Welke subwoofer past bij mij ?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een goede betaalbare subwoofer die past bij mij. Kep de search gebruikt maar niet echt gevonden wat ik zoek. Ik vind goed geluid erg belangrijk en weet er aardig wat van af alleen kep totaal geen ervaring met subwoofers.

Mijn installatie:
Front: Sansui AU-117 II versterker met 2x B&W 302 speakers.
Technics SL-PG420A cd speler.
En achter (alleen voor games) Kenwood KR-A3050 versterker met een stel bagger speakers van de Aldi (life 4 weg systeem zuilen).

Nu zoek ik een leuke subwoofer voor een leuk prijsje die mijn B&W speakertjes kan ondersteuen. Vergeet dus ff mijn achter speakers etc want das alleen voor games.
Moet ik nu echt een subwoofer van F 600,- en hoger aanschaffen om het kwaliteit geluid te behouden zoals mijn B&w speakers zijn of kan een goedkope subwoofer van ongeveer F 300,- al heel leuk de bas ondersteuen :?

Moet ik een actieve of passieve hebben ? Ik denk een actieve omdat mijn versterker geen speciale aansluiting heeft voor een subwoofer.

Mijn muziek smaak: Beetje trance met zang, Era, enigma, lasgo, sylver, ace of base... Zulk soort muziek... Ben gek op beetje warm geluid. Bas moet wel beetje natuurlijk zijn dus niet te overdreven... Wat raden jullie mij aan ?

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31
vraag je die dan voor je verjaardag :P

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op zaterdag 16 februari 2002 00:36 schreef jhead22 het volgende:
Ik ben opzoek naar een goede betaalbare subwoofer die past bij mij. Kep de search gebruikt maar niet echt gevonden wat ik zoek. Ik vind goed geluid erg belangrijk en weet er aardig wat van af alleen kep totaal geen ervaring met subwoofers.

Mijn installatie:
Front: Sansui AU-117 II versterker met 2x B&W 302 speakers.
Technics SL-PG420A cd speler.
En achter (alleen voor games) Kenwood KR-A3050 versterker met een stel bagger speakers van de Aldi (life 4 weg systeem zuilen).

Nu zoek ik een leuke subwoofer voor een leuk prijsje die mijn B&W speakertjes kan ondersteuen. Vergeet dus ff mijn achter speakers etc want das alleen voor games.
Moet ik nu echt een subwoofer van F 600,- en hoger aanschaffen om het kwaliteit geluid te behouden zoals mijn B&w speakers zijn of kan een goedkope subwoofer van ongeveer F 300,- al heel leuk de bas ondersteuen :?

Moet ik een actieve of passieve hebben ? Ik denk een actieve omdat mijn versterker geen speciale aansluiting heeft voor een subwoofer.

Mijn muziek smaak: Beetje trance met zang, Era, enigma, lasgo, sylver, ace of base... Zulk soort muziek... Ben gek op beetje warm geluid. Bas moet wel beetje natuurlijk zijn dus niet te overdreven... Wat raden jullie mij aan ?
Je moet een actieve sub kopen, moet je alleen wel even controleren of je een cinch aansluiting hebt, zo niet kan je hem altijd nog wel doorlussen met je fronspeakers..een actieve sub van 300a 400 piek, kan al een hele mooie bass geven..het hangt er helemaal vanaf hoe hard je de bass wil...en hoe diep je wil gaan...suc6 iig

• jhead22
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 00:44 schreef tinus1983 het volgende:
vraag je die dan voor je verjaardag :P
Neen ben bang dat dit een beetje te duur kadoo is om voor mijn verjaardag te vragen... Maar als jij me ff een subwoofertje kadoo wilt doen graag :P
(Voor alle andere tweakers... ik ken Tinus persoonlijk en ben binnekort idd jarig :) )

• KeeP IT ReaL
Op zaterdag 16 februari 2002 00:46 schreef jhead22 het volgende:

[..]

Neen ben bang dat dit een beetje te duur kadoo is om voor mijn verjaardag te vragen... Maar als jij me ff een subwoofertje kadoo wilt doen graag :P
(Voor alle andere tweakers... ik ken Tinus persoonlijk en ben binnekort idd jarig :) )
hmm toch een beetje te duur
ben al geld genoeg kwijt aan mijn rijlessen ;(

• jhead22
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 00:46 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Je moet een actieve sub kopen, moet je alleen wel even controleren of je een cinch aansluiting hebt, zo niet kan je hem altijd nog wel doorlussen met je fronspeakers..een actieve sub van 300a 400 piek, kan al een hele mooie bass geven..het hangt er helemaal vanaf hoe hard je de bass wil...en hoe diep je wil gaan...suc6 iig
Kep geen enkele aansluiting voor subwoofers op mijn versterker.. Tis al een oud beestje maar zit wel erg mooi geluid in... (Zelfs beter geluid dan mijn nieuwe kenwood... vandaar dat die de achter speakers mag voorzien van geluid :P ) Ik zal m dus tussen mijn speakers moeten hangen.
Maar geeft een subwoofer echt een extra toegevoegde waarde aan mijn muziek aangezien de B&W 302 serie nu niet echt de diepste bassen heeft of is het alleen interresant voor films die ik zelden kijk ?

