Toon posts:

De aardige en de vervelende klant.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou de vorige was niet echt duidelijk daarom heb ik hem ff aangepast. Hopelijk is hij nu wel duidelijk.

Ik werk dus in een keukenzaak. Wij verkopen keukens en inbouwapparatuur. Ik zit dus onderandere in de verkoop.

En soms heb je wel eens van die klanten waar je een heel leuke gesprek mee hebt en ze kopen dan wat. En je rekent gewoon de v.w.b. er bij omdat het zo hoort.

Nou heb je ook wel eens van die klanten die de hele tijd aan het afdingen (lees :zeiken) zijn als of ik een souvenierverkoper ben. En om ze dan toch maar laten te kopen geef je ze nog wel eens die v.w.b. kado.

Eigenlijk klopt dit toch niet.

//De VERWIJDRINGSBIJDRAGE uitleg.
Nou moet je er van af 1 jan. een belasting over betalen, de verwijderingsbijdrage (v.w.b.). Dit geld voor (bijna) alle apparaten die je koop (ook walkman's enzo). Dit is de een wettelijk belasting voor apparaten. Op een kookplaat zit bv. 20,- en op een vaatwasser 50,- aan v.w.b..//

Is ie zo beter??

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Tering, nog nooit zoveel kromme zinnen in 1 stukje gezien....

Verwijderd

Topicstarter
Ja goed he. Ja Nederlandz is nied mein sterkste kand.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Waar gaat dit in hemelsnaam over? Wat is verwijderingsbijdrage? Wat voor winkel werk je? prijskaartjes waarvan?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou Diadem, het lijkt me waarschijnlijk dat hij bij een witgoed zaak werkt oid.

Hij zal het bijvoorbeeld over de koelkast hebben waar je dus een vwb voor moet betalen wanneer je er één koopt.

Ja ik vind het ook hel vreemd dat mensen altijd willen afdingen bij dat soort dingen, ik vraag me af of diezelfde mensen bij de EDAH ook afdingen op een halfje wit, en als ze dat niet doen, waarom dan wel bij een koelkast??

maar ja het blijven hollanders, raar volk wat dat betreft.

Ze willen wel de koelkast iets goedkoper hebben, maar ze laten zich wel afzetten door allerlei zegeltjes en pasjes en andere onzin.

Rare jongens die hollanders.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Wat is verwijderingsbijdrage?
Dit is een bedrag dat je moet betalen bij de aankoop van tv's, koelkasten e.d. Dat geld wordt dan gebruikt om de oude afgedankte tv's koelkasten e.d. milieuvriendelijk te verwerken.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:20
Althans, dat wil men ons doen geloven...

• Diadem

Diadem

fossiel

Aha, dat maakt het iets duidelijker waar dit over gaat. Dan kan ik nu mijn mening over het onderwerp geven:

Op het eerste gezicht lijkt het onterrecht dat de klanten die gewoon zonder zeiken kopen het duurder kopen als de klanten die wel gaan zeiken en daardoor korting krijgen.

Dit is het echter niet. Immers, de klanten die 'zeiken' komen voor hun eigenbelang op. En voor jezelf opkomen is een deugd. Niet dat je altijd alleen aan jezelf moet denken, dat zeg ik niet.

Laat ik het zo zeggen: Als je jezelf altijd laat naaien dan verdien je het om genaaid te worden.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• zetje01
  • Laatst online: 20:20
Quote uit een western: "If God didn't want them sheared, he didn't make them sheep..."

Hiermee praat een bandiet het uitbuiten van arme boeren goed.

• Diadem

Diadem

fossiel

Ik zeg niet dat je arme mensen mag uitbuiten. Ik zeg dat je domme mensen mag uitbuiten. Dat is heel wat anders >:)

Nee, serieus nu. Wat ik bedoel is niet dat je mensen mag uitbuiten, dat bedoel ik niet. Wat ik zeg is dat er niets mis mee is als mensen die voor zichzelf opkomen daarmee voordeel behalen.

• PcDealer
  • Laatst online: 08:50

PcDealer

HP ftw \o/

"Wij verkopen geen korting."

