Allo,
Ik heb op het moment een 1.6A Northwood met een Gigabyte 8ITX mainboard. Dat bord is dus zowat het slechtste wat je kunt krijgen als je wilt overclocken omdat je maar de keuze hebt uit een paar FSB settings (springt van 112 naar 115, 118, 120 en dan naar 133
). Ik heb de CPU nu met de 133MHz FSB op 2133 lopen op default voltage. Nu las ik zo hier en daar op het net dat mensen hun RDRAM ook mee konden verhogen, namelijk naar 533MHz. Dat zou dan zeker goed gaan met Samsung RDRAM
. Ik dus mijn Infineon even eruit trekken en Samsung erin (leuke als je in een PC zaak werkt
). Maar nog steeds geen 533MHz. Ik kan geen geheugentimings oid instellen dus misschien staan die te 'strak' ingesteld, ik vroeg me echter af of hier mensen zijn die het wel voor elkaar hebben. Zo ja met welk geheugen en mobo? Ik heb het geheugen nu op 400MHz lopen (FSB*3) maar 533MHz zou natuurlijk nog lekkerder zijn ...
Ik heb op het moment een 1.6A Northwood met een Gigabyte 8ITX mainboard. Dat bord is dus zowat het slechtste wat je kunt krijgen als je wilt overclocken omdat je maar de keuze hebt uit een paar FSB settings (springt van 112 naar 115, 118, 120 en dan naar 133