Verwijderd

Topicstarter
Part II werdt een beetje vol, zelfs met mijn chello verbindinkje en de 512Kbit lijn op het werk werd het langzaam...

Aliens part I
Aliens part II - Egypte/Pyramides vs Oude Astrolgie

De laatste interessante reacties:
joostlek
Stel: wij zijn niet echt (a la matrix) maar gewoon een thread in een of andere alien mega poeter, we bestaan dus in feite niet maar alles wat we om ons heen zien is een combinatie van the sims en the matrix.
GHOst.
Als de aarde plotseling draaid, en een bepaald gebied komt plotseling (in enkele dagen of zelfs uren) op op de zuidpool te liggen terwijl daar het hart van die beschaving ligt, dan ligt alles wat er nog van over was nu onder een kilometer ijs. Waarom zijn die mensen dan nooit ergens anders heen gegaan? Als jij technologisch gezien een paar duizend jaar voorloopt op de andere volkeren, dan heb je er toch vrij weinig aan om hun te gaan bezoeken? De rede waarom ze dat uiteindelijk gedaan zouden hebben is dus omdat ze gevlucht zijn voor het koude klimaat.
HertogJan
Ik heb een net een (op video opgenomen) documantaire hier over gezien en het verschuiven van het ijs heeft ongeveer 1000 jaar geduurd!
Hans3danmaarweer
Ik bedenk me nu eens iets. Stel dat er zo'n ontwikkelde beschaving was (Atlantis), dan moet de invloed van hun op de Egyptenaren toch veel groter zijn geweest. Kijk even naar ons. Bijan nergens ter wereld vind je meer volkeren die leven zonder onze moderne technologien. Waarschijnlijk zouden de mensen van Atlantis ook op ontdekkingsreis gegaan zijn (is denk ik de mens eigen), en zouden zij ook hun sporen nagelaten hebben. Kennelijk zouden zij dan òf de Egyptenaren toch niet hebben gevonden, òf ze waren nog niet zo ontwikkeld als we dachten.
zetje01
Helaas, de foto's van helicopter en space-shuttle en onderzeeër enz. zijn fake.
Maar die piramides staan inderdaad in de vorm van de gordel van Orion...

Verwijderd

oh, weinig last van op me supernep isdn lijn, enniewees, is het niet handig om te vertellen waar we gebleven waren?

Verwijderd

Topicstarter
ok aangepast... zo beter?

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 07:49
Helaas, de foto's van helicopter en space-shuttle en onderzeeër enz. zijn fake.
Maar die piramides staan inderdaad in de vorm van de gordel van Orion...
Hoe weet jij dat die foto's nep zijn? Het zou goed kunnen. Van die pyramides is inderdaad waar (als die wetenschappers de waarheid spreken in die Docu). Geeft toch genoeg stof tot nadenken... voor mij. Maar als er een andere 'ras' heeft bestaan op deze aarde, stammen wij daar dan vanaf of zien wij er ook best wel anders uit? Dat lijkt me namelijk vreemd dan, omdat er nog nooit een schedel/skelet van een ander wezen is gevonden. Zelfs geen werktuig.

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 in Aliens part II - Egypte/Pyramides vs Oude Astrolgie
nee, serieus.
Alleen worden spectaculaire foto's nou eenmaal constant weer boven tafel gehaald en veeeeel vaker aangehaald dan de ontluisterende bewijzen van het tegendeel, want die zijn namelijk niet spectaculair genoeg. Men wil namelijk belazerd worden (godsdienst) en dromen (aliens) en fantaseren (graancircels).

Verwijderd

hertogjan, dat we geen bewijzen kunnnen vinden van andere rassen kan er ook op duiden dat deze er wel degelijk waren maar al weer weg zijn, of dat ze nu onder de zuidpool liggen

of misschien zijn ze weer vertrokken naar waar ze vandaan kwamen?

Verwijderd

Een tijdje geleden zag ik op TV (discovery dacht ik...) een programma en daarbij kwam een kaart uit de middeleeuwen ter sprake.

De kaart zou een kaart van Antartica zijn aleen dan zonder ijs!!!
Het feit dat deze kaart uit de middeleeuwen kwam, zou erop duiden dat deze informatie ergens "anders" vandaan zou moeten komen aangezien het toen niet mogelijk (en misschien nu nog steeds niet) te weten wat het landschap onder het ijs zou zijn.

