaal is of nie. Zij komen hier en hebben ze zich dus aan ons aan te passen en wij niet aan hun, want dan zou de wereld op zijn kop staan. Want als wij daar gaan wonen moeten we ons ook gewoon aan hun leef manier aanpassen.
Maar wat ik bedoel t zeggen door dit soort dingen ben je toch geneigt dingen te gaan generaliseren en krijg je dus racisme. Daar ben ik het helemaal niet mee eens maar ik vin dat lui die rotzooi trappen of weigeren zich aan te passen gewoon het land uitgegooid moeten worden terug nar hun eigen land. Waardoor je denk ik de bron van racisme grotendeels weghaalt. Want helemaal kan niet je hebt er altijd wel een paar die alles haten wat anders is.
Ik hoop dat me verhaal zo iets duidelijker is.

Greetz Pala

Verwijderd

Paladin: lezen!

Wij, de bevolking van Nederland, moeten accepteren dat we in een multi-culturele samenleving leven.

Iemand die niet de algemene waarden en normen respecteert, behoort die bijgebracht te worden.
Dat is de taak van de ouders, een beetje van de school en ook de mondigheid van de omgeving van die "a-sociale" speelt een rol.
We moeten niet schromen om kritiek, liever opbouwend, dan afbrekend, te geven op iemands gedrag.

En als zo iemand dan, zoals in jouw geval, op de vuist wil, moet je dat proberen te vermijden. En wanneer hij je dan toch slaat, moet je aangifte doen bij de politie wegens mishandeling, zoals het in een rechtstaat hoort.

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
Als het een opstel is voor Nederlands, is het leuk om een enorm rechts opstel te schrijven om je leraar te laten schrikken, mits je het tenminste goed ondebouwd met argumenten, zodat het taalkundig een goed opstel is ...
Heeft die kerel tenminste wat afwisseling bij het nakijken na het zoveelste politiek-correcte voorspelbare betoogje van je medeleerlingen.

Verwijderd

Wat is er mis met politiek correct?

Verwijderd

Wat er mis is met politiek correct? Je wordt raar aangekeken als je een andere mening hebt. Er wordt gezegd "Wij leven in een vrij land, je mag overal een mening over hebben", maar als je een politiek extreem rechtse mening hebt, wordt je wel afgemaakt. DAT is er mis met politiek correct!

Sorry hoor, maar ik walg nog veel meer van "politiek correct" (= extreem links) dan van de ideetjes van Janmaat!

En ff voor de duidelijkheid, voordat ik weer een boel commentaar krijg dat ik ineens racistisch ben: ik ben het ook niet met hem (Janmaat dus) eens. Ik vind namelijk dat je naar de persoon moet kijken, en niet naar waar die persoon vandaan komt.

Verwijderd

Ik heb het ook niet zo op extreem links, die lui zijn niet veel beter dan extreem rechts. Ik dacht alleen dat politieke correctheid iets anders is dan extreem links.
Politiek correct is toch dat je alleen dingen zegt die 'aanvaardbaar'. Waarbij het vaak de politiek is die bepaald wat 'aanvaardbaar' precies inhoud.

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11-2025
Toch ook even mijn mening posten hier :)

Ik kom zelf uit Indonesië, en ben van Chinese afkomst.

Het grote verschil in integratie wat ik opmerk tussen de verschillende groepen 'immigranten/asielzoekers/vluchtelingen' is volgens mij vooral afhankelijk van de mate waarin zij als minderheid bij elkaar klitten.

De Nederlanders gaan er prat op heel tolerant te zijn, we hebben hier een multi-culturele samenleving, en ondervinden daar dan ook de voor- en nadelen van. Het probleem is dat er hier heel erg sterk op prestatie wordt beoordeeld. Wat ik wil zeggen is dat je niet getolereerd, maar genegeerd wordt TOTDAT je jezelf hebt bewezen. Opzich helemaal niets mis mee, behalve als je ook in beschouwing neemt dat de cultuur die mensen meebrengen soms totaal niet met deze opvatting overeenkomt. In een chinese leefomgeving is deze mentaliteit heel normaal, en zie hier de integratie van de chinese minderheid in nederland geeft heel weinig problemen.
Er zijn echter ander groepen die veel meer problemen veroorzaken, voorbeelden hiervan zijn bijv. de Marokkanen en Turken. We moeten echter niet vergeten dat de aanpassing van twee kanten dient te komen. Ik ben van mening dat de 'gasten' zich in een hogere mate moeten aanpassen dan de mensen die hier van origine leven, maar het is een sleutel en een slot. Het geloof is een van de grootste knelpunten in het integratievraagstuk. Waar nederland grotendeels katholiek/protestant is, is 98,7% van de Marokkanen en 99,8% van de Turken Moslim. Wanneer deze beide groepen echter in Nederland komen, vormen ze met zijn allen slechts een groep van 3%.

