Toon posts:

"antitijd aliens"

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Haha, er zijn altijd mensen die mijn onzin letterlijk nemen! :)

Nee, dit is best een goed id, alleen zouden hieronder niet alleen de "antitijd aliens" moeten vallen maar ook de niet-3-dimensionale. Dus al onze 1,2,4,5,6 enz dimensionale broeders.

Laat ik beginnen met het volgende.

Als er 4-dimensionale aliens zouden bestaan, hoe zouden die er dan uitzien? Zouden wij ze kunnen zien? en zouden wij ze dan helemaal zien of gedeeltelijk? En hoe zit het met 2-dimensionale aliens?

En over de antitijd aliens. Ik vond die aflevering van 'sliders', waaruit deze discussie hierover voortvloeide nep. Want de tijd ging helemaal niet achteruit. De tijd ging vooruit, en dan met sprongen achteruit. Volgens mij ziet een echt antitijd wereld er heel anders uit.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Dat die aflevering van sliders nep was heb je gelijk maar de theorie dat er een wereld kan zijn waar de tijd achteruit loop voor ons is toch zeker niet onmogelijk.

Maar zoals het toen bij sliders werd gedaan waar de tijd in brokken teruguitgaat en daarna weer een tijdje vooruit dat klopt niet maar anders was de aflevering heel vreemd te volgen.

Verwijderd

Is het dan niet zo dat je die "aliens" niet eens zou kunnen zien, ja, alleen maar in een flits eigenlijk (omdat hij dan alweer weg is?). Of bedoelen jullie dat ook?

Verwijderd

Dat die aflevering van sliders nep was heb je gelijk maar de theorie dat er een wereld kan zijn waar de tijd achteruit loop voor ons is toch zeker niet onmogelijk.
Toch lijkt mij dit erg sterk. Want dan zou de tijd toch in dat hele zonnenstelsel achteruit moeten lopen?
Dan zouden wij dat zonnenstelstelsel binnenvliegen en jonger worden?
Dan zou toch ook een ruimteschip uit elkaar vallen, want alle materialen worden jonger en worden weer atomen?

ps. Erg lastige discussie als je geen natuur en scheikunde hebt gehad :)

• Diadem

Diadem

fossiel

PS: Wat denken jullie van Aliens die bestaan uit Anti-materie?

geeft vast hele heftige sex. Daar zijn de klingons niets bij >:)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Als er aliens waren in antitijd dan zouden we ze kunnen zien, alleen deden ze alles achterwaards.
Als er aliens waren in een vierde op hogere dimensie, dan konden ze niet in ons universum komen.
Als er aliens waren in een 2 of lagere dimensie, dan zouden ze in theorie in ons universum kunnen komen, maar ze zijn ontstaan in een ander en er is naar mijn weten geen manier om in andere universa te kunnen komen (ook geen wormholes want die blijven in 1 universum)

Er is trouwens een natuurkundige theorie die verklaard hoe de big-bang is ontstaan. Het is de beste theorie die er nu is. Als die theorie geld zouden vele (oneindigveel) universa worden(/zijn) gevormd.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus er lopen demensies door elkaar heen. Af en toe (als ik die mensen kan geloven) worden er dus dingen waargenomen uit een andere demensie.

Maar op welk moment zijn de werelden dan zichtbaar voor elkaar? De tijden lopen tegenelkaar in, dus is er dan ook een midden in die tijdsloop te vinden? Dat is het moment dat de dementies paralel aan elkaar lopen, en dus die waarnemingen van "vreemde" wezens voorkomen.

Hoe zou je zo iets kunnen berekenen, en zou je die omstandigheden kunnen nabootsen, zodat je op elk willekeurig moment naar die andere demensie zou kunnen reizen? (TIJDREIZEN!)

Verwijderd

Demensies lopen alleen in een bejaardetehuis door elkaar Rafthor. :)

Ik weet alleen niet hoe jij die conclusie trekt dat er dimensies door elkaar lopen, maar het zou inderdaad wel een andere verklaring zijn.