Weet niet of het een fake was, maar interessant was het in ieder geval wel!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn in verschillende gebieden op de wereld "missing links" gevonden tussen de mens en de aap. Dit wil zeggen dat de mens eigenlijk niet één diersoort was, maar een mengeling van verschillende diersoorten. In principe waren het dus "aliens" voor elkaar.

Wat nou als er op een bepaald gebied een ras zichzelf sneller ontwikkelde dan de rest van de toekomstige mensen (vanuit die tijd gezien dus). Die zouden dus al lang het zeilschip uitgevonden kunnen hebben, toen de anderen nog maar net wisten hoe ze een vuurtje konden maken. Maar door een of andere rede ging er iets gruwlijk mis, en moesten ze weg.

Toen verspreide ze de techniek die ze hadden over de hele wereld, die beschavingen die daaruit voortvloeide hadden het even heel goed, maar stortte in, en nu zitten wij hier te discuseren over hoe het gegaan zou kunnen zijn.

Verwijderd

Trashbash, dat had ik in de andere thread ook al geschreven, dat was een kaart van een of andere Turkse admiraal/generaal whatever (Turks dus vast gejat :)). Maar dat is trouwens niet de enige kaart die ze hebben gevonden.

GHost, ik denk niet dat het met de evolutie zo werkt hoor. Je bedoelt dat (bijvoorbeeld) in Afrika, de mens nog als "aap" leefde, en in Amerika al als "mens"? Dat betwijfel ik.

Ik vraag het me trouwens echt af of die mensen van Atlantis nou wel zover gevorderd waren met hun technologie. Homerus (die was het toch?) schreef ook niet echt zo veel bijzonders over, behalve dat ze zeer welvarend waren. Wie weet was het gewoon een cultuur die allang "ontdekt" is. Misschien is het toch een mythe? Ik hoop het niet. Het zo toch vet zijn als dadelijk (bijvoorbeeld als ze de ruimte onder de piramide onderzocht hebben) blijkt dat de mensen van Atlantis, op sommige gebieden, al verder waren als ons.

Ik las in die andere thread van Egypte trouwens van de schacht die alleen gemaakt kon zijn met een boor die 10000(?)rpm draaide. Zo die schacht niet door de wind kunnen zijn geërodeerd?

Nog iets trouwens, de eerste mensen in Amerika, die kwamen toch uit (Eur)Azie? Misschien hadden de Egyptenaren wel via de Beringstraat contact met Amerika.

Wel een heel eind. Zal dan trouwens toch wel niet, laat maar :).

Persoonlijk denk ik dat jullie hier toch te fantasierijk bezig zijn (ik ook hoor, wel leuk), en dat Egypte en Z-Amerika gewoon via schepen contact hadden. Dit verklaart echter nog niet de afbeeldingen van blanke mannen en de Romeinse kruiken die in Zuid-Amerika zijn gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou de evolutie niet zo werken? Ff een beetje simpeler: je vind iets uit, laten we zeggen een aap. Van dit beesje maak je een heleboel exemplaren, en dan ga je tweaken... Ieder exemplaar wat beter is dan de vorige houd je, maar ieder exemplaar wat slechter is kick je er weer uit.

Dan wordt het een beetje druk, dus ga je ze verspreiden, te vergelijken met delegeren.

Ondertussen ga je met de verschillende soorten die je ondertussen hebt verder, steeds weer verbeteren. Van het ene soort maak je iets wat op een mens lijkt. Maar omdat je die ontwikkelingen gedelegeerd hebt, weten de anderen nog niet dat jij een mens hebt gemaakt. Later komen ze er zelf achter dat dat toch best wel een goed design is, en maken het ook...

Iets duidelijker wat ik bedoel? Je moet in ieder geval toegeven dat het zou kunnen...

Verwijderd

Robert Bauval was co-author van de boeken : THE ORION MYSTERY, KEEPER OF GENESIS and THE MARS MYSTERY. Hij was dus degene die dat stukje schreef over de ligging vd piramides t.o.v. orion.
http://www.planetarymysteries.com/egypt/egyptnews/1998/119egypt.ht ml

Voor verdere misteries, en wellicht wat antwoorden op eerdere vragen : (eerste URL zonder rest) http://www.planetarymysteries.com/esp.html

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik las in die andere thread van Egypte trouwens van de schacht die alleen gemaakt kon zijn met een boor die 10000(?)rpm draaide. Zo die schacht niet door de wind kunnen zijn geërodeerd?
Nee, absoluut niet. Het waren perfect rechte lijnen in graniet(!) (een van de hardste steensoorten).