LinkedIn WoT Cash Converter

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Bah, van die vervelende mensen die altijd het onderste uit de kan willen.

Ikzelf ben zo'n brave ziel die gewoon de prijs betaalt die ervoor staat, incl. vwb ja. Als je hoort dat anderen er van alles afkrijgen, voel ik me wel eens een sukkel. Maar ik vind het zo strontvervelend om zo te moeten zeiken, en het kost ook veel energie. En dan ben ik ook wel blij dat ik daar geen tijd en energie aan kwijt ben. Bovendien, als je iets wilt hebben, dan moet je ervoor betalen.
Als ik dat soort mensen tegen kom, voeg ik ze in gedachten vaak de wens toe dat ze dat vanzelf terug gekaatst krijgen wat ze uitzenden. In het kader van: "wie goed doet, goed ontmoet" en andersom werkt dat ook. Effectief gerichte energie en "intent" komt vaak een heel eind. Bovendien hou je je eigen bordje schoon: je wenst ze alleen toe dat ze terug krijgen wat ze uitzenden... hehehe (gratis advies van het huisheksje) :D

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Oh, nog één (van mijn echtgenoot): als mensen vragen om korting, vraag hen dan waarom ze dat willen. Is er iets mis aan het product? Is de service niet goed? Door korting te "verkopen", geef je eigenlijk toe dat het de oorspronkelijke prijs niet waard was. Soms moet je niet te graag willen verkopen...

Verwijderd

Topicstarter
Elvhenk : das een hele goeie.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja, mijn ventje is wel een commerciële kei!

• Diadem

Diadem

fossiel

Elvhenk heeft inderdaad een heel goed punt. Dat is een goede reden om geen korting te verkopen.

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ach wat man, ik vind het niet meer dan redelijk dat de winstmarge van een zaak 35% ipv 40% wordt, als ze niet van die belachelijke marges erop na hielden zou ik niet meer afdingen (denk ik), dat hele tering leven is al duur zat, en ga nou niet komen met "die bedrijven moeten toch ook winst maken" want dat doen ze, en hoe, ik zie niet in hoe het slecht zou kunnen zijn als ze "maar" x miljoen verdienen ipv x+5% miljoen

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Een winstmarge van 35% is heel hoog. Maar als je van andere producten maar, zeg 10% kunt vragen, moet je wel.
Denk aan personeelskosten, voorraad, reclame. Het is te simpel om te denken: "Ze vangen toch 35%?" Je moet verder kijken dan je neus lang is.

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-01 17:46
Ben free lancer dus moet ook met mijn (uur)prijs de boer op. Je hebt idd klanten die gewoon betalen, daar werk je graag en met plezier voor, en klanten die het onderste uit de kan willen, niet leuk. Vind dat ook tegenstrijdig, maar ja, die aardige klanten krijgen wel alle egards en service, daar bouw je een relatie mee op, en die kunnen ooit eens een potje breken bij mij. Zelf ben ik ook zo'n typ dat zonder mokken betaald. Leven en laten leven.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Elvhenk,

Ik kan dat ook niet, ik heb altijd het gevoel dat ik aan het bedelen ben. :)

En vroeger wel eens naar rommelmarkten geweest, dan zit daar zo'n joch van 5 jaar op zijn kleedje, en dan krijg je van die bitches die (zonder dollen) DIE EEN KANNETJE (IK NOEM MAAR WAT) K*tcaps :( afijn die op een kannetje van F2,50 nog zeiken dat ze hem voor F1,50 willen hebben, jochie bijna in tranen want dat moest ie er voor vragen van zijn moeder.

En jawel ze kreeg het mee voor F1,50, en meteen de hele dag verpest voor het jochie.

Ik heb het gozertje toen (waar die bitch bijstond) een tientje gegeven en erbij gezegd dat sommige volwassenen geen fatsoen hebben (dat hoorde ze dus :)).

De vijf minuten die volgde (tien meter van het jochie vandaan) ben ik zo hels geworden op die trut dat het schuim me op de bek stond (ben nog nooit zo kwaad geweest op iemand, geloof ik).

