Toon posts:

2 Minuten stilte...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hulde aan iedereen die om 8 uur vanavond zijn auto 2 minuten op de vluchtstrook heeft geparkeerd! :)
Het is alleen zo jammer dat er van die figuren zijn die helemaal nergens meer respect voor hebben en denken: he, iedereen gaat aan de kant dus nu kan ik 200 km/u gaan rijden
TRIEST! :(

Verwijderd

Heel mooi gebaar inderdaad, zou je toch even stil van worden..........
Ik probeer altijd thuis te zijn met doden herdenking (heb voor vanavond ook mijn sport afgezegd)
Het is iets wat echt in ere gehouden moet worden.
Stonden er overigens veel auto's aan de kant, want helaas hoor je daar nou weer niets over op het journaal.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

waarom sport afzeggen? we stonden/waren twee minuten stil op de training! (oke, ik begrijp wel dat dat niet overal gebeurt...)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:10
2 minuten stil??

Om 20.00uur was ik nog Sof aan het spelen via Lan..
Oeps..

Verwijderd

Topicstarter
Jezus fox, kom jij van een andere planeet ofzo? Iedereen van 3 jaar en ouder weet dit! :(

Verwijderd

Zoals de minister-president vanavond zei :
Stilte spreekt!
Die complete stilte maakt inderdaad een enorme indruk, 2 minuten waarin je eens goed de verschrikkingen van de oorlog kan beseffen.

Ik hoef me uiteraard niet te zeggen, dat ik me mateloos kan ergeren aan personen die zichzelf zo lollig vinden, zo weinig belang hechten aan deze dag, aan hetgene wat er gebeurt is, en dan toch maar lawaai te gaan maken! :(

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Waarom zou je nu precies de doden van WO2 herdenken met twee minuten stilte om 8 urr 's avonds op 4 mei? Ik denk dat je beter af bent als je ervoor zorgt dat je gewoon de historische boodschap van deze oorlog goed hebt ingeprent; die mensen hebben hun leven niet gegeven zodat wij nu twee minuten stil kunnen zijn, maar zodat wij nu niet in een fascistische samenleving leven. Laten we er voor zorgen dat dat zo blijft, en gasten als Haider geen kans gunnen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Waarom zou je nu precies de doden van WO2 herdenken met twee minuten stilte om 8 urr 's avonds op 4 mei? Ik denk dat je beter af bent als je ervoor zorgt dat je gewoon de historische boodschap van deze oorlog goed hebt ingeprent; die mensen hebben hun leven niet gegeven zodat wij nu twee minuten stil kunnen zijn, maar zodat wij nu niet in een fascistische samenleving leven. Laten we er voor zorgen dat dat zo blijft, en gasten als Haider geen kans gunnen.
Je geeft zelf de reden al waarom de herdenking zo zinvol is. Elk jaar op 4 mei wordt Nederland weer geconfronteerd met o.a. WOII. Daarom zijn we nu ook zo tegen Haider.
De herdenking houdt de herinnering levend en voorkomt(hopelijk) een herhaling.

Kijk maar eens hoe weinig de jeugd nu weet over WOII.

Verwijderd

Ik zat op ICQ,maar om 8 uur,was ik dus N/A

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 18:30
mijn bevindingen lees je maar hier
http://gathering.tweakers.net/Forum1/HTML/003625.html

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als ik heel eerlijk moet zijn, ik was gisteren aan het pokeren en ben het dus straal vergeten.

Ik weet eigenlijk niet of ik er wel aan mee had gedaan als we er wel aan gedacht hadden, vindt het een beetje loos eigenlijk.

Z'on herdenking zal echt geen oorlog voorkomen, het is in de geschiedenis gebleken dat er maar één geniale gek hoeft te zijn om een flinke oorlog te ontketenen.

Maar het principe is wel aardig, het lijkt nu ook net alsof we allemaal heel beschaafd zijn.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Zoals de minister-president DACHT:

Tering, ik moet het wel een beetje leuk brengen, want er kijken een heleboel kiezers nu, ik hoop dat het een beetje oprecht overkomt.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Ik vind toch dat ze met een jaar of 10 die doden herdenking wel weer mogen afschaffen hoor. Ik ben nu 17, en ik heb er nog steeds helemaal niets mee (nooit gehad ook), maar ik denk, dat als ik zelf zo'n oorlog meegemaakt zou hebben, ik het toch wel op prijs zou stellen...

Verwijderd

ik heb mijn icq op invisible gezet.

Verwijderd

Flagg:
Z'on herdenking zal echt geen oorlog voorkomen, het is in de geschiedenis gebleken dat er maar één geniale gek hoeft te zijn om een flinke oorlog te ontketenen.
Juist wel! Door die geniale gek van ruim 60 jaar geleden denkt nu iedereen "Dat dus nooit meer!". Zolang er nog dodenherdenking wordt gevierd worden de mensen er steeds weer aan herinnerd.

Die dodenherdenking is trouwens niet het enige wat een oorlog tegen houd hoor. De geschiedenislessen zijn daar ook een voorbeeld van. Als er op scholen nooit geschiedenis werd gegeven, zou niemand er bezwaar tegen maken dat een figuur als Haider aan de macht kwam.

Scheermesje: komt nog wel. Wacht maar tot je iets ouder en veel verstandiger bent...

• Flagg
  • Niet online

Flagg

GHost,

Das allemaal prachtig, maar intussen zit wel Saddam Hoessein in Iraq, die PRECIES hetzelfde aan het doen is.

Maar das te ver weg zeker dat interresseert ons niet.

Dus het hoeft alleen voorkomen te worden wanneer we er zelf last van hebben, de rest zoekt het zelf maar uit, das een lekkere instelling, hiermee geef je juist ruimte voor dat soort figuren om eens lekker hun gang te gaan, de rest van de werled boeit het toch niet.

Onder het mom van; Ieder voor zich en GOd voor ons allen.

En die Haider was volgens mij alleen maar ff een proefballonnetje om te kijken hoe Europa zou reageren, dat was volgens hem iets te gretig, dus hij probeerd het later nog wel een keer, of laat iemand anders het nog een keer proberen.

F.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Als jullie lid zijn van DPC en dat een beetje volgen hebben jullie misschien gezien wat er op Anandtech over ons gezegt wordt aan de hand van dodenherdenking.

het is echt opvallend hoe zeer die Amerikanen het daar op prijs stellen/bewonderen dat wij aan ze denken.

Dat is nog een extra reden om er mee door te gaan.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Vond ik inderdaad ook leuke reacties, maar ik vraag me af of dat een reden is om te herdenken.

Nou ja, ik ben helemaal niet tegen dat herdenken, maar ik heb niet het gevoel dat het allemaal om de juiste redenen is, ten tweede betwijfel ik of het enig nut heeft.

Maar ja baat het niet da schaadt het niet moet je maar denken.

Als we van onze woorden nu ook nog daden zouden maken en een eind maakten aan dictatuur zoals van bijvoorbeeld Saddam (er zijn waarschijnlijk nog wel 20 van dat soort gasten die wachten op een goed moment), dan krijg ik er ook nog een beetje vertrouwen in.

Tis allemaal politiek, niks meer en niks minder.

F.

Pagina: 1