Verwijderd

Er is al eerder in de topic melding gemaakt van de zaterdagbijlage van het AD over die egyptoloog die een robotwagentje in een schacht heeft laten kruipen. In datzelfde artikel vertelt hij dat hij de oplossing weet van het raadsel hoe de Egy's de pyramiden hebben gebouwd. Hij zal dit geloof ik rond het eind van de zomer bekend maken. Ben benieuwd. Zondag is er op Discovery een docu te zien rond het raadsel van tabak en coke in oude mummies. Kijken dus

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:32

Paladin

Play Ball!

Shit heb ik alles in verkeerde topic gepost naja gelukkig bestat er zoiets als copy past :)
Hier mijn bijdrage:

offtopic:
Maar even over die planeten in 1 lijn op discoverie was tjdje geleden zo'n programma over hedendaagse waarzeggers die vandaag het einde van de wereld voorspelden vanwege de planeten die in een lijn stonden. Zelf vond ik dat nogal onzin omdat het al zo vaak is gebeurd.

Nu weer even terug naar de maya's die waren geopsideerd door het lot wat ze dachten. Zij voorspellen ook dat op 2012 het einde van de wereld er is en brahten daarvoor ook veel levende mensen offers waarbij het hard eruit gerukt werd als de persoon nog in leven is. (bleg). Ze waren dus wel erg zeker van hun zaak. En ook daar stonden alle pyramides op orion gericht. Zelf ben ik niet echt thuis in heelal gedoe enz, maare ik denk dat er of buiteaarde wezenz van orion afkwamen of dat daar onze redding ligt als we de wereld totaal verneukt hebben.

Wat ik ook nog wel zou vinden kunnen dat men uit de toekomst terug in de tijd is gegaan en in de tijd van de egyptenaren is gekomen en daar toen dat alles heeft gebouwd met als reden ons te waarschuwen zodat wij het aankomend onhijl misschien zouden kunnen voorkomen. En dat al die aliens misschien nits anders zijn dan tijdreizigers van de aarde die teveel genetisch zijn gaan klooien waardoor we emotie loze hyper slimme wezen geworden zijn. Waar zij ons voor proberen te waarschuwen.

Zo dat was een aardig stukje text stroom der gedachte. Misschien dat meer mensen hier zo over denken.
greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

bewijs van buitenaardsleven>>>>>>>>>

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jobert-e/bigalien.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ervan overtuigd dat er leven bestaat buiten onze aarde. De omstandigheden waaronder leven is onstaan op aarde zullen vast wel te vinden zijn op andere planeten of misschien zelfs de manen ervan. Sterker nog, ik denk dat het leven op meerdere plaatsen op aarde is begonnen, en niet ergens in één bepaalde modderpoel vol mineralen.

Ook ben ik ervan overtuigd dat er intelligent leven bestaat op die andere planeten. Waarschijnlijk soms nog intelligenter dan ons (soms ook niet). Er is namelijk geen enkele rede om aan te nemen dat de evolutie op een andere planeet anders werkt dan bij ons. De zwakken sterven uit, en de sterken blijven doorleven. De meest intelligenten zijn meestal de sterksten, omdat ze één fantastisch wapen hebben: hun intelligentie.

Dat aliens onze aarde bezoeken, daar geloof ik eigenlijk vrij weinig van.
1. wij weten niet zeker dat hun bestaan (er is nooit een definitief bewijs geleverd(hmmm... onverklaarbaar... BLAME THE ALIENS is dus GEEN bewijs)), waarom zouden hun wel weten dat wij bestaan?
2. Als ze bestaan, hoeft het nog niet zo te zijn dat ze lange ruimte reizen kunnen maken.
3. als ze die reizen wel kunnen maken, dan zouden ze naar de mensheid kijken als een primitief volk: wij kunnen dat namelijk nog niet.
4. het is tegenwoordig veel te gevaarlijk voor een alien om op aarde ontdekt te worden. Als dat gebeurt, dan zullen heel veel mensen het als Kwaad beschouwen, en zal er waarschijnlijk een operatie op stelten worden gezet om hem/haar/het te vernietigen. (wat waarschijnlijk niet eens zo'n goed idee is)

• Rashann
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Uhm Rafthor, dat plaatje van Blizzard's Diablo is dus GEEN bewijs he!! :)