Ik wordt nu alweer nijdig terwijl ik typ.

Adem in......adem uit....... :)

Toen liep zij huilend weg, niet van spijt, maar volgens mij pure angst, en ik moet zeggen dat ik er achteraf trots op was. (ben ik weer niet trots op maar ja)

Nou daahaag lief dagboek, :)

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

HAH! Dat bedoel ik nou: da's een goeie, Flagg! Op het goeie moment assertief geweest! 'k Zou er maar trots op zijn!

Bij kopen van wat dan ook denk ik: wil ik het hebben voor dat geld? Die afweging maak ik bij mezelf. Als ik het te duur vind, dan gaat het niet door. Van dat gesjacher, getver.

• Diadem

Diadem

fossiel

Wat dat meisje uit Flagg's verhaal doet is het afzetten/intimideren van een kind van 5. Dat praat ik zeker niet goed. Integendeel, Flagg's actie was een strakke actie! Maar in een commercieel bedrijf met volwassen verkopers kan een beetje afdingen echt geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Diadem : wat doe jij eigenlijk voor werk, als je al wat doet?. In de supermarkt zie je mensen ook niet "afdingen". Waarom bij het kopen van bijvoorbeeld een vaatwasser wel. Als je de prijs te hoog vindt neem je een ander. Dingen hebben een prijs dat moet je accepteren, leuk of niet.

Flagg : strakke actie :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Flagg:
Inderdaad zeeeeer strakke actie, hoe ou dwas zij?

Anyway: mensen die mij niet zeuren en gewoon betalen (ik benal goedkoop), staan gewoon in het witboek van mij. Dus die kunnen bijna dag en nacht op mij rekenen. Zoals iemand al zei: daar kun je een "relatie" mee opbouwen.

Er zijn ook mensen die willen op ALLES korting. Natuurlijk kopen ze dan niet heleboel in een keer waar natuurlijk altijd een mouw aan te passen is, of kopen ze regelmatig, nee hoor. Idee: een (vaste)klantenkaart...

Ik ben tegewoordig heel makkelijk: "Het is aan jou/u, kopen of lopen!"

Verwijderd

Afdingen? We leven niet in Arabië (waar ligt dat??) Rot op met je afdingen.. Koop dan een goedkopere, of koopt 't ergens anders waar 't goedkoper is..

Ik was laatst bij MegaPool, begint een vent te zeiken dat een of andere stereo bij de buren goedkoper is.. Ga 'm daar halen dan!! (nee, want daar krijgt ie minder garantie of wat dan ook.. daar betaal je dan toch ook voor!?!?!?!?)

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Quote van Elvhenk,

Als ik dat soort mensen tegen kom, voeg ik ze in gedachten vaak de wens toe dat ze dat vanzelf terug gekaatst krijgen wat ze uitzenden. In het kader van: "wie goed doet, goed ontmoet" en andersom werkt dat ook. Effectief gerichte energie en "intent" komt vaak een heel eind. Bovendien hou je je eigen bordje schoon: je wenst ze alleen toe dat ze terug krijgen wat ze uitzenden...

Wicca X 3

Ja ja ja Nee !!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Yep, the law of three... (another wiccan?)

Verwijderd

Rommelmarkt: hup, afdingen. (Maar niet bij een kind van 5, tsss. Slet. Alleen als het een clit-kind is >:))
Maar afdingen in een gewone zaak... Hmm nee, zou ik niet doen, maar het gebeurt wel steeds meer, dus wie weet ga ik er ook nog is aan :)
Ik heb in een electronicazaak gewerkt en als ik dan weer zo'n afdinger had, OP notabene een zeer strakke aanbieding, moest ie nog weer wat korting extra krijgen de sloeber. Zeg, eikel, als je die tv niet kan betalen, koop 'm dan niet! En als je 'm niet voor die prijs wil hebben, tja sorry, we ZIJN al de goedkoopste (dat was ook vaak zo) en nu dnek je mij zo gek te krijgen, ROT OP.

