ClawHammer... upgraden misschien niet zo slim

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
ClawHammer

http://www.tweakers.net/nieuws/20590

Betekend dit dat diegenen die nu een nieuw systeem aanschaffen nar 1/1.5 jaar weer met serieuze oude shit zitten? Zou de Clawhammer zo goed zijn dat deze meteen als Desktop proc toegeapst kan worden?

mmm ik ga meteen twijfelen over de door mij geplande upgrade naar een p4A 2Gig

Verwijderd

Sjezus man!
Zo kan je door blijven gaan!!! Over een half jaar dit, over een jaar dat, etc.! dat schiet niet op (Behalve dan met die GeForce sjit, want dat is echt geript ;) )
Gewoon kopen wat je wilt kopen, toch.........?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Natuurlijk heb je over 1,5 jaar oude shit als je nu koopt. Welkom bij Tweakers.net :7.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ga er nou maar vanuit dat je bij elke CPU upgrade een nieuwe plank en misschien ook nieuw geheugen nodig hebt. Als het socket niet verandert, dan wel de FSB of de spanning waarop de processor draait. Dat is al heel lang het geval en geldt zowel voor Intel als AMD platformen.

• Eindewege
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

zo kan je idd aan de gang blijven, na 3 jaar is alles weer verouderd en kan je weer allemaal nieuwe zooi gaan kopen, en voor een clawhammer zou ik maar alvast beginnen met sparen, want als die uitkomen zullen ze wel prijzig zijn :P

edit:
spelvouten

Van Zeeland dan misschien ??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat gelukkig wel zo is dat op oudere systemen de huidige software toch nog redelijk draait. Op mijn PIII 450 van ruim 2 jaar oud draai ik nog de meeste dingen zonder problemen.
Verder ben ik ook niet echt van plan mijn Duron 800 te gaan upgraden het eerst komende jaar. (misschien iets eerder als de Hammer er is en wat deze dan kost).

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat Clawhammer op een aangepaste of compleet nieuwe socket A zal draaien, en dat die dus niet zal draaien op een mobo dat je nu koopt.

Maar maak je daar niet AL te druk over. Er zijn nog bedrijven als www.powerleap.com en www.evertech.com die ons met upgrades uit de nood helpen. Akkoord, een cpu-upgrade van zo'n bedrijven is duurder dan gewoon een nieuwe cpu, maar het werkt wel.
Ik heb sinds gisteren een 1200Mhz Tualatin Celeron op mijn 4-JAAR OUDE BX-moederbord draaien dankzij Powerleap. Zonder hen zou die CPU in geen duizend jaar op mijn mobo, draaien: verkeerd voltage, ander bus-protocol, andere socket etc.

Vooruitgang op een vlak betekent altijd achteruitgang op een ander. Altijd maar sneller = sneller in de vuilnisbak.
Zo werkt die industrie nu eenmaal.
Maar als je een Athlon-mobo koopt, dan zal dat in elk geval minder snel verouderen dan een P4-mobo.
AMD heeft gezegd dat het Socket A nog een hele tijd gaat ondersteunen.
Bij Intel is het andere koek: Ze zijn pas met socket 478 begonnen, en binnen 6 maanden tot een jaar zal er al een andere P4-socket zijn. Heb ik van www.theregister.co.uk .

Groetjes. :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 16 februari 2002 18:36 schreef Cygnus het volgende:
Het is inderdaad zo dat Clawhammer op een aangepaste of compleet nieuwe socket A zal draaien, en dat die dus niet zal draaien op een mobo dat je nu koopt.
Socket A is EV6 Bus protocol Frontside bus tussen chipset en CPU.
HaMMER zijn CPU met memcontroler (deel socket pinnen) en géén Ev6 maar meerdere 2 á 3 Hypertransport Busen (een deel van die ander zooi pinnen)
Hammer socket heeft dus niks meer te maken met Socket A en zal dus helemaal niet uitwisselbaar zijn
Maar maak je daar niet AL te druk over. Er zijn nog bedrijven als [url="http://www.powerleap.com"]www.powerleap.com[/url] en [url="http://www.evertech.com"]www.evertech.com[/url] die ons met upgrades uit de nood helpen. Akkoord, een cpu-upgrade van zo'n bedrijven is duurder dan gewoon een nieuwe cpu, maar het werkt wel.
Ik heb sinds gisteren een 1200Mhz Tualatin Celeron op mijn 4-JAAR OUDE BX-moederbord draaien dankzij Powerleap. Zonder hen zou die CPU in geen duizend jaar op mijn mobo, draaien: verkeerd voltage, ander bus-protocol, andere socket etc.
Droom jij maar verder.
Power leap spul is van GTL(+) naar GTL(+) en houd in kleine pin variaties en Voltages veranderingen compativle maken.

Hoe willen hun dan EV6 bus met Hypertransport rijmen maken ze dan een bridge Chipset daarvoor? denk het niet.
Vooruitgang op een vlak betekent altijd achteruitgang op een ander. Altijd maar sneller = sneller in de vuilnisbak.
Zo werkt die industrie nu eenmaal.
De techniek gaat op alle gebieden vooruit niet alleen de CPU wil je daar gebruik van maken zul je ook een moderne Mobo en geheugen bij moeten pakken die de potentie van die nieuwe CPU ten volle benut.
Een lange upgrade pad houd in dat je kosten bespaart maar hierdoor wel achter blijfd op tech nieveau en eventueel performance.
Bij voor beeld die lieden die nog steed nu aan de SDR-SDRAM zitten met een hele nieuwe CPU P4 NW of Athlon XP
Maar als je een Athlon-mobo koopt, dan zal dat in elk geval minder snel verouderen dan een P4-mobo.
Klopt maar lange upgrade pad huod in minder snelle ontwikkeling we zitten nu opgescheept met máár 266FSB Athlon XP terwijl die 333FSB of zelfs 400FSB ook goed kunnen gebruiken.

iNtel gaat hier wel op in en is van 400 naar 533 gegaan omdat hun CPU het nodig hebben Athlons hebben met hun steeds hogere klok ook meer FSB nodig aangezien het huidige geheugen al meer kan aanbieden.
AMD heeft gezegd dat het Socket A nog een hele tijd gaat ondersteunen.
Dt zijden ze wel heel lang geleden in de SDR tijdperk.
Bij Intel is het andere koek: Ze zijn pas met socket 478 begonnen, en binnen 6 maanden tot een jaar zal er al een andere P4-socket zijn. Heb ik van [url="http://www.theregister.co.uk"]www.theregister.co.uk[/url] .
Groetjes. :)
Tja intel zit in de busness markt erg vertegen woordigd
AMD meer bij de Upgraders.

ALs je als bedrijf of Particuleer gewoon om de tijd een nieuwe PC koopt ipv Basic Upgrade komponenten maakt het geen bal uit nu is dat juist iNtels grootste markt aandeel.

Een lange Upgrade pad is fijn voor je budged maar je gaat erdoor niet mee met de tijd.

En je moet dan de nieuwe features missen op de nu modernste mobo's zoals U133 ipv U33 6 á 4 maal USB 1.2/2.0 vs 2 x usb1,1 RDRAM/DDR vs SDR APIC en standaard suppert voor de nieuwste hardeschijven en CPU.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
oude }:O

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Vorkie
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 18:21 schreef Breepee het volgende:
oude }:O
in vergelijking met superg heb jij niets zinnigs te zeggen, ik ook niet, maar het is wel een bijdrage aan het onderwerp, dus het is misschien wel een oude koe, maar er is weer iets nuttigs gezegt

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Brent
  • Laatst online: 23:15
Op zondag 21 juli 2002 18:30 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

in vergelijking met superg heb jij niets zinnigs te zeggen, ik ook niet, maar het is wel een bijdrage aan het onderwerp, dus het is misschien wel een oude koe, maar er is weer iets nuttigs gezegt
wat superg zegt is

a)
allang bekent en bediscisieerd (we hebben niet voor niets het Hammer topic)
b) heeft hij ongeveer hetzelfde net in een ander topic gepost, dus ik vind het geen bijdrage (de mijne ook niet, maar ik geef alleen aan dat het topic onnodig ophoog wordt geschopt).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Idd oude koetjeboe. Voor Hammer interesse's graag het bekende Hammer topic :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.