GHOst:
1. wij weten niet zeker dat hun bestaan (er is nooit een definitief bewijs geleverd(hmmm... onverklaarbaar... BLAME THE ALIENS is dus GEEN bewijs)), waarom zouden hun wel weten dat wij bestaan?
Inderdaad, wij weten niet dat zij bestaan, maar waarom weten zij dan niet dat wij bestaan?? Jouw redenering klopt niet helemaal... (volgens mij, maar daar hebben we het Maandag wel over :))
2. Als ze bestaan, hoeft het nog niet zo te zijn dat ze lange ruimte reizen kunnen maken.
Absoluut, maar de mogelijk dat ze het WEL kunnen zou zeker aanwezig zijn...
3. als ze die reizen wel kunnen maken, dan zouden ze naar de mensheid kijken als een primitief volk: wij kunnen dat namelijk nog niet.
Klopt ook, en dat haalt jouw punt 1 misschien ook wel weg: Misschien zijn ze dan ook zo geavanceerd dat wij hen simpelweg niet KUNNEN ontdekken...
4. het is tegenwoordig veel te gevaarlijk voor een alien om op aarde ontdekt te worden. Als dat gebeurt, dan zullen heel veel mensen het als Kwaad beschouwen, en zal er waarschijnlijk een operatie op stelten worden gezet om hem/haar/het te vernietigen. (wat waarschijnlijk niet eens zo'n goed idee is)
Hmmm, ik weet het niet... het zou natuurlijk ook kunnen dat juist door die aliens de mensheid dichter bij elkaar komt... (hoewel...)
Maar ja, dat ze ontdekt worden zie ik nog niet gebeuren...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ikzelf geloof ook dat er ongetwijfeld buitenaards leven is. Ik bedoel, waarom niet? Als op er 1 planeet leven kan ontstaan, waarom dan niet op 1 van die vele miljarden anderen. (tenzij je natuurlijk gelooft in God of zoiets, maar dat is een ander verhaal).

Maar ik begin mij toch zorgen te maken. Want, als ze bestaan, waarom vinden we ze dan niet. Alle aliens in een straal van 100 lichtjaar moeten nu van ons bestaan op de hoogte zijn. En wij hadden op de hoogte moeten zijn van het bestaan van alle aliens binnen 30 lichtjaar ofzo. Dat is niet zo heel veel op de grote van het heelal, maar toch, waar blijven die aliens????

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

check ook even de volgende link hier

't gaat over oude teksten vanover de hele wereld, waarin aliens worden beschreven...

interessant...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jobert-e/aliens.jpg

Verwijderd

Voor het geval niemand meer naar aliens 2 gaat hier iets over die lange gesprekken over de tijd in Aliens 2 hopelijk lezen zo meer mensen mijn theorie

Ja maar hier een ander theorietje over de tijd.
Tijd hoeft namelijk niet altijd in dezelfde richting te gaan. Hier mee bedoel ik dat als bij ons de tijd vooruitgaat dat dat op een andere planeet de tijd achteruit kan gaan. Zo zou het kunnen zijn dat een beschaving die zeer ver gevorderd was in een tijd dat voor ons vroeger was dat kan in de ogen van die andere "buitenaardse beschaving" de toekomst zijn. En nu dat wij dus verder met onze tijd gaan gaan hun eigenlijk achteruit in de tijd. Dit zou verklaren waarom hun niet meer langs komen want ze kunnen het nog niet. Zo zou het in theorie kunnen zijn dat als wij dadelijk vergevorderd zijn om de ruimte groots te gaan verkennen dat hun dat dan de tijd voor hun zover terug is gegaan dat hun nog maar een beschaving hebben die gelijk staat aan onze egyptische beschaving.

Voor het geval mijn theorie niet helemaal duidelijk is uitgelegd hierboven heel ruw even: als bij ons de tijd verloopt zoals 1 sec 2 sec 3 sec (sec staat voor seconden) gaat het bij die andere beschaving de andere kant op namelijk 3 sec 2 sec 1 sec en zo gaan onze tijden tegen elkaar in.

Nou wat denken jullie van deze theorie afgeleid uit een aflevering van Sliders waar een alternatieve dimensie van aarde de tijd de andere kant in ging.

Verwijderd

En het kan dat een buitenaardse beschaving in de 4e dimensie leeft <------ de tijd. Zodat het de tijd kan manipuleren, en dus niet zoals wij 1 2 3 4 5 seconden hoeft te gaan en wij hun niet altijd kunnen zien.

• Diadem

Diadem

fossiel

Damn zeg, jullie hebben allemaal veels teveel sf gekeken. (Zoals Ali Sayin met zijn wormholealiens). Het is waar dat er meerdere dimensies zijn, ik heb weleens gehoord dat er minstens 10 zijn ofzo.

