Toon posts:

Nieuwe nic geen ip meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een nieuwe pc met dus ook een nieuwe nic..
Maar nu krijg ik geen chello ip-adress meer :'( moet ik nog ergens iets door geven dat er een nieuwe nic in me pc zit ofzo???..

Verwijderd

heb je hem wel op DHCP staan ?

Verwijderd

Topicstarter
dhcp enabled jah

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

ipconfig /release en vervolgens
ipconfig /renew >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd dat werkt niet maar ik heb een tijdje terug ergens een topic gezien hier (die ik natuurlijk niet meer kan vinden)
Met een site waar je het adapter adress van je netwerk kaart moest invullen en dan was ie weer goed weet iemand hier meer over

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb geen Chello, dus sorry... Ik weet wel dat je niet zo 1-2-3 je netwerkkaart kan veranderen bij Chello :(

webOS all the way!

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Op zaterdag 16 februari 2002 08:49 schreef Hermanvh het volgende:
Ik heb geen Chello, dus sorry... Ik weet wel dat je niet zo 1-2-3 je netwerkkaart kan veranderen bij Chello :(
euh, ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad hoor?

Chriet Titulaer is de man

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31

DizzyWeb

Ondertiteld

In sommige regio's deel chello het IP uit aan de hand van het MAC adres... Dus ja, je moet chello ff bellen, en het nieuwe MAC adres opgeven.

Het kan ook zijn dat ej een heel vaag adres krijgt, een 10.x.x.x adres, dan kan je het misschien zelf instellen op http://aps geloof ik. Zo niet, bellen.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:05
Op zaterdag 16 februari 2002 09:28 schreef DizzyWeb het volgende:
In sommige regio's deel chello het IP uit aan de hand van het MAC adres... Dus ja, je moet chello ff bellen, en het nieuwe MAC adres opgeven.

Het kan ook zijn dat ej een heel vaag adres krijgt, een 10.x.x.x adres, dan kan je het misschien zelf instellen op http://aps geloof ik. Zo niet, bellen.
Hoe vaak moet ik het nog zeggen... |:(

Chello kijkt naar het MAC-adres van je COM21, NIET VAN JE NIC!!!! |:(

Aaaaargh.... ;)

Verwijderd

Kabelmodem heeft hw-address, dat klopt, maar daardoor krijg je echt geen ip! Anders dan zou je met iederenetwerkkaart namelijk zonder problemen op i-net kunnen komen.

Maar chello geeft aan de hand van je hw-address van je netwerkaart je een ip address, dat hw-adres van je netwerkkaart staat dan ook geregistreerd bij chello.

Ter info, regio arnhem, motorola-modem

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

je zult toch chello moeten bellen. heb hetzelfde voor een kennis aan de hand gehad: nieuwe nic, geen internet. Bij chello "flushen" ze de boel, et voila.

ik wens je veel sterkte, het is namelijk geen pretje chello te moeten bellen.

• Praetorian
Op zaterdag 16 februari 2002 09:38 schreef freebie het volgende:
Kabelmodem heeft hw-address, dat klopt, maar daardoor krijg je echt geen ip! Anders dan zou je met iederenetwerkkaart namelijk zonder problemen op i-net kunnen komen.

Maar chello geeft aan de hand van je hw-address van je netwerkaart je een ip address, dat hw-adres van je netwerkkaart staat dan ook geregistreerd bij chello.

Sorry m8, maar chello geeft toch echt IP adressen uit aan de hand van je Kabelmodem mac adres...

Bron?: Ik heb er gewerkt (Ja, het was een rot tijd :r)

Meer uitleg nodig? vraag maar raak >:)

Verwijderd

Ik heb thuis ook chello, en meerdere computers en allemaal een andere nic. Heb ook regelmatig van nic gewisseld en helemaal geen problemen, met allemaal kom ik gewoon op het internet. Is dit dan per regio verschillend, of kijkt chello naar je kabelmodem. Wanneer je storing hebt vragen ze namelijk ook naar je mac adres van je kabel modem...

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 09:44 schreef Praetorian2k het volgende:

[..]

Sorry m8, maar chello geeft toch echt IP adressen uit aan de hand van je Kabelmodem mac adres...

Meer uitleg nodig? vraag maar raak >:)
meer uiltleg heb ik nodig jah...
Is het mogelijk om met chello een snellere abbo teregelen voor particulieren. want deze snelheid is niet vooruit te harden, constant loss enzow. Kan niet eens normaal naar DI -radio luisteren.

• Praetorian
Op zaterdag 16 februari 2002 09:49 schreef KuiF33nD het volgende:
Ik heb thuis ook chello, en meerdere computers en allemaal een andere nic. Heb ook regelmatig van nic gewisseld en helemaal geen problemen, met allemaal kom ik gewoon op het internet. Is dit dan per regio verschillend, of kijkt chello naar je kabelmodem. Wanneer je storing hebt vragen ze namelijk ook naar je mac adres van je kabel modem...
Yep... You've got the point m8!
Op zaterdag 16 februari 2002 09:38 schreef freebie het volgende:

I told you so...... :Z

Verwijderd

ik kon ook altijd wisselen tot na de migratie in sept-01.
Sindsdien moet mijn MAC van kaart en modem bij Chello bekend zijn. Als ik een andere kaart erin stop krijg ik wel een 10 adres en zou ik de registratie via ASP of APS kunnen doorlopen. heb ik nog niet gedaan omdat ik de kaart die geregistreerd is normaliter gebruik. Als ik een andre kaart onder Freesco gebruik dan zet ik effe het geregistreerde MAC-nr in de system.cfg en dan werkt het ook.
En anders..... wordt het bellen... maar niet nodfg dus zo...

