Tweaker-comment over de Gigabyte 7VTXE+?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Topicstarter
Ik kan googlen, maar ik wil het van de kritische tweakers horen.
Ik heb de Gigabyte 7VTXE+ besteld en moet ik morgen wel verwachten, maar wat vinden jullie nou van dit, ik hoop, leuke mobootje?
http://www.gigabyte.com.tw/products/7vtxe+.htm
Ik heb op dit moment een Asus A7a-266 erin zitten, dus je begrijpt wel waarom ik een andere wil.

Snelle specs van deze Gigabyte:
- VIA KT266A chipset
- VIA VT8233A V-Link south bridge
- ATA133
- Socket A for AMD Athlon/AMD AthlonXP/Duron 200/266MHz FSB processors
- Supports 500MHz ~ 2000+ CPU and faster
- FSB adjustable by BIOS up to 161MHz(no guarantee)
- Supports CPU multiplier 5.0/5.5/.../12.5
- CPU voltage overclockable by adding 5%, 10% CPU voltage

Zou deze lekkerder werken dan de A7A?
Maar please comment :)

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als je het A7A boardje goed installeerd, dan is het een stabiel dingetje.
Het GIGABYTE is uiteraard een stukje sneller, met name dan de memory speed.
Beiden zijn goeie boardjes en dit zal ook gewoon stabiel draaien allemaal.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb redelijk wat gigabyte's meegemaakt en zelf er twee gehad en ik moet zeggen dat deze borden goed werken.
wat ook leuk is is die dual bios die erop zit. Op zich een leuke feature.
alleen jammer dat er een VIA chipset op zit, want daar ben ik niet zo kapot van, ik zou gaan voor een AMD chipset voor een AMD. (en intel chipset voor intel) want dat werkt imho het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
Mijn VTXH werkt prima.
Ik ben tevreden. AMI BIOS is wel wat karig.

Maximale FSB is 141 met een gelockte cpu.

(iemand al hoger gehaald met een geunlockte?)

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Die VIA chipset is echt wel prima hoor, al zitten er een aantal irritante bugs in. Hij is overigens zeker sneller dan de AMD chipset.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 16 februari 2002 13:10 schreef havana het volgende:
Die VIA chipset is echt wel prima hoor, al zitten er een aantal irritante bugs in. Hij is overigens zeker sneller dan de AMD chipset.
Zou kunnen, maar ik heb zoveel gezeik gehad met VIA dat ik er niet echt kapot van ben.
En ik moet zeggen dat mijn Duron 800 met een AMD 750 chipset hartstikke goed draait, terwijl ik systemen heb gezien met een duron 800 en via chipset die voor geen meter werkten.

Maarja, dit is waarschijnlijk gewoon mijn persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Je kunt ook de SiS 735 chipset nemen btw... erg snel en relatief goedkoop.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op zaterdag 16 februari 2002 04:10 schreef mcp20366 het volgende:
Mijn VTXH werkt prima.
Ik ben tevreden. AMI BIOS is wel wat karig.

Maximale FSB is 141 met een gelockte cpu.

(iemand al hoger gehaald met een geunlockte?)
Ik heb hier ook een VTXH en m'n fsb wil ook niet hoger dan 141 :(

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb nu een gigabyte 7zx-1 en bevalt me prima ,zeer stabiel.
Gigabyte maakt volgens mij hele stabiele bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 13:50 schreef Bartjuh het volgende:
Ik heb nu een gigabyte 7zx-1 en bevalt me prima ,zeer stabiel.
Gigabyte maakt volgens mij hele stabiele bordjes.
Dat klopt! AMD demonstreerTTT ook altijd processors icm een Gigabyte bordje.

[edit: typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
Dat geloof ik best dat ze stabiel zijn. Zijn geloof ik wel overklokbordjes. Dus standaard loopt ie helemaal lekker dan.
Heb em er nu inzitten en zit nu in de bios te kloten. Iemand tips? Zie bv dat je Top Performance kunt enablen of disablen. Is dit ook echt zo Top of beter handmatig instellen? Kzie wel dat windows 1.1Ghz aangeeft terwijl het een Athlon XP 1700+ is. Dan mis ik geloof ik wel wat performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de "top performance" optie schijnt vaak tot instabiliteit te leiden. Bij de VTXH borden word het op andere fora tenminste afgeraden. Heb zelf sinds twee weken een Gigabyte GA 7VTXH. Tot nu toe met zeer veel plezier. (heb nog niet ge-oc'ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
Dan zal ik em snel uitzetten. Alles is nu geinstalled, maar als ik een windowtje met mijn muis beweeg, dan hapert ie teveel. Zou dat een driver probleem zijn? VIA4in1? Videokaart? Zit 256DDR ram in dus geheugen zal het niet zijn.
Toch vind ik het vreemd dat windows 1.1Ghz aangeeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Op zaterdag 16 februari 2002 13:46 schreef MadMarky het volgende:

[..]

Ik heb hier ook een VTXH en m'n fsb wil ook niet hoger dan 141 :(
Ook ik kom niet hoger dan 141 fsb, dacht dat het aan m'n samsung geheugen lag, maar het is toch blijkbaar het mobo als iedereen precies op 141 fsb uitkomt.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op zaterdag 16 februari 2002 18:15 schreef visboer32 het volgende:

[..]

