Speaker advies/info

Pagina: 1
Acties:

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Topicstarter
OK, vraagje.. :)

Omdat ik toch eens met buizen wil experimenteren, ga ik een buizenversterker bouwen om m'n huidige Philips 900 series versterker te vervangen. (Gekozen voor de Velleman K4040 kit omdat deze voor mij de beste prijs/kwaliteit/modificatie/looks verhoudingen heeft). Nou ben ik momenteel ook aan het verhuizen naar een eigen stekkie, maar het flatje heeft niet zo'n erg grote woonkamer. M'n huidige speakers (zelfbouw, gesloten systeem) zijn wat aan de grote kant, en hebben behoorlijk wat ruimte nodig om tot hun recht te komen. Dus ik wil ook aan andere speakers. Ik zou weer speakers zelf kunnen gaan maken en heb al hele mooie drivers gezien van Visaton, maar ben er nog niet uit of ik daar wel weer zin in heb.

Ik kan op dit moment dus wel wat advies gebruiken: speakers die goed klinken in combo met een buizenversterker, strak laag, die niet een al te grote ruimte nodig hebben om al tot hun recht te komen, en een beetje beschaafd in prijs (verhuizen en een inboedel vreet aardig in de beschikbare resources helaas). Muziek smaken varieren van klassiek tot rock en alles er tussen in.

Nou zijn er zoveel merken, soorten en prijzen dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie.

Kan iemand mij een paar richtingen aangeven waar ik zou kunnen beginnen, zodat ik wat gerichter kan gaan kijken en luisteren?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou zijn er zoveel merken, soorten en prijzen dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie.

Kan iemand mij een paar richtingen aangeven waar ik zou kunnen beginnen, zodat ik wat gerichter kan gaan kijken en luisteren?
Mjah, ik kan mijn smaak wel gaan roepen, maar als je door de bomen het bos niet ziet, maak dan je beginselectie op grond van wat een lokale goede hifi winkel heeft staan. Zo'n zaak zorgt bijna altijd wel voor een vrij uitgebalanceerde productreeks. Als je daar nou mee begint en dan een 'snelle' selectie maakt met behulp van de verkoper, ben je al een heel eind :).

Verder zou je eens kunnen zoeken naar welke merken er hier in alle voorgaande threads genoemd zijn :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Die merken an sich zeggen me dus niet zoveel, en ik moet er toch voor op stap aangezien er geen fatsoenlijke audio zaak hier in de buurt is. Een kleine selectie en/of weetjes en andere dingen waar ik op moet letten zou dus helpen.

Computer specs

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Is het te adviseren om te kijken naar een stel goede 2de hands speakers om zo voor een vergelijkbaar bedrag een betere kwaliteit speaker te kopen?

Computer specs

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Kijk is naar de Tannoy Eyris

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel