Y0 mensen, ik heb geruchten gehoord/gelezen over de Geforce4MX, hij zou namelijk gebaseerd zijn op de GeForce2MX, sterker nog hij is een overgelockte 2MX. Ik ben van plan binnenkort een nieuwe kaart aan te schaffen, en dan ligt de keuze eigenlijk tussen een Leadtek GF3 Ti200 (64, of 128MB) of een Leadtek GF4MX 460 (64MB). Zijn deze geruchten waar, en welke kaart kan ik het beste aanschaffe ? Alvast bedankt!
ik zag de radeon 8500LE bij informatique (hercules) staan voor iets van 253 euro, is dat niet wat?Op zaterdag 16 februari 2002 02:41 schreef Flying_Thunder het volgende:
Y0 mensen, ik heb geruchten gehoord/gelezen over de Geforce4MX, hij zou namelijk gebaseerd zijn op de GeForce2MX, sterker nog hij is een overgelockte 2MX. Ik ben van plan binnenkort een nieuwe kaart aan te schaffen, en dan ligt de keuze eigenlijk tussen een Leadtek GF3 Ti200 (64, of 128MB) of een Leadtek GF4MX 460 (64MB). Zijn deze geruchten waar, en welke kaart kan ik het beste aanschaffe ? Alvast bedankt!
Verwijderd
Van Tom's Hardware:
When you look at the three different GeForce4 MX offerings, it is easy to see that the low-end version, the GeForce4 MX420, will be a product for OEMs only. Its 166 MHz SDRAM memory will slow down the performance of the GeForce4 MX chip so much that it will hardly perform any better than previous GeForce2 MX400 cards that you can get for a mere 50 bucks.
The performance of the GeForce4 MX440 and 460 cards, however, proved to be very impressive. Especially the GeForce4 MX460, which is able to score results as high as those of the GeForce3 Ti200, or even the Ti500 cards. Both are able to beat ATi's Radeon 7500 in most cases.
Still, none of the GeForce4 MX cards has full DirectX 8.x support, because of its lack of vertex and pixel shaders. This weighs heavily when you remember the lowest priced offering out of the GeForce4 Ti bunch of cards. It's only $20 more than GeForce4 MX460.
I therefore suggest the GeForce4 MX440 for value buyers, but they should try to get the price down to less than $149. Better yet, a value buyer should watch out for GeForce3 cards. Any GeForce3 card that costs less than $190 is a bargain right now. GeForce3 comes with full DirectX 8.x functionality, vertex/pixel shaders and lots of 3D power! If you can chose between a GeForce3 card and a GeForce4 MX card for similar prices, I would clearly go for the GeForce3!
http://www.tomshardware.com/
When you look at the three different GeForce4 MX offerings, it is easy to see that the low-end version, the GeForce4 MX420, will be a product for OEMs only. Its 166 MHz SDRAM memory will slow down the performance of the GeForce4 MX chip so much that it will hardly perform any better than previous GeForce2 MX400 cards that you can get for a mere 50 bucks.
The performance of the GeForce4 MX440 and 460 cards, however, proved to be very impressive. Especially the GeForce4 MX460, which is able to score results as high as those of the GeForce3 Ti200, or even the Ti500 cards. Both are able to beat ATi's Radeon 7500 in most cases.
Still, none of the GeForce4 MX cards has full DirectX 8.x support, because of its lack of vertex and pixel shaders. This weighs heavily when you remember the lowest priced offering out of the GeForce4 Ti bunch of cards. It's only $20 more than GeForce4 MX460.
I therefore suggest the GeForce4 MX440 for value buyers, but they should try to get the price down to less than $149. Better yet, a value buyer should watch out for GeForce3 cards. Any GeForce3 card that costs less than $190 is a bargain right now. GeForce3 comes with full DirectX 8.x functionality, vertex/pixel shaders and lots of 3D power! If you can chose between a GeForce3 card and a GeForce4 MX card for similar prices, I would clearly go for the GeForce3!
http://www.tomshardware.com/
Ik heb zo'n ding, en hij is zeker niet slecht hoor, presteert niet overgeklokt 20% tot 50% beter (hoe hoger de resolutie, hoe meer de performancewinst) dan mijn oude GeForce 2 GTS. Alleen moet je het idd wel zonder de extra DirectX 8.x features doen. Maar goed, DirectX 9 staat ook al voor de deur, dus je blijft achterlopen....
