2 vette dikke,dure monitoren Eizo/ Sony welke ?

Pagina: 1
Acties:

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een iiyama VM Pro 510 minitor, ik heb heb nu +- 3jaar maar ik vind hem steeds slechter worden ik heb hem nu op 1600x1200x32@72Hz als ik meer Hz doen dan zijn de letters wazig.
Nu kan ik hem goed verkopen en wil ik een nieuwe kopen.

Ik wil weer een grote dus niet kleiner als 21" nu zag ik een 21" Eizo FlexScan F980 deze kan 1600 x 1200 feilloos aankan bij 109 Hz en heeft een hoge pixel dot clock van 400 MHz dat het mogelijk maakt in de hoogste resolutie tekst op een witte achtergrond te tonen zonder enige onscherpte of vervorming.
Dit lijkt mij wel wat wel duur maar echt goed, ik krijg meestal snel hoofdpijn bij lage resoluties (ik zit dag en nacht acht mijn monitor) maar deze is dan super voor mijn.

Ik zag ook nog een Sony Multiscan FW900 24" Sony FD Trinitron (Flat Screen) 16:10 aspect ratio en kan 1600x1200@97Hz maar dat is op een 16:10 geen mooie resolutie dus ik denk eerder dat je daar 1920x1200@98. Maar ik kan van die sony geen pixel dot clock vinden en dat lijkt mij wel belangrijk.

De Eizo heeft een 0,23 mm diagonale dot pitch (0,20 mm H)
En Sony heeft een 0,23mm - 0,27

Welke kan ik nu het beste nemen :?
De Sony is €160 duurder maar is groter maar heeft weer slechtere specs als de Eizo.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Het zijn alletwee zeer goede en professionele monitoren. Alleen vind ik € 2000+ véél te veel geld voor een 21" CRT; je moet wel hele speciale werkzaamheden uitvoeren om daar echt profijt van te hebben me dunkt. Kijk eens voor een Eizo T965 of Sony G520; veel meer waar voor hun (nog steeds veel) geld. Maar als je er toch voor wil gaan, moet je met dat soort bedragen absoluut zélf kijken en vergelijken, en dan niet alleen een Windows desktopje bekijken, maar 'm een aanschouwen met de apps die jij normaal gesproken draait. 't Zijn geen "trek maar v.d. plank en pleur maar op de achterbank" schermpies ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:26
Op zaterdag 16 februari 2002 03:43 schreef Pimpimmers20 het volgende:
1600x1200x32@72Hz
1600 x 1200 feilloos bij 109 Hz
1600x1200@97Hz
1920x1200@98.
Volgens mij zal je bij deze resoluties nooit scherp beeld krijgen als je deze:
GF2 Ultra
videokaart gebruikt :?

Als je zo veel geld voor een monitor uitgeeft zou ik zeker ook die paar honderd euro extra betalen voor een videokaart die op die resoluties wel een scherp beeld zonder schaduwen kan leveren.

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 20:37 schreef Koen Rotteveel het volgende:

[..]

Volgens mij zal je bij deze resoluties nooit scherp beeld krijgen als je deze:
[..]

videokaart gebruikt :?

Als je zo veel geld voor een monitor uitgeeft zou ik zeker ook die paar honderd euro extra betalen voor een videokaart die op die resoluties wel een scherp beeld zonder schaduwen kan leveren.
Ik ga een Geforce4 YI 4600 kopen :)
Maar ik denk nog ff over die monitor het is namlijk een hoop geld. Maar ik wil wel een goeie hebben.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op zondag 17 februari 2002 03:20 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ik ga een Geforce4 YI 4600 kopen :)
Maar ik denk nog ff over die monitor het is namlijk een hoop geld. Maar ik wil wel een goeie hebben.
Als je ook een goed 2D beeld wil op hoge resoluties moet je geen Geforce kaart hebben. Ga dan voor een Matrox G500 of een professionele 3D kaart,

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op zondag 17 februari 2002 13:12 schreef seq_uence het volgende:

[..]

Als je ook een goed 2D beeld wil op hoge resoluties moet je geen Geforce kaart hebben. Ga dan voor een Matrox G500 of een professionele 3D kaart,
Achterhaald. De eerste GeForce kaarten zogen veelal op hoge reso's, maar een recente van een goed merk niet meer. Ik heb een stel v.d. eerste MX'en geprobeerd en dat was idd één grote blur @1600*1200, maar de GF3 die ik nu heb is net zo scherp als m'n Matrox G400.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hmz ik blijf een zwak houden voor SONY. Betere specs garanderen geen betere beeld kwaliteit. Die refres rates boeien niet zo gigantisch. Alles boven de 85Hz is mooi leuk.

Regel of je ff kan kijken naar beide monitoren. Heb je een veel beter beeld dan jezelf blind te staren op de specs.
Moet zeker te doen zijn voor een dergelijk bedrag. pak desnoods wat reviews op internet en vergelijk.

• pimpimmers
  • Niet online

[..]

Dat is niet meer zo kijk maar eens naar de leadtec GF3 met een uitstekende 2D-kwaliteit, die zelfs beter is dan die van een Matrox G450/G550.
Leadtek gebruikt namelijk hoge kwaliteit filters, die ze voortaan standaard op haar nieuwe videokaarten (vanaf de WinFast GeForce3 TDH) zal installeren.

Leadtek GF3 WinFast Ti500 review

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

[..]

|:( Beetje achterhaald nieuws zoals al vermeld wordt. Tegenwoordig is het dik in orde met de Geforce kaartjes en 2d

• seq_uence
Op zondag 17 februari 2002 15:33 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Dat is niet meer zo kijk maar eens naar de leadtec GF3 met een uitstekende 2D-kwaliteit, die zelfs beter is dan die van een Matrox G450/G550.
Leadtek gebruikt namelijk hoge kwaliteit filters, die ze voortaan standaard op haar nieuwe videokaarten (vanaf de WinFast GeForce3 TDH) zal installeren.

Waarom kun je dan op de site van Leadtek daar niet over vinden ? Als ze inderdaad die goede (en dure) filters gebruiken dan zou ik dat flink adverteren.

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 17:03 schreef seq_uence het volgende:

[..]

Waarom kun je dan op de site van Leadtek daar niet over vinden ? Als ze inderdaad die goede (en dure) filters gebruiken dan zou ik dat flink adverteren.
Weet ik veel, het is gewoon zo en als je GoT een beetje door pluist kom je er wel achter.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:35

Wimo.

Shake and Bake!

Op zondag 17 februari 2002 17:03 schreef seq_uence het volgende:

[..]

Liever dat ze het niet doen ;) Anders krijg je van die asus fratsen.. van die achterlijk lelijke lolly dozen met al de fantastische dingen van de kaart erop gedrukt (zo opvallend mogelijk) :P

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 15:33 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

het probleem was toch juist dat er juist iets niet op moest zitten? stond laatst op t.net iets over een tweak die je op elke geforce kon toepassen waardoor het 2d een stuk scherper/helderder werd.. :?

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 21:03 schreef tose het volgende:

[..]

het probleem was toch juist dat er juist iets niet op moest zitten? stond laatst op t.net iets over een tweak die je op elke geforce kon toepassen waardoor het 2d een stuk scherper/helderder werd.. :?
Ja dat heb ik ook tijdje geleden gelezen, maar bij de leadtec is het anders geloof ik.
Leadlec is super met 2D

• seq_uence
Op maandag 18 februari 2002 03:03 schreef Pimpimmers20 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook tijdje geleden gelezen, maar bij de leadtec is het anders geloof ik.
Leadlec is super met 2D
Je laat je wat wijsmaken door een reviewer die zijn bevindingen nergens op baseerd. Het is door Leadtek niet bevestigd, daarom kan de 2D kwaliteit wel goed zijn maar die praatjes over super goede 2D filters zijn volgens mij onzin.

Verwijderd

Ikzelf wil ook een nieuwe 21 inch monitor kopen.
4 gegadigen:
- Iiyama HA202DT 21 inch a 950 euro
- Philips 201P10 a 1099 euro
- Sony G520 a 1172 euro
- Sony F520 a 1391 euro

Roep maar. Ik weet het niet meer.
Een goede site voor reviews zou fijn zijn. Vooral een review van de Philips is niet te vinden.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb zo'n Sony FW900. Hij heeft een 400 Mhz bandwidth, ideaal voor een Radeon 8500 dus. Veel GeForce kaarten zijn om financiele redenen van filters voorzien die op hoge resoluties voor schaduwwerking zorgen. Voor meer details zie ondermeer mijn verhaal op Rage3d (zoeken op Joost E. Boere). De bijzondere verhoudingen zijn bij tekstverwerken en grafische toepassingen prettig, dan passen er twee A4's naast elkaar op. Ik heb wel problemen gehad met de afregeling, neem dus onsite garantie. Dit is inmiddels zo goed als opgelost, ik wacht nu op een betere grafische kaart voordat ik een eindoordeel geef. Let op: de onsite garantie zit er NIET standaard bij, in tegenstelling tot wat veel verkopers denken. Als je hem koopt hoor je er een appart certificaat van te krijgen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1