• Praetorian
Op zaterdag 16 februari 2002 09:53 schreef ShaDoW het volgende:

[..]

meer uiltleg heb ik nodig jah...
Is het mogelijk om met chello een snellere abbo teregelen voor particulieren. want deze snelheid is niet vooruit te harden, constant loss enzow. Kan niet eens normaal naar DI -radio luisteren.
Als jij constant loss hebt, moet je een technicus langs laten komen, die meet dan de signaal sterkte van de kabel op, want die is volgens mij een beetje zwakjes dan...

Ja, ze hebben verschillende abbo's, (althans.... ik kon verschillende connection type's kiezen op de postcodes) naar mijn weten zijn die verschrikkelijk duur, dus kun je beter een advanced abbo van ADSL regelen...

*Praetorian heeft alleen werk voor partikulieren gedaan

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op zaterdag 16 februari 2002 09:34 schreef Praetorian2k het volgende:
Gelukkig maar dat jij alles beter weet en ons kan helpen :{

Chello kijkt dus in bepaalde regio's _wel_ naar je NIC, in sommige niet. Hier in Rotterdam schijnen mensen nergens last van te hebben (met COM21 dan, niet zelf getest). In andere plaatsen (wellicht ook met andere modems) dus wel.
Op zaterdag 16 februari 2002 09:44 schreef Praetorian2k het volgende:
Oh, dus jij was één van die gezellige schreeuwigere helpdeskmedewerkers die ik de hele tijd aan de lijn kreeg >:).
Op zaterdag 16 februari 2002 09:53 schreef ShaDoW het volgende:
Is het mogelijk om met chello een snellere abbo teregelen voor particulieren...
Nee, dus. Er is één abonnement Chello voor heel Nederland, voor dezelfde prijs. Afhankelijk van waar je zit heb je in sommige plaatsen een snelheid van 5 KB/s, en in sommige plaatsen een snelheid van 180 KB/s. Het wisselt allemaal heel erg. Kabel is allemaal wel leuk, maar als je zekerheid wilt moet je switchen naar ADSL :+.

Verwijderd

Nee hoor, toen ik donderdag naar chello belde voor een storing wilde ze toch echt het hw-address van mijn ethernetkaart weten en niet van mijn kabelmodem!!!

• Praetorian
Op zaterdag 16 februari 2002 09:56 schreef Kjev het volgende:

Gelukkig maar dat jij alles beter weet en ons kan helpen :{
Ja... mooi he? :P
Oh, dus jij was één van die gezellige schreeuwigere helpdeskmedewerkers die ik de hele tijd aan de lijn kreeg >:).
Uhm... eh eh... dat zal 1 van mijn collegae geweest zijn.. ;)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Idd. In de oude tijd had je dus Terrayon en Lancity modems.

Deze modem's waren idd Mac-Locked. Dus het wisselen van de netwerkkaart kon je alleen doen door ff de helpdesk te bellen en die gaven je modem dan een Mac-Free adress of je Modem kreeg weer een nieuw Mac-Adres erin.

Ik weet dus alleen niet hoe het nu zit met Moterola of Com21 modems. Chello dan.

@Home+Com21 is niet Mac-Locked! :)

WWW.RC5.NL

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op zaterdag 16 februari 2002 09:34 schreef Praetorian2k het volgende:

Aaaaargh.... ;)
Ze kijken hier dus WEL naar het MAC-adres van m'n netwerk kaart. Ik heb hier geen COM21, maar een Terayon modem. Toen ik opbelde met een probleem is het eerste wat ze vroegen, wat is het MAC adres van je netwerkkaart? En toen zagen ze meteen dat mijn nieuwe EN mijn oude NIC beide een IP wilde hebben en dat gaf een conflict.

Gewoon op de PC met de oude netwerkkaart alles releasen en op de nieuwe renewen. En als dat niet werkt ff bellen of als je ergens kunt internetten op hun site de storing melden dat je op je nieuwe NIC geen IP krijgt, dan fixen ze het zo. Heb ik 2 keer moeten doen in ruim 1 jaar en dat werkt perfect.

Verwijderd

Ik heb dus een COM21 modem met chello (omgeving rotterdam), en kan zo vaak van nic veranderen als ik wil, vorige week nog gedaan en geen problemen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon dus in zutphen Lancity modem (voormalig tebenet)
en ik zal vandaag chello wel ff opbellen

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een terayon modem en moet echt de chello-netwerkkaart erbij houden.
Dit geldt ook voor de Motorola modems!

Koop al mijn ads!

Pagina: 1