Maar kunnen we daar niet een ander topic over beginnen, en het hier houden of 'gewone' aliens. Dwz, de aliens de gewoon zoals wij vooruit in de tijd leven en 3 dimensionaal zijn?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Paladin
  • Laatst online: 20:32

Paladin

Play Ball!

Ja ok maar stel op die andere planeet loopt de tijd van 3 2 1 dan zouden de wezens daar dus ook jonger moeten worden, want waarom hebben wij tijd om aan te geven dat we ouder worden enz.
Dus ik vind die theorie niet helemaal logisch
maar zit wel enige kern van waarheid in.

En de wormhole theorie is wel mogelijk door oneindig veel energie toe te passen (nulpunts energie) en men schijnt de techniek er al voor te hebben alleen het geld niet ik denk dat men daarom zo hard naar aliens op zoek is gewoon om geld los te krijgen.

greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Diadem

Diadem

fossiel

Hmmm, het is natuurlijk niet slechts een kwestie van geld. Als je nulpuntsenergie zou kunnen gebruiken zou je op slag het wereldenergieprobleem hebben opgelost. Je zou op slag vele malen rijker als ome Bill zijn.

Het is wel zo dat er teweinig geld wordt uitgegeven aan fundamenteel onderzoek, daar ben ik het volledig mee eens. maar ja, politici zijn nou eenmaal kortzichtig.

Verwijderd

Nee paladin ik bedoelde niet dat de aliens jonger zouden worden op hun planeet want voor hun loopt hun tijd vooruit en de onze achteruit. Maar inderdaad als hun hier of wij daar zouden komen dan zouden wij in theorie jonger worden.

Daarom hebben we misschien ook geen fosiele van hun want in plaats van dat er botten zouden overblijven blijft er niks over want ze zouden net zolang terug in de tijd gaan tot de verwekkings fase en dan zouden ze gewoon ophouden te bestaan.

Maar een volk dat zo ver gevorderd is zal daar ook wel iets op kunnen vinden (lees ook Storm: Vandaal de verderver)

• Diadem

Diadem

fossiel

tss, sorry hoor, maar kan er geen nieuw topic worden gemaakt voor 'antitijd aliens' zodat we hier verder kunnen over normale aliens?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:05
LOL
"normale aliens"

Verwijderd

Topicstarter
Diadem:
Het is waar dat er meerdere dimensies zijn, ik heb weleens gehoord dat er minstens 10 zijn ofzo.
Er zijn minstens 10 dimensies nodig om een wiskundig model van het heelal uit te leggen. Ik weet niet meer precies welke het was, maar ik dacht dat het de snarentheorie was.
Maar wat ik eigenijk wil zeggen: dat model hoeft dus niet te kloppen, het is puur theorie.

• Diadem

Diadem

fossiel

Op dit moment is in de quantummechanica bijna alles nog theorie. Maar ik dacht dat de snarentheorie toch een van de sterkste was.

En besides, er zijn wel meer theorieen die met meerdere dimensies werken.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Quote van de site die Flames gaf:
Religious legends of pre Inca people state that the universe was inhabited by 'gods' and celestial beings who arrived on Earth from the Pleiades. In Bolivia, near Lake Titicaca, are the ruins of the megalithic city of Tiahuanacu. Many of the city walls were constructed from blocks that weigh 60 tons which were further reinforced by metal clamps.Legends relate how it was built in one night by mysterious bearded white men who were giants from Taurus, the constellation of the Pleiades. They are also believed to have descended from the clouds and to have had sexual intercourse with Incan women.
Dit wordt bevestigd in Genesis 6:
Toen de mensen zich op aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren, en zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar verkozen. De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun kinderen baarden; dit zijn de geweldigen uit den voortijd, mannen van naam.
Hallo? Is de Bijbel nu nog steeds een sprookje? Dit kan echt niet uit de duim gezogen worden hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Mastermind: De bijbel bevat historisch bewezen gebeurtenissen, maar je moet niet vergeten dat een groot deel symbolisch is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet gelovig ben, en waarschijnlijk heb ik daardoor een andere kijk daarop dan iemand die wel gelovig is.

Verwijderd

De bijbel is misschien wel symbolisch, maar als er meerdere beschavingen het over "goden" hebben, waarom zouden deze dan niet echt bestaan. De oude Grieken en Romeinen geloofden ook in "Goden" die hun bezochten. En sommige van deze "Goden" hadden zelfs gemeenschap met aardse vrouwen.
Pagina: 1