Soltek SL-75DRV4 + cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:39

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
Mijn keuze is gevallen: Het wordt een Soltek SL-75DRV4, met een AMD XP1800+ CPU. Gezien het feit dat ik in de toekomst nog wil overklokken, zou ik graag willen weten welke cooler het beste op dit moederbord past, zonder rare fratsen uit te halen.

Robert

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja....hangt ervan af hoe veel je wilt uitgeven.

ander neem je een vapochill > www.vapochill.com
of waterkooling > www.ocshop.com

En als je gewoon luhctkooling wilt, dan moet je een Swiftech of Alpha of de TT vulcano 7 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw: probeer de zoekmachine maar eens op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat moederbordje ook, maar ik denk dat je er ongeveer alle koelers wel kunt opzetten want er is veel plaats rond de Socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is dat moederbord een beetje over te klokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 11:01 schreef Metal-Kool4 het volgende:
tja....hangt ervan af hoe veel je wilt uitgeven.

ander neem je een vapochill > www.vapochill.com
of waterkooling > www.ocshop.com

En als je gewoon luhctkooling wilt, dan moet je een Swiftech of Alpha of de TT vulcano 7 nemen.
oc-shop.com ..

Tip aan topicstarter: kijk ook naar het geluidsniveau van de fans :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 11:11 schreef frisian het volgende:
En is dat moederbord een beetje over te klokken?
O, ja zeker wel!!!

Heb je er soms nog geen reviews van gelezen?

Kijk anders eens op http://www.hardwareinfo.net daar kreeg dit bordje silver en de Epox kreeg Brons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in bezit van ook een drv 4 en heb daar een 1700+ processor op Ik maak gebruik van een cooler master HHC-001 En dat werkt netjes Ik heb een temperatuur van +- 43 graden als ik bezig ben Het enige is dat hij wel een beetje lawaai maakt draaid 7200 toeren maar koeld goed.
Succes er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:39

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
Frisia>>Dit bord is zeer goed te overklokken. zie http://www.hardware.info/reviews.php?id=236&page=11 voor meer info.

Geluid is natuurlijk ook iets om op te letten. Aangezien er zo veel coolers zijn, zie ik door de bomen het bos niet meer. Cooler moet natuurlijk competable zijn met de Soltek mobo.

Robert

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Waar staat dat dan dat dit board goed is te overclocken ? Wie heeft er dan hoge FSB gehaald met dit board ?
Sorry, maar zo'n review test echt niet hoever zo'n board komt kwa overclocking.
Mensen met zo'n SOLTEK, post eens overclockings resultaten.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 20:04 schreef Rick2001 het volgende:
Waar staat dat dan dat dit board goed is te overclocken ? Wie heeft er dan hoge FSB gehaald met dit board ?
Sorry, maar zo'n review test echt niet hoever zo'n board komt kwa overclocking.
Mensen met zo'n SOLTEK, post eens overclockings resultaten.
Rick2001 ik zal volgende week wel overclocking resulaten posten als ik eindelijk mijn XP CPU binnen heb.

Ik heb nu nog steeds een Duron800.

Maar ik moet toch toegeven dat Epox beter is in overclocken, mijn soltek kan maar een memory volt aan van maximaal 2.7 volt.

En ik krijg mijn fsb nu niet hoger als 152 ;( als hij stabiel moet lopen.

Net had ik hem op 153 gezet, helemaal stabiel enzo memtest gedaan 0 fouten wou ik hem opnieuw opstarten om hem op 154 te zetten begint mijn mobo te piepen en te doen kwamen er allemaal rare geluiden uit toen ik hem opnieuw wou opstarten :?

Volgens mij was dat de limit wel van het bordje :(

Had ik GVD maar een Epox gehaald |:( hier heb ik dus echt spijt van nu :(
Bij Eynstein prijsde ze dit bordje de lucht in om zijn stabliteit en zijn goede overclockbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Het probleem vaker is dat er wel leuke en goeie overclock mogelijkheden op boarden zitten, maar het board gewoon niet hoog genoeg komt om ook deze functies tot zijn recht te laten komen.