Het racisme op zich is volgens mij meer een soort van angst voor het onbekende dan een diepgewortelde haat jegens andere bevolkingsgroepen of andere mensen. Behalve dat, het is blijkbaar voor mensen heel erg moeilijk om te begrijpen hoeveel leed je met woorden kan veroorzaken. Laat iedereen in zijn eigenwaarde en verdiep je voor de verandering eens wat meer in de cultuur van de andere bevolkingsgroepen, mischien vind je dan een verklaring voor het gedrag.

Nog een opmerking : het beeld van een bevolkingsgroep wordt meestal bepaald door een zeer klein gedeelte van zo'n groep wat positief dan wel negatief in de belangstelling staat. Het overgrote deel bestaat uit een grijze massa, waar weinig bijzonders aan is.

Bron godsdienstverdeling : http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/country.html

• Diadem

Diadem

fossiel

goalgetter:

Dat is dus iets waar ik het niet mee eens ben, dat aanpassing van 2 kanten moet komen! Zij komen naar ons land, zij zijn gasten in ons land, en dienen zich dus te gedragen naar onze wetten en culturen. Natuurlijk hebben wij als 'gastheer' de plicht hun waardig te behandelen, maar wij hoeven niet hun cultuur over te nemen. Tenslotte zijn zij de gast, en zijn ze nog onuitgenodigde gasten ook!

Het hele muliculturele idee is gebaseerd op een utopie, namelijk de utopie dat mensen met geheel verschillende culturen vreedzaam met elkaar samen kunnen leven, ja zelfs van elkaar kunnen leven. Dit kan wel, maar dan moeten de beide culturen als het ware 'compatible' zijn. Dus beide culturen moeten het met elkaar eens zijn dat ze met elkaar samen willen leven. Ik zie dat in Nederland niet het geval zijn. Die turken/marokanen waar je goed mee kunt opschieten zijn zo vernederlands dat je het geen een andere cultuur kunt noemen.

Mijn conclusie is. De multiculturele samenleving is een utopie. Als mensen hier komen omdat ze in hun eigen land niet veilig zijn moeten we ze binnenlaten, anders moeten ze worden teruggestuurd. De mensen die we binnenlaten moeten we duidelijk maken dat ze mogen blijven totdat ze veilig naar huis kunnen. Als dit te lang duurt (5 jaar ofzo) dan is een permanente verblijfsvergunning op zijn plaats, maar ook alleen in dat geval, en alleen als zij zich aan onze gewoonten en gebruiken aanpassen.
Doen zij dit niet. Tja, dan moet de eeuwenoude natuurwet gelden:

"Adapt or Die"

Verwijderd

Goalgetter ik ben het grotendeels met je eens. Het geloof is zeker het grootste probleem waar het Turken en Marrokanen betreft, en sowieso is de Islam op dit moment overal ter wereld de uitlaatklep voor haat en jaloezie jegens het westen. Daarom vind ik het persoonlijk vrij bedreigend, zeker gezien de veel hogere voorplantingssnelhied van deze groepen.

