[javascript] refreshen data form naar zichzelf

Pagina: 1
Acties:

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Topicstarter
Ik heb een php pagina met daarin een kalender en een form. Op de kalender kun je klikken naar een volgende maand. Zo wordt de nieuwe kalender aangeroepen. (je kunt dus browsen in de kalender om naar de juiste datum te gaan)
code:
1
calender.php?m=4&y=2002

Probleem is dan wel dat alle values uit het form verdwijnen. Ik weet dat ik wel wat kan doen met het stoppen van de formwaarden achter de calender.php?m=4&y=2002&event=$event of ik deel de pagina op in frames of ik werk met iframes.

Wat ik me afvraag is of er een simpel javaatje bestaat in de vorm van:
code:
1
2
3
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
document.formevenementen.event.value = document.formevenementen(originelepagina).event.value;
</SCRIPT>

Ergo kan ik formevenementen met javascript halen uit de eerste pagina. Bedoeling is dat je een evenement dat in meerdere maanden plaatsvindt niet de hele tijd opnieuw in moet tikken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

crisp

Devver

Pixelated

Zou je niet in plaats van je pagina opnieuw aan te roepen (een soort "refresh" dus) gewoon dezelfde pagina opnieuw op kunnen bouwen door bevoorbeeld je form in een layer te plaatsen en dan de innerHTML van die layer te overschrijven met een form voor de nieuwe maand. Je kan dan je events van te voren in een variabele zetten, en tijdens het opnieuw opbouwen weer kunnen gebruiken.
Hoe zien die events eruit (is dat een array ofso)? Kan je anders niet met sessies werken en ze globaliseren?

Intentionally left blank

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Topicstarter
Als ik het goed heb gaan javascript values (var) verloren als je de pagina opnieuw laadt. Ik zou de waarden van de form dus moeten storen in een cookie wil ik met javascript iets doen. Beetje overkill lijkt me.
http://www.javascriptkit.com/javatutors/cookie.shtml zoiets als dit zou dan kunnen.

Denk dat ik het idd maar eens ga doen met een iframe waar ik de kalender in ga plaatsen.