Toon posts:

[Gentoo] Connection to :0.0 refused by server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus de foutmelding die ik vanaf vandaag krijg als ik bvb xmms wil opstarten. Of een ander programma.

Deze foutmelding krijg ik als ik als root het programma wil starten. Als gewone gebruiker krijg ik een segmentation-fault.

Ik loop KDE 2.2.2 en gisteren werkte xmms nog.
Ik heb wel een hoop packages bij geïnstalleerd, maar ik weet niet direct waar ik moet gaan zoeken.

Verwijderd

is simpel op te lossen, ik weet niet waarom het gebeurt though :( type in de console: xhost +

LET OP: doe dit wel met de gebruiker waar je mee bent ingelogd, als je als pietje bent ingelogd, en je voert dat commando in met root, werkt het dus NIET

Ik hoop dat je dit wat verder helpt :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Twee mogelijkheden:
• Je moet eigenlijk een ander display hebben in plaats van 0.0. Je kunt hiervoor de variabele DISPLAY naar iets anders zetten.
• Je start het programma dat de X-server wil gebruiken als een andere gebruiker dan degene die de X-server draait.
Mij lijkt de tweede reden veruit de meest waarschijnlijke. Je kunt dan drie dingen doen:
• Het te draaien programma uitvoeren als de user die eigenaar is van de X-server.
• Op Alt+F2 drukken, de naam van het programma invoeren en bij de opties selecteren dat je het als bijvoorbeeld root wilt draaien.
• Met het programma 'xhost' zorgen dat andere gebruikers op je X-scherm mogen komen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja, xhost...

Ik heb "xhost +<mijn pcnaam>" gedaan en dat lost het probleem ook op. Als ik "xhost +" doe neemt ie connecties aan van iedereen en dat is wat te "open en bloot".

De segfault is mijn eigen fout :)
had met libraries van xmms gespeeld. Heb er een paar (onnodige) weggegooid uit /usr/lib/xmms/output en nu werkt alles.

bedankt !
(op naar de volgende post...)