Ik zou niet weten hoe en waarom ik me moet aanpassen aan deze 'nieuwkomers', en als ik kijk naar hun relatief toch vrij primitieve gewoonten heb ik daar ook geen zin in. Maar wat Diadem zegt, dat het onuitgenodigede gasten betreft, is niet waar.
Het Nederlandse bedrijfsleven heeft grootschalig zitten werven onder het meest achterlijke gedeelte van deze toch al achterlijke landen. Dat niet die bedrijven maar de overheid en de samenleving nu de lasten dragen is dus wel onrechtvaardig. Dit neemt trouwens niet weg dat het hun eigen keuze is hier te blijven

Verder kan ik me bij Diadem's conclusie wel aansluiten

• goalgetter
  • Laatst online: 14-11-2025
Diadem, natuurlijk is het zo dat de grootste aanpassing van de bezoekers dient te komen, zo heb ik dat zelf bijvoorbeeld ook gedaan. Tegelijkertijd dient er echter wel rekening met ze gehouden te worden. Het is absoluut niet het geval dat de verhouding 50-50 moet worden, dat we hier allemaal ook turks moeten gaan leren etc. Wat ik bedoel te zeggen is dat het de integratie zeer ten goede zou komen indien de autochtone bevolking ook enigzins meedenkt en niet alleen zegt, jullie zijn hier 'welkom', leer de taal, hier heb je een kleine bijdrage in je levensonderhoud en val me voor de rest niet lastig. Juist door een grotere betrokkenheid van de autochtone bevolking zal de integratie veel sneller en beter verlopen, wat voor beide partijen voordelig is. Het blijft natuurlijk persoonlijk in hoe verre je je wil en kan aanpassen.

Toevoeging : Door de toch wel afstandelijke houding die de nederlanders over het algemeen aannemen worden de 'nieuwkomers' ook enigzins voor het blok gezet, je eigen cultuur behouden, inclusief je eigen gewoontes en morele waarden en dus bij je eigen bevolkingsgroep blijven, of je aanpassen aan het land waar je naartoe komt. Zeker als je het hier over de minder opgeleide personen hebt, is het voor hun des te moeilijker om te integreren.
De hoger opgeleiden, zullen makkelijker een baan vinden, en daar dan ook ogenblikkelijk een gespreksonderwerp in vinden, wat ze weer in contact brengt met de autochtone bevolking.

Ik denk dat het inderdaad heel erg moeilijk is om je aan te passen aan de bezoeker. Hetgeen ik als grootste drempel heb ervaren is de afstandelijkheid, helaas is dat dus iets wat bij de nederlandse cultuur hoort.

• croxz
  • Laatst online: 18:34
Dat is dus iets waar ik het niet mee eens ben, dat aanpassing van 2 kanten moet komen! Zij komen naar ons land, zij zijn gasten in ons land, en dienen zich dus te gedragen naar onze wetten en culturen.
Wat hier bedoeld wordt met "ons land" is eigenlijk "onze rijkdom", ofwel, blijf met je tengels van m'n geld af. Maar wie geeft JOUW het alleen recht op deze welvaart. Er leven 5 miljard mensen op deze aarde en IEDEREEN heeft evenveel recht op alles wat op aarde bestaat. Dat jij nou toevallig geboren bent in Nederland wil niet zeggen dat jij het alleenrecht hebt op deze welvaart. En laten we wel wezen, de Nederlandse welvaart is opgebouwd over de ruggen van "arme" landen. Ik zie het niet meer als onze plicht om nu wat terug te betalen.

• Diadem

Diadem

fossiel

Drstrange:

Ja, dat is een goed punt. Een deel van deze mensen zijn idd wel door ons uitgenodigt. Dat is een grote fout geweest, die helaas niet meer ongedaan kan worden gemaakt. Echter, het feit dat ze uitgenodigt zijn maakt dat ze hier welkom moeten zijn, niet dat ze zich hier niet aan onze wetten en zeden hoefen te houden. Dus ook hier geld dat je geen genade hoeft te tonen als ze zich niet aan de wet houden, of zich asociaal opstellen.

Voor degenen die nu nog komen is het belangrijk dat we duidelijk maken dat het tijdelijk is en dat we verwachten dat ze weg gaan zodra het veilig is. Zodat we geen valse verwachtingen wekken.

goalgetter:

Natuurlijk moeten wij van onze kant ook wel meehelpen om het integratie proces te bevorderen. Maar alleen met steun enzo, niet door onze gewoonten te gaan aanpassen aan de hunne. Maar uiteindelijk moet de intergratie van hun kant komen. Als ze willen intergreren zal het ze lukken, als ze dat niet willen zal het nooit lukken, hoeveel steun we ook geven. En tegen die groep mensen zeg ik: oprotten.

