Toon posts:

[WinXP iis] Problemen met draaiende krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai WinXP met IIS (5.1 dus). Nu heb ik in C:\testasp een aantal ASP files staan. Mijn computernaam is PC1. Hoe en wat moet ik nu in de IIS instellen zodat deze werkt ???
Ik heb het volgende al gedaan :

Bij de standaardwebsite een virtuele map aangemaakt. Deze map heb ik test genoemd. Deze vervolgens naar de directory C:\testasp gewezen. Machtigingen ingesteld. Er van uit gaande dat alle services draaien, probeer ik vervolgens het volgende (in explorer) :

http://PC1/test

Volgens mij zou dit moeten werken, maar helaas...ik krijg een HTTP 500 interne server foutmelding :?
Wie weet wat ik fout doe ???

Verwijderd

Hernoem je eerste asp bestand eens naar localstart.asp

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens proberen, maar normaal gesproken kan het volgend toch ook :

//PC1/test/naam.asp ?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 18:41

McMiGHtY

- burp -

kun je wel op naam pingen naar die pc?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Een interne server error wil zeggen dat er een error in je asp code zit.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43

_Arthur

blub

Op zaterdag 16 februari 2002 01:55 schreef 5371 het volgende:
Een interne server error wil zeggen dat er een error in je asp code zit.
Nop, die error zegt dat de asp parser 'niet aan staat'.

Start je IIS Manager. Ga naar je aangemaakte websiteje of virtual directory -> properties -> tabblad homedirectory -> bij het onderste gedeelte genaamd 'Application Settings' klik je op 'create' (als dat al niet gedaan is) en de 'execute permissions' zet je op 'scripts only'. Applyen en nog eens een keer je asp file aanroepen in je browser.

Verwijderd

Topicstarter
Er kan geen fout in de ASP code zitten aangezien er alleen 1 response.write staat. Ik zal het bovenstaande proberen zodra ik thuis ben, ik zit nu op mn werk :(

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 00:53 schreef Tweakie het volgende:
Ik zal eens proberen, maar normaal gesproken kan het volgend toch ook :

//PC1/test/naam.asp ?
Uiteraard, als alles goed werkt. Maar ik begin bij troubleshooten altijd bij het begin. Na installatie van XP met IIS wordt er in c:\inetpub\wwwroot een bestand gezet dat localstart.asp heet. Dat krijg je ook te zien als je http://pc1 invult in je browser. Om zeker te weten dat er niks met je virtuele directory is, zet je je spullen in de wwwroot en hernoem je je eerste .asp naar localstart. Als dat wel werkt, kun je weer verder gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, alles werkt nu naar behoren :)
Pagina: 1