...en het regent ook nog
Het is erg kort door de bocht om een GF4/MX een overclockte GF2/MX te noemen, er zitten wel degelijk een berg verbeteringen in die chip! Ik ben wel van mening dat de naam een beetje verkeerd (te hoog?) gegrepen is voor het beestje, GF3 TI/MX o.i.d. was een naam geweest die beter bij z'n prestaties had gepast. Maar goed, nvidia heeft best een aardige marketingsafdeling zo te zien.... 
Voor z'n prijs/prestatie verhouding is het dus WEL een erg goed kaartje, echter voor de performance-freak zou ik eerder een kleine rustperiode aanbevelen totdat de GF4/TI op de markt is. Want die gaat pas echt rammen....
Voor z'n prijs/prestatie verhouding is het dus WEL een erg goed kaartje, echter voor de performance-freak zou ik eerder een kleine rustperiode aanbevelen totdat de GF4/TI op de markt is. Want die gaat pas echt rammen....
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 15:04
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hij is idd niet zo goed als een Geforce 3 ti500, maar toch nog een leuk kaartje vanwege de prijs. Ik denk ook dat hij ernorm goed zal verkopen.
[Dixons Mode On]
De nieuwe Packerd Bell/Compaq/sky met een geforce 4.....MX wordt er niet bij gezegd
[Dixons Mode Off]
[Dixons Mode On]
De nieuwe Packerd Bell/Compaq/sky met een geforce 4.....MX wordt er niet bij gezegd
[Dixons Mode Off]
Verwijderd
De 4MX is een GF2GTS en zeker geen MX want daar doe je kaart echt tekort mee, met sneller geheugen en geheugen architectuur waardoor je geheugen veel efficienter werkt en dus veel sneller. Kaart mist alleen de Snufjes van de GF3 en dat is jammer, maar anders was de kaart langzamer geworden dan een GF2 Ultra en dat wilde Nvida niet nog een keertje na de 2MX die langzamer is dan de GF1 DDR. Dus hebben ze het de 4MX genoemt en die is beduidend sneller dan de snelste GF2
Verwijderd
vandaag ook klant gehad die met alle geweld een geforce4mx wilde. ik zei al kun je beter een gf3Ti kopen maar hij wilde graag een budget kaart. Toen mx400 en siluro aangeboden was het nog niet goed. hmm ik zou dus wachten totdat de echte top kaarten van de GF4 uitkomen, heb je veel meer aan.
Je wil niet weten wat we vandaag hebben binnengekregen foray! Abitjes GF4/MX'en, heeeel leuk spul....
Leuk om te horen, terwijl zo goed als niemand nog ervaring met die kaartjes heeft....Thát makes u wonder....
Maar idd lees de reviews, ik vind dit zelf helemaal geen gunstige tijd om een vidcardje te kopen.
Ik zou zeggen neem een GF3 based kaart en sla de 4 serie helemaal over, omdat je eigenlijk niet echt een meerwaarde hebben, alleen meer snelheid.
GF5 zal DX9 compatible zijn.
Maar idd lees de reviews, ik vind dit zelf helemaal geen gunstige tijd om een vidcardje te kopen.
Ik zou zeggen neem een GF3 based kaart en sla de 4 serie helemaal over, omdat je eigenlijk niet echt een meerwaarde hebben, alleen meer snelheid.
GF5 zal DX9 compatible zijn.
Ik heb een interview met John Romero gelezen, hij vond een GF4MX een misleidende marketingnaam omdat een GF3Ti200 stukken beter zal presteren wanneer van de features gebruikt zal maken.
ALS er gebruik van gemaakt wordt de komende paar maanden, dat dacht ik ook. Momenteel is die GF4MX (de snelste dan bijv.) nog een aardige keus, aangezien er nog geen extra functies gebruikt worden en dus ruwe GPU en memory speed telt. MAAR als straks Doom 3 en Unreal 2 uitkomt ben je met een GF3Tix00 of echte GF4 veel beter af.
Ik ga over een tijdje voor de GF4Ti4200, evt. misschien de 4400 als de 4200 nog niet beschikbaar is.
ALS er gebruik van gemaakt wordt de komende paar maanden, dat dacht ik ook. Momenteel is die GF4MX (de snelste dan bijv.) nog een aardige keus, aangezien er nog geen extra functies gebruikt worden en dus ruwe GPU en memory speed telt. MAAR als straks Doom 3 en Unreal 2 uitkomt ben je met een GF3Tix00 of echte GF4 veel beter af.
Ik ga over een tijdje voor de GF4Ti4200, evt. misschien de 4400 als de 4200 nog niet beschikbaar is.
Bnet pindle#2913
de gf4 mx
heeft geen goeie pixelshader etc.
dus kun je geen goed gebruik maken van de dx 8.1 functies
waardeloos prul dus
waardeloos prul dus
Verwijderd
Heb je het systeem in je sig weleens goed bekeken?!Op maandag 18 februari 2002 12:58 schreef tweakduke het volgende:
de gf4 mx
waardeloos prul dus
jij niet dusOp maandag 18 februari 2002 14:10 schreef Michaeltjuh het volgende:
[..]
Heb je het systeem in je sig weleens goed bekeken?!
Celeron 500mhz, 512mb ram, sblive player 5.1, gigabyte moboke, intel810, kortom pb zuigt =)
hij zegt het toch echt
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
GF4MX440 is te vergelijken met een GF2Ti in 32bit...
Ik denk dat de GF2Ti deze kaart in 16bit de GF4MX440 dik inhaalt, en met zo'n kaartje ga je toch geen 32bit spelen (ik vind 2xAA iig belangrijker, en ik speel ook liever op 1280x1024x16 dan 800x600x32)
Ik denk dat de GF2Ti deze kaart in 16bit de GF4MX440 dik inhaalt, en met zo'n kaartje ga je toch geen 32bit spelen (ik vind 2xAA iig belangrijker, en ik speel ook liever op 1280x1024x16 dan 800x600x32)
Noem es een aantal features....Op zaterdag 16 februari 2002 09:51 schreef Dieptriest het volgende:
Alleen moet je het idd wel zonder de extra DirectX 8.x features doen. Maar goed, DirectX 9 staat ook al voor de deur, dus je blijft achterlopen....
He mensen,
ben ik nou de enige die er schijtbaggerziek van wordt dat als iemand vraagt of hij moet kiezen tussen de ene niet-radeon videokaart en de andere niet-radeon videokaart dat er ALTIJD weer zo'n boerenlul tussendoor komt dat er ERGENS OP DEZE AARDKLOOT weer zo'n klote radeon te koop is voor weinig ?????????
Ik heb NIX tegen ATI of de Radeon, wat dat betreft heb ik weinig recht van spreken met mijn Geforce 2 MX kaartje maar het valt mij gewoon op dat er altijd weer iemand is die weer zo'n stomme opmerking maakt.
Als ik aan jullie zou vragen, jongens: ik heb 100.000 euro te spenderen, ik wil een mooie auto. Zal ik dan een ferrari of een porsche kopen ? DAN GA JE TOCH OOK NIET ZEGGEN DAT ZE BIJ DE DEKAMARKT NOG EEN MOOIE FIETS TE KOOP HEBBEN ?????????
Ga toch eens wat gerichter op de vragen in en ga niet altijd lopen zeiken over wat jij denkt dat beter is !!!!!!!!!!!!!!!!
ben ik nou de enige die er schijtbaggerziek van wordt dat als iemand vraagt of hij moet kiezen tussen de ene niet-radeon videokaart en de andere niet-radeon videokaart dat er ALTIJD weer zo'n boerenlul tussendoor komt dat er ERGENS OP DEZE AARDKLOOT weer zo'n klote radeon te koop is voor weinig ?????????
Ik heb NIX tegen ATI of de Radeon, wat dat betreft heb ik weinig recht van spreken met mijn Geforce 2 MX kaartje maar het valt mij gewoon op dat er altijd weer iemand is die weer zo'n stomme opmerking maakt.
Als ik aan jullie zou vragen, jongens: ik heb 100.000 euro te spenderen, ik wil een mooie auto. Zal ik dan een ferrari of een porsche kopen ? DAN GA JE TOCH OOK NIET ZEGGEN DAT ZE BIJ DE DEKAMARKT NOG EEN MOOIE FIETS TE KOOP HEBBEN ?????????
Ga toch eens wat gerichter op de vragen in en ga niet altijd lopen zeiken over wat jij denkt dat beter is !!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Voor die €100.000 kun je 500 Radeon 7500 kaarten kopen
Mischien krijg je zelfs nog quantum korting en dan heb je er misschien wel 600
dat kan weleens irritant zijn idd, bij Intel en AMD vragen is het wel hinderlijk want daar komt altijd wel iemand die pro iets is..(Opvallend: zie veel tweakers die eerst pro AMD waren en de duivelse Intel niet eens wouden aanraken nu allemaal overstappen naar de Northwood
) dus al dat geflame enz..was allemaal niet nodig..
Hahahaha.......