Pee:

Dat wij de arme landen wat verschuldigt zouden zijn is een heel ander verhaal. Dat is idd misschien wel zo. Maar laten we ze dan helpen. Echt helpen dus. Want door mensen uit die landen hierheen te halen helpen we ze niet, sterker nog, we maken het daarmee alleen maar erger, omdat het de bovenlaag is van het land wat wegloopt. Dus als je de wereld wilt verbeteren moet je die mensen terugsturen.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

MicroWhale

The problem is choice

Ja, leuk.

En dan kom je dus weer terug op de vraag: "Moet je mensen die een andere bevolkingsgroep het graf in wensen, om rasistische redenen, opsluiten?"

Ja dus. Discriminatie en Racisme kunnen en mogen niet getolereerd worden. De rechten van de mens spreken hierover boekdelen.

Kleur bekennen, al dat gezeik over wat maatschappelijk correct is, etc.etc. We leven toch met z'n allen op die paar vierkante km... Het minste wat we dan kunnen doen is een beetje met elkaar op kunnen schieten niet?

[Diadem: "Integreren"]
Als mensen op dit stukkie land willen wonen, wie ben jij om ze tegen te houden? Integreren? Waarom? Heb je er last van? Ik niet. Laat ze maar.

argh! HIER kan ik zo pissig om worden!!!

HOE MEER ER OVER GEPRAAT WORDT, HOE VERDER WE VAN DE OPLOSSING VANDAAN RAKEN! ALS JE IEDEREEN GEWOON IN ZIJN WAARDE LAAT, ZUL JE ZIEN DAT HET LEVEN EEN STUK MAKKELIJKER IS DAN JE DENKT. RESPECT, VOOR IEDEREEN. PUNT!

PS. als je goed leest staat er in DEZE post geen enkel vooroordeel over wat voor groep dan ook.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk Logos.

Ook al is een allochtoon helemaal "vernederlands", dan nog zouden ze ouwehoeren dat ze geen blauwe ogen en blond haar hebben.

Integratie: ja
Assimilatie: nee

• Diadem

Diadem

fossiel

Logos:
ALS JE IEDEREEN GEWOON IN ZIJN WAARDE LAAT, ZUL JE ZIEN DAT HET LEVEN EEN STUK MAKKELIJKER IS DAN JE DENKT. RESPECT, VOOR IEDEREEN. PUNT!
Ten eerste hoef je niet te schreeuwen, ik sta vlak bij je.
Ten tweede is wat je zegt natuurlijk waar, het probleem is echter dat ik hun wel in mijn waarde kan laten, maar dat zij mij dan ook in mijn waarde moeten laten, en dat gebeurt helaas niet. Dit is bot gezegt, maar het is gewoon een feit. Een groot deel van de allochtonen weigert zich aan de regels te houden.

[angry mode]
En dan kom je dus weer terug op de vraag: "Moet je mensen die een andere bevolkingsgroep het graf in wensen, om rasistische redenen, opsluiten?"

Ja dus. Discriminatie en Racisme kunnen en mogen niet getolereerd worden. De rechten van de mens spreken hierover boekdelen.
Misschien kun je ze het beste maar direct vergassen, ben je er helemaal van af. Het vergassen van andersdenkenden is een oud en beproefd middel dat al door vele groten van deze aarde is toegepast. Een prima idee dus.

[flame mode]
Man, je bent erger als Hitler. Hitler was tenminste niet zo schijnheilig om te zeggen dat hij de wereld wou verbeteren. Hitler gaf tenminste eerlijk toe dat wou zorgen dat het Germaanse ras (lees, zijn land) de wereld zou veroveren. Jij hebt precies dezelfde ideeen als hem, alleen je bent ook nog eens schijnheilig. Dat maakt je verachtelijk.
[/flame mode]

Moderators worden uitgenodigt deze post te verwijderen, maar bedenk wel dat de waarheid in deze post niet minder wordt als hij wordt verwijderd.
[/angry mode]

Verwijderd

Diadem, volgens mij ben jij paranoia.

Hoezo "zij" laten jou niet in je waarde?
Hoezo "zij" houden zich niet aan de regels?

Over wie heb je het?
Wie zijn die "zij"?

O, ja

Hitler stinkt!

Verwijderd

Heel gevaarlijke topic.