• Diadem

Diadem

fossiel

Zeikerd:
Als er aliens waren in een vierde op hogere dimensie, dan konden ze niet in ons universum komen.
Als aliens in een hogere dimensie zitten, dan zijn ze ook in ons universum hoor. Alleen ook nog een stuk daarbuiten.

Verwijderd

Ik denk niet dat alle dimensies door elkaar heen lopen.
Wat ik heb begrepen van bepaalde natuurkundige theorieen op dit gebied bestaan meerdere heelal's tegelijk. Naast elkaar. Maar niet doorelkaar.
Ook kan je niet naar een 'einde' van een universum of door een 'muur' om eruit te komen. Ook wormholes bestaan uit ruimte en tijd van het universum waar het in is, dus zal die niet naar andere heelal's kunnen gaan.
Verder denk ik dat elk heelal maar 1 dezelfde dimensie heeft op macro schaal. Dus de onze 3 ruimtelijk en 1 in de tijd, dus laten we zeggen 4. Ik weet niet afdat die andere heelal's die zijn en worden gevormd hetzelfde aantal of een verschillend aantal dimensies heeft als dat van ons. (Ze zouden wel andere natuurconstanten hebben)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:06

johnwoo

3S-GTE

Even over dat 'zien' van andere dimensies:
- Lager lijkt me geen probleem; wij 3D'ers kunnen heel goed 2D zien (dat doe je al terwijl je dit leest :))
- Hoger kan denk ik ook wel, maar dan zie je alleen maar die 'aspecten' uit je eigen dimensies. Stel je bijvoorbeeld eens voor hoe een tweedimensionale ons zou zien. Als voorbeeld zal ik gemakshalve een mier nemen die op een vlak (zeg een vel papier) leeft. Voor hem bestaat alleen dat vlak; hij kan vooruit en achteruit, en draaien, maar 'hoogte' bestaat voor hem niet. (Ja ik weet wel dat een mier 3D is maar ik stel hem hier 2D voor; je zou wat mij betreft ook een lijnstuk kunnen nemen.) Als wij (3D'ers) naar zijn universum (blad) komen dan zou je kunnen zeggen dat wij dat blad snijden. Hij zou dus wel iets zien (een doorsnede van ons) maar niet het geheel. Zo werkt het denk ik ook op andere schalen (3D vs 4D).

Als het gaat om het overspannen van meer dan één dimensie dan komen er weer meer dingen bij kijken.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Een alien die minder dimensies heeft dan ons universum zou inderdaad hierin kunnen leven en wij zouden hem kunnen zien. Maar hij kan hier niet komen dus zullen we hem nooit zien.
Ik denk dat aliens met meer dimensies dan de onze niet in ons universum kunnen leven omdat de hoeveelheid dimensies hier gewoon beperkt zijn. Dus die kan je ook niet zien omdat hij hier niet kan komen en leven(/zijn).
Verder is dit nu een onzinnige topic.

Verwijderd

wie zegt dat in 'ons' universum niet meer dan 3 (of 4 als je tijd meeneemt) dimensies zijn?
Dat wij ze niet kunnen waarnemen betekent toch niet automatisch dat ze d'r niet zijn?
Dat is wel heel erg kortzichtig.

Verwijderd

Ik zeg dat ook niet, dat zeggen die bolle natuurkunde bollebozen. Die hebben het tegenwoordig over 11-20 dimensies op 1 gerold in strings enzo. Ik heb nog nooit een string gezien (atomen ook niet), maar daar hadden ze wel gelijk in, of niet?
Maar ja, als jij beweerd dat er oneindig dimensies in ons universum zijn mag jij dat bewijzen. Ik hoef alleen maar te bewijzen dat het er 3(+1) zijn, en dat is makkelijk want iedereen kan die zien.

Verwijderd

Wat een onzin dat wij ook de 2e dimensie zouden kunnen 'zien'. Iets dat 2D is kun je niet zien, we kunnen het ons alleen voorstellen. 'Zien' kunnen we echt alleen maar in de derde dimensie.
Pagina: 1