Andere kant van het verhaal is dat bijv. bij meubelbedrijven de verkoopprijs 2x zoveel is als de inkoop. Nou, dan lukt het ook wel om je kosten te betalen als je het een beetje goed doet.

AH joh, gewoon een beetje afdingen, zeker bij die discountzaken. Als je slim bent als ondernemer begin je een zeer luxieuze zaak met ongeloofelijk dure ...eh.. regenvoorjeraamweghaaldingetjes, die je met een mooi verhaal door een kakmadam laat aanprijzen.. Goedkope inkoopprijzen en dure verkoopprijzen, want die verkoopprijzen komen tot stand door de uitstraling van je winkel. In dat soort zaken wordt volgens mij ook minder korting gegeven dan doorsnee-zaken EN je verdient dan nog meer ook. Hmm., idee. :)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

PCdealer,

Dat was het ergste dat mens was iets van 35 of 40. (en ik was 17 oid :))

• Diadem

Diadem

fossiel

Xaran:

Check me info. Daar staat dat bij mijn occupation: "student"

Dat klopt wel ongeveer. Ik ben op dit moment bezig met mijn examen VWO en zal volgend jaar gaan studeren.

Ik heb dus geen werk.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:34
Afdingen is een apart geval in Nederland. Zo is het in sommige winkels bijna onbeschoft om het te proberen maar is het in andere winkels weer heel gewoon. (bv witgoed). Je hoeft er ook niet altijd om te vragen, als de verkoper ziet dat je staat te twijfelen geeft hij soms ook uit zichzelf korting. Vooral bij m'n pa die bijna alles koopt bij MicroElectro bij ons in het dorp. In dit geval is afdingen/kortingen meer een geval van klanten binding.
Ook in het bedrijfsleven komt afdingen voor. Zo was er een groot (verliesgevend) bedrijf (weet niet meer welk) die al zijn leveranciers vertelde de prijs omlaag te doen of anders geen contract verlengin, de meeste leveranciers gingen akkoord.
Uiteindelijk moet je afwegen of het het waard is om te leveren tegen lagere winstmarge vergeleken met niet leveren en dus geen winst.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dat je afdingt maakt niet uit, maar waarom niet consequent afdingen?

Ik zie niemand bij een juwelier proberen om er wat vanaf te krijgen.

Maar bij witgoed schijnt het normaal te zijn, zo normaal dat winkels waarschijnlijk hun prijzen erop aanpassen, schiet je dus niks mee op.

Wie heeft er hier wel eens zijn videokaart goedkoper gekregen na een half uurtje zeuren?

Of je schoenen of andere kleding.

Of een cd (dit vind ik een leuke, gezien andere discussies hier) iedereen zegt dat die dingen te duur zijn.

Waarom dan wel bij die koelkast, snap ik niet hoor.

Bij HiFi wordt ook zo vreselijk gebedeld altijd, soms tegen het zieke aan.

F.

Verwijderd

Topicstarter
Diadem : Dacht ik al. Maar als je bij mij op mijn info klikt zie je ook student dat zeg dus geen ene reet.

• Diadem

Diadem

fossiel

Xaran: Tsja, DAT is niet mijn probleem :)

Verwijderd

Ik heb er persoonlijk een hekel aan mensen die het onderste uit de kan willen halen. te meer omdat deze meestal geld zat hebben.
vooral omdat het vrij oneerlijk uitpakt.

Voorbeelt.
Recentelijk 6 maanden voor een incasso bureau gewerkt als telefonist. mensen "helpen" een oplossing te vinden voor hun schuld/schulden.
Mensen in de problemen, met een zeer laag inkomen en financiele problemen zijn veel gewilliger te betalen dan mensen die, bijvoorbeeld, hun internet (luxe) internet aansluiting niet betaald hebben. Ok, arme mensen betalen dan wellicht niet zo snel, ze hebben soms echt geen geld. maar die zeikerende internetters doen echt heel veel moeite om niet te betalen. oneerlijk? nogal

en erg irritant! [ok niemand betaald graag aan een incasso bureau, maar ergens klopt het niet dat de mensen die ontzettend vriendlijk zijn, af en toe flink de l*l zijn]
Pagina: 1