Je vraagt om kleur te bekennen.

Ik heb geen voorkeur.

Er is plek genoeg voor iedereen op deze aardkloot.

Dacht iedereen er maar zo over............

• Diadem

Diadem

fossiel

Optimus Prime:

Het lijkt me toch zeer duidelijk wie ik met zij bedoel. Daar kan toch geen twijfel over bestaan.

*hint* Het staat 2 regel onder het stuk dat jij quote, het woord begint met een a en eindigt op llochtoon :)

Verwijderd

Ik ben het wat dit betreft met Diadem eens, dit slaat echt nergens op. Je moet is kijken hoeveel mensen je dan moet opsluiten.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

MicroWhale

The problem is choice

Diadem:
Allereest bedankt voor de grootste belediging die je ooit iemand kunt maken. Ik ben niet vereerd en zeer verbaasd dat je deze associatie durft te maken.
[Diadem]
...Een groot deel van de allochtonen weigert zich aan de regels te houden.
Ik wist niet dat er regels voor allochtonen waren? Waar staat ergens in de (grond-)wet hoe allochtonen zich moeten gedragen? Babah, en dan zeg je wat over mij...

*zucht*
Het is inderdaad niet humaan om te zeggen dat mensen die dit soort ideeen hebben weggestopt moeten, want dan ben je hetzelfde bezig.
Ik heb alleen iets tegen mensen die andere mensen niet in hun waarde laten. Op welke manier dan ook. Straf me daar maar voor.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Diadem, ga naar een psychiater.
Ik heb geen zin om in te gaan op jouw zieke geest.

• Diadem

Diadem

fossiel

Dat ik het nog eens mee mag maken dat Angel-Eyes het met mij eens is.. Dat doet mij goed. Even een traantje wegpinken. :'(

Logos:
Allereest bedankt voor de grootste belediging die je ooit iemand kunt maken. Ik ben niet vereerd en zeer verbaasd dat je deze associatie durft te maken.
Dus volgens jouw is het vergelijken van iemand met een ander mens de grootste belediging die je kunt maken. Dat zou dan dus inhouden dat niet alle mensen gelijkwaardig zijn (of dat Hitler geen mens was, maar die stelling lijkt mij biologisch niet houdbaar). Immers, als ze dit wel zouden zijn, dan zou het vergelijken van mensen onderling geen kwaad kunnen.

Dat Hitler als een monster de geschiedenis is ingegaan komt omdat hij toevallig de juiste man op de juiste plaats was (of misschien de foute man op de foute plaats). Als hij in deze tijd geleefd had, dan werd hij waarschijnlijk gezien als 'het zoveelste slachtoffer van kindermishandeling'.
Ik wist niet dat er regels voor allochtonen waren? Waar staat ergens in de (grond-)wet hoe allochtonen zich moeten gedragen? Babah, en dan zeg je wat over mij...
Kijk, nu snap ik mijn vergissing! Ik dacht dat de Nederlandse wet ook gold voor allochtonen. Hoe heb ik zo stom kunnen zijn! En ik al die tijd maar denken dat Nederlandse wetten golden voor iedereen die in Nederland was. Een stomme vergissing van mij, in de grondwet staat immers duidelijk: "Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandelt, behalve allochtonen, deze bevolkingsgroep heeft het recht om zich niet aan de wet te houden". Maar ik zie mijn fout nu in.

[flame mode] (owow, gaan we weer :))
Ja, en dan zeg ik inderdaad wat over jouw ja! Als jij werkelijk beweerd dat allochtonen zich niet aan de wet hoeven te houden, dan heb je nog minder hersenen als een mongoloide paardebloem!
[/flame mode]
Het is inderdaad niet humaan om te zeggen dat mensen die dit soort ideeen hebben weggestopt moeten, want dan ben je hetzelfde bezig.
Kijk, now we're talking! Dat is nu precies mijn punt. Het links politieke 'correctisme' is meestal een stuk minder politiek correct als ze beweren.
Ik heb alleen iets tegen mensen die andere mensen niet in hun waarde laten. Op welke manier dan ook. Straf me daar maar voor.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens. En daar straf ik je dus ook niet voor. Ik straf je juist voor het NIET in hun waarde laten van een bepaalde bevolkingsgroep.

Pagina: 1