Ik ben benieuwd naar de resultaten. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:13 schreef Rick2001 het volgende:
Het probleem vaker is dat er wel leuke en goeie overclock mogelijkheden op boarden zitten, maar het board gewoon niet hoog genoeg komt om ook deze functies tot zijn recht te laten komen.

Ik ben benieuwd naar de resultaten. :)
Ik ben zelf eerder bang dat mijn geheugen het nou niet goed trekt.

Ik heb nu Dane elec Cas2.5 PC2100 geheugen.

En dan heb ik hem van CAS 2.5 naar CAS 2 geclockt dus dat scheelt ook weer veel.
Maar ik boote net op 160fsb ging helemaal goed maar mijn geheugen ging toen fouten geven en ik draai al op 2.7 volt, dus ik denk dat mijn bordje wel hoger kan alleen de memory heeft meer voltage nodig bij mij.

Maar ff vraagje kun je moederbord ook een memory voltage mod geven, zodat ik ook ook gewoon mijn memory 3.1 volt kan geven ofzo?

Ik weet dat ik beter andere geheugen had kunnen kopen |:(

Maar ik ga nu ff 3/4 memory divider instellen en kijken als ik dan wel zonder problemen op 160 kan booten.

En ik heb nog een Duron800 die gemaakt is voor 200fsb dus daar kan het ook wel wat aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Soltek SL-75DRV2 met een Athlon 1.4GHz. Via Red Storm Overclocking progje in bios (zoek automatisch een stabiele FSB) zit ik nu op 151MH (10.5x151=1590MHz). Nu moet ik nog wat gaan spelen met de multiplier. Pc is nog geen enkele keer vastgelopen. Ook niet na benchmarks van Sandra, hotcpu en 3Dmark2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:49 schreef Stylzz het volgende:
Ik heb een Soltek SL-75DRV2 met een Athlon 1.4GHz. Via Red Storm Overclocking progje in bios (zoek automatisch een stabiele FSB) zit ik nu op 151MH (10.5x151=1590MHz). Nu moet ik nog wat gaan spelen met de multiplier. Pc is nog geen enkele keer vastgelopen. Ook niet na benchmarks van Sandra, hotcpu en 3Dmark2001.
Op 152fsb loopt hij ook stabiel bij mij, maar ik wil een fsb van 160 of hoger. Daar gaat het hier om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49
Op zondag 17 februari 2002 12:05 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Op 152fsb loopt hij ook stabiel bij mij, maar ik wil een fsb van 160 of hoger. Daar gaat het hier om.
Denk niet dat je dat gaat halen met dane-elec geheugen. Zou toch eens gaan kijken voor crucial/crosair als je verder wilt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 12:13 schreef patryk het volgende:

[..]

Denk niet dat je dat gaat halen met dane-elec geheugen. Zou toch eens gaan kijken voor crucial/crosair als je verder wilt komen.
Ja, maar mijn mobo kan niet verder als 2.7 memory volt.