Ook ik kom niet hoger dan 141 fsb, dacht dat het aan m'n samsung geheugen lag, maar het is toch blijkbaar het mobo als iedereen precies op 141 fsb uitkomt.
Ik dacht eerst dat het aan m'n dane-elec geheugen lag, maar met crucial komt het ook niet hoger. De VXTH is superstabiel, maar dus geen echt overclockbord. Je kunt echter wel weer de vcore in de bios verhogen enzo.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 17:48 schreef Ornathon het volgende:
Dan zal ik em snel uitzetten. Alles is nu geinstalled, maar als ik een windowtje met mijn muis beweeg, dan hapert ie teveel. Zou dat een driver probleem zijn? VIA4in1? Videokaart? Zit 256DDR ram in dus geheugen zal het niet zijn.
Toch vind ik het vreemd dat windows 1.1Ghz aangeeft....
Heb je de FSB jumper (VTXH heeft die tenminste) wel goed staan?
Idem voor de multiplier switches?
En het laaste, heb je deze instellingen in je BIOS goed staan (FSB en MP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01 08:13
Heb twee gygabyte bordjes nu, erg makkelijk is het overklok programmatje van gigabyte, Easy Tune, PIII933@1100 en een Duron 1000@1250 met beide een temperatuur onder de 45 graden stressed! (Alleen FSB omhoog gezet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
Ow...dom dom. Heb jumpers op default. Zal er gelijk naar kijken. Was ook eens gebeurd met mijn tbird 1400. Stond opeens op 1000. Dit kon ik toen in de Bios veranderen. Bij de 7VTXH+ zag ik niks staan over Mhz-en en FSB, maar dat komt dan vast omdat de jumpers niet goed staan.
Ik ga er nu direct naar kijken.

[..]

Heb je de FSB jumper (VTXH heeft die tenminste) wel goed staan?
Idem voor de multiplier switches?
En het laaste, heb je deze instellingen in je BIOS goed staan (FSB en MP)?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
Ok ik heb niet de CK_ratio switches erinzitten....zie wel de plek waar ze zouden moeten zitten hehe. Optioneel dus.
Maar ik zie wel CLK_switch, die default op 100 staat. Ga ik nu op 133 zetten. Verder geen jumpers. Misschien dat ik de multiplier ofzo wel met dat tune proggie kan aanpassen....
Of de Athlon XP 1700+ is gelockt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op zaterdag 16 februari 2002 21:01 schreef Ornathon het volgende:
Ok ik heb niet de CK_ratio switches erinzitten....zie wel de plek waar ze zouden moeten zitten hehe. Optioneel dus.
Maar ik zie wel CLK_switch, die default op 100 staat. Ga ik nu op 133 zetten. Verder geen jumpers. Misschien dat ik de multiplier ofzo wel met dat tune proggie kan aanpassen....
Of de Athlon XP 1700+ is gelockt...
Multiplier sowieso niet, met Easytune kun je alleen de fsb omhoog gooien, zonder dat je daarvoor de bios in hoeft.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een GigaByte, de GA-8IDX. Nou wordt die nog niet ondersteund door CPUCool maar ik zal eens ff kijken...

Ja de jouwe wel. Overclocken dmv de FSB is dus fucking simpel, gewoon in Windows. Veel succes, ik zit nog steeds te w88 tot de maker mijn mobo er in propt... Ik heb m wel de PLL gestuurd, die kon ik wel vinden.
Hmmm je zegt dat overclocken dmv de BIOS mogelijk is, dat zal wel zo zijn volgens GigaByte maar ik geloof er nix van. Volgens mij supporten ze dat niet hoor. Maar toch, met CPUCool is het ook makkelijker. Verder nog iets hmmm nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen problemen tijdens installatie WIN2000, WIN98SE werkt prima. Tijdens installatie loopt alles vast bij "kopieeren van de bestanden" op zo'n 16% voortgang. Als ik het bestand oversla krijg ik steeds een "stop-scherm". De BIOS heb ik geflasht(start ook op met de nieuwste bios). Systeem: AMD XP1500, 1x256MB PC2100, Gigabyte GA7-VTXP, Maxtor 40GB/7200, Lite-On DVD 16/48, Gig.GF2 MX400tvo, Venezia coolfan, Aopen HQ45A kast.

Help.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hier kom ik op terug. Overclocken via de BIOS is weldegelijk mogelijk. Mijn processor loopt inmiddels op 2 GHz in plaats van 1.8, zonder extra fans ofzo. De FSB gaat van 100 tot 200 MHz, en kan in stapjes van 1 MHz worden ingesteld. Houd rekening met je multiplier, elke MHz die je bij de FSB toevoegt komt er keer de multiplier bij, daardoor is misschien een processor van 2.2 minder precies te overclocken dan een van 1.5 of 1.6. Maar met AMD heb je daar sowieso minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 16:53 schreef Winged het volgende:
Ik heb alleen problemen tijdens installatie WIN2000, WIN98SE werkt prima. Tijdens installatie loopt alles vast [...]

Help.........
Ik zou eens ff bij je lokale PC boer langsgaan, het liefst die waar je je mobo bij gekocht hebt. Als het hem ook niet lukt is hij gedwongen je een nieuwe te geven [als je de bon nog hebt met garantie] Zat ie bij je PC dan mot je ook maar ff erlangsgaan, dan moet ie ook een nieuwe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan WIN98SE dan zo goed draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Topicstarter
Yes dat overclocken werkt...ben nog niet tot de FSB 141 gekomen, dus weet ik niet of het verder kan dan dat.
Oja heb een Athlon XP, dus zal ik wel wat probs krijgen met de multiplier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik ben voor iemand een systeem aan het bouwen met het zelfde boardje. :)
Zit er erg god verzorgd uit.
Alleen ik krijg voor geen mogenlijkheid geluid uit m'n speakers. :(
Ik AC'97 al op enable gezet maar zonder succes. XP erkend alles maar nog steeds niets :?
Iemand enig idee ....

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1