Maar je begrijpt wat ik bedoel, of niet ?
Maar je begrijpt wat ik bedoel, of niet ?
Verwijderd
Je bedoeld de post van xxxmaverick
ja, dat raakt inderdaad kant nog wal omdat de persoon zelf al aangeeft welke opties hij wil gebruiken.
ja, dat raakt inderdaad kant nog wal omdat de persoon zelf al aangeeft welke opties hij wil gebruiken.
Verwijderd
Hahahahahahaha!!!! Wat een LOL!!! Ja, ik begrijp je maar al te goed, en het is mijn ergernis nummer 1 hier.Op dinsdag 19 februari 2002 15:29 schreef BioWEB het volgende:
Ontopic heb ik het volgende te zeggen: ik weet niet wat jij gaat doen met de kaart (je computer), en hoeveel geld je wil besteden, maar ik zou me vooral dat eerst bedenken.
Als je wil 3D Maxen, is volgens Tomshardware zie dit artikel de daar genoemde GF4 variant, de 4600, de beste kaart die je kunt kopen. Als je bepaalde (nog te ontwikkelen) games wil spelen, raad ik je aan de websites over die games door te nemen over gebruikte 3D features (of ze DirectX 8 dingen gebruiken bijvoorbeeld).
Ja, verschillende mensen zeggen dat het een overgeclockte GF2 is. Nou, mijn GF2MX400 is prima 3D! Maar, wat wil jij er mee?
Persoonlijk denk ik dat gezien de snelheid waarmee de apparatuur verouderd je niet iedere keer koste wat kost het nieuwste moet willen kopen, tenzij je geld te veel hebt. De GF3Ti200 (of Ti500) lijkt me dus een uitstekend kaartje en, in tegenstelling tot de nieuwere GF4MX-series, nog DX8 compatible ook.
- We Are Borg
Business useOp maandag 18 februari 2002 15:05 schreef WSFN_FunBoy_NL het volgende:
GeForce 4 MX <-- Bedoeld voor Business use...
Is maar 30 % Sneller als een 2 MX
Verwijderd
nViewOp dinsdag 19 februari 2002 16:08 schreef We Are Borg het volgende:
[..]
Business useWaarom zou je ingodsnaam een GF2 mx in een business pc hebben en als je die dan toch zou hebben, waarom upgraden naar een Geforce 4 MX
Standaard on board is goed genoeg.
Heb je daar al eens meegewerkt?
Het is echt heel handig, je kunt alle scherm instellingen voor multitasking opslaan. Heel handig wanneer je meerder programma's hebt draaien en je hebt de windows netjes in vakjes over je scherm verdeeld. Met desktop manager kun je deze settings opslaan, zodat je niet elke keer alles opnieuw moet opzetten, als je even wil op tweakers wilt kijken ofzo. Gewoon een andere desktop laden. Jammer dat de resoluties niet gescheiden kunnen worden gebruikt.
Tja, Intel is duur en de P4-core presteerde gewoon slecht, terwijl AMD aantrekkelijk geprijsde, zeer hoog performanende CPUs heeft.Op dinsdag 19 februari 2002 15:35 schreef Kev0867 het volgende:
dat kan weleens irritant zijn idd, bij Intel en AMD vragen is het wel hinderlijk want daar komt altijd wel iemand die pro iets is..(Opvallend: zie veel tweakers die eerst pro AMD waren en de duivelse Intel niet eens wouden aanraken nu allemaal overstappen naar de Northwood) dus al dat geflame enz..was allemaal niet nodig..
Echter brakke VIA-chipsets, zwakke AMD-cores en de introductie van de Northwood (die vet te oc-en is) heeft kennelijk een hoop tweakers doen realiseren dat Intel toch lang niet zo slecht was/is
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
- We Are Borg
Okee, dat wist ik nog niet...Dat is idd wel handig voor bedrijvenOp dinsdag 19 februari 2002 16:13 schreef Slashhead het volgende:
[..]
nView![]()
Heb je daar al eens meegewerkt?
Het is echt heel handig, je kunt alle scherm instellingen voor multitasking opslaan. Heel handig wanneer je meerder programma's hebt draaien en je hebt de windows netjes in vakjes over je scherm verdeeld. Met desktop manager kun je deze settings opslaan, zodat je niet elke keer alles opnieuw moet opzetten, als je even wil op tweakers wilt kijken ofzo. Gewoon een andere desktop laden. Jammer dat de resoluties niet gescheiden kunnen worden gebruikt.
Pagina: 1