En mensen met een epox bordje halen allemaal 3.1volt dus die kunnen zo ie zo al verder clocken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ik heb nog niet gekeken welke chip er gebruikt wordt op het SOLTEK board, maar het zal vast mogelijk zijn om je VDDR ook te modden.
Het EPOX board gaat standaard al tot 3.2volt voor het memory. (wat in praktijk 3.15volt is) >:)
Ook op het EPOX board kun je je voltage nog modden zodat je nog meer power kunt geven aan je memory.
CRUCIAL bijv. wil graag meer dan 3.2volt hebben als je echt 190MHz FSB of hoger met de snelste timings wilt draaien. Wel is het dan absoluut noodzakelijk dat er heatspreaders of dikke koelribben opgezet worden en een actieve fan erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 15:14 schreef Rick2001 het volgende:
Ik heb nog niet gekeken welke chip er gebruikt wordt op het SOLTEK board, maar het zal vast mogelijk zijn om je VDDR ook te modden.
Het EPOX board gaat standaard al tot 3.2volt voor het memory. (wat in praktijk 3.15volt is) >:)
Ook op het EPOX board kun je je voltage nog modden zodat je nog meer power kunt geven aan je memory.
CRUCIAL bijv. wil graag meer dan 3.2volt hebben als je echt 190MHz FSB of hoger met de snelste timings wilt draaien. Wel is het dan absoluut noodzakelijk dat er heatspreaders of dikke koelribben opgezet worden en een actieve fan erbij.
Zal wel vet zijn als ik mijn memvolt kon modden :)

Alleen het moet dat??

Als er nou eens meer mensen soltek hadden, dan waren er vast wel bij die dat hadden gedaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, en daarom moet je gewoon een bord kopen die de meeste tweakers hebben, de Epox dus. Ben je snel van je problemen af als die er zijn, custom handmade biossen en zo, oftewel gewoon top. Soltek en Soyo zullen ook bestwel ultra hoge timings en clocks halen hoor, maar gaat om een paar tientjes in verschil qua board, dus niet moeilijk doen, en gewoon die epox halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 16:09 schreef Pjoeloe het volgende:
Precies, en daarom moet je gewoon een bord kopen die de meeste tweakers hebben, de Epox dus. Ben je snel van je problemen af als die er zijn, custom handmade biossen en zo, oftewel gewoon top. Soltek en Soyo zullen ook bestwel ultra hoge timings en clocks halen hoor, maar gaat om een paar tientjes in verschil qua board, dus niet moeilijk doen, en gewoon die epox halen.
Jaja, ik weet dat ik de epox gewoon moest halen |:(
Maar een kamaraad van mij zei dat de soltek een goed bordje was enzo, en de reviews stonden mij ook wel aan.

En ik had helemaal niet op GoT gekeken wat de meeste mensen voor moederborden hadden |:( ik zit nu ook sterk te denken om mijn bordje te verkopen, het is alleen zo sonde ik heb hem net 2 weken, ik heb er 168€ voor betaald en ik krijg er denk ik max nog maar 130€ voor, een verlies van 38€.
Dat vindt ik eingelijk niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man, dat Soltek bordje is ECHT wel goed hoor, je moet gewoon ff wat meer moeite doen als je iets wil modden. Met Soltek haal je ook hoge clocks, dus hou nou maar lekker die Soltek, want 130 euro krijg je er ook echt niet voor. 2ehands is bij mij zoiezo altijd 50%. Soltek is ook goed, klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 12:25
Weet iemand of op de SL75DRV(kt266) een swiftech koler past?

http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm#mcx462

Deze dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Uit de FAQ van de Soltek site:

Are cooling fan Swiftech MC462 (80mmx80mm) and cooling fan Apha PAL8045 (80mmx80mm) compatible with 75DRV? (2002/1/24)

No, they are too big. 75DRV supports maximum cooling fan size up to 70mmx70mm.

Van de Swiftech-site

5. Specifications

Heat sink

CNC machined, C110 copper base, 3"W x 3"L x .375"H, flatness better than 0.001", micro surface finish 8 or better

Volgens mijn rekenmachine is 3inch 76,20mm. Gaat dus niet passen...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 18:58 schreef Pjoeloe het volgende:
Man, dat Soltek bordje is ECHT wel goed hoor, je moet gewoon ff wat meer moeite doen als je iets wil modden. Met Soltek haal je ook hoge clocks, dus hou nou maar lekker die Soltek, want 130 euro krijg je er ook echt niet voor. 2ehands is bij mij zoiezo altijd 50%. Soltek is ook goed, klaar
LOL die soltek kan niets in overclocken.
Pagina: 1