Offtopic: Tinus ? Hoe gaat t met je rijlessen ? Mag je al afrijden :?

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op zaterdag 16 februari 2002 00:51 schreef jhead22 het volgende:

[..]

Kep geen enkele aansluiting voor subwoofers op mijn versterker.. Tis al een oud beestje maar zit wel erg mooi geluid in... Ik zal m dus tussen mijn speakers moeten hangen.
Maar geeft een subwoofer echt een extra toegevoegde waarde aan mijn muziek aangezien de B&W 302 serie nu niet echt de diepste bassen heeft of is het alleen interresant voor films die ik zelden kijk ?
jazeker, geeft zon subwoofer die toegevoegde waarde, ik heb zelf een actieve Sony SA-W305 subwoofer met een 60watt versterker erin, en een 8" speaker, maar deze is serieus zeer bruut, voor zn groote...maar ik heb ook geen grote ruimte waar ie zn werk in moet doen, daar moet je ook rekening mee houden..

• KeeP IT ReaL
Op zaterdag 16 februari 2002 00:51 schreef jhead22 het volgende:

[..]

Kep geen enkele aansluiting voor subwoofers op mijn versterker.. Tis al een oud beestje maar zit wel erg mooi geluid in... (Zelfs beter geluid dan mijn nieuwe kenwood... vandaar dat die de achter speakers mag voorzien van geluid :P ) Ik zal m dus tussen mijn speakers moeten hangen.

Offtopic: Tinus ? Hoe gaat t met je rijlessen ? Mag je al afrijden :?
Ik heb je geluid gehoord en je mist wel wat bas jah in die b&m boxen. Ik ben laatst allemaal dvd setjes gaan testen in winkels en daar merk je toch dat je wat mist zonder suwoofer. Vooral bij de trance/dance die je luistert.

Offtopic ik mag het donderdag proberen :D

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Wat ik je aanraad ? Om je budget op te krikken naar minimaal fl 750,-.....

Een hele mooie en warme sub voor het geld is de Yamaha SW320, maar die kost 900. Ik vind iig dat je niet op je sub moet besparen !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik vind Yamaha subs persoonlijk niet zo erg strak klinken, beetje boemerig vaak. Een kwalitatief hoogwaardige sub voor onder de 1250-1500 gulden ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 16 februari 2002 01:40 schreef tbusquet het volgende:
Ik vind Yamaha subs persoonlijk niet zo erg strak klinken, beetje boemerig vaak. Een kwalitatief hoogwaardige sub voor onder de 1250-1500 gulden ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen.
Heb jij de SW320 wel is gehoord ? Ik denk dan niet goed, want toen ik hem hoorde klonk hij goed strak hoor, zeker voor het geld. Ok, hij haalt het niet bij een REL Q100 ofzow, maar hij doet het goed voor het geld.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• tbusquet
Op zaterdag 16 februari 2002 01:45 schreef JT het volgende:

[..]

Heb jij de SW320 wel is gehoord ? Ik denk dan niet goed, want toen ik hem hoorde klonk hij goed strak hoor, zeker voor het geld. Ok, hij haalt het niet bij een REL Q100 ofzow, maar hij doet het goed voor het geld.
Ja, ik heb hem gehoord, en nee ik vond het niets.
Absoluut niet strak. En een Rel Q100 vind ik ook niet mooi, en ja ik ben een zeikerd.

Maar naar mijn mening koop je gewoon geen goede sub voor 300 gulden, en ook niet voor 500.. De Quake van Rel vind ik wel een leuke sub voor het geld. En die kost toch een 1200 gulden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
[nodeloze toevoeging :) ]
EUROs, lui, we betalen met EUROs 8-)

Geef mij maar een Warsteiner.

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 16 februari 2002 02:09 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja, ik heb hem gehoord, en nee ik vond het niets.
Absoluut niet strak. En een Rel Q100 vind ik ook niet mooi, en ja ik ben een zeikerd.

Maar naar mijn mening koop je gewoon geen goede sub voor 300 gulden, en ook niet voor 500.. De Quake van Rel vind ik wel een leuke sub voor het geld. En die kost toch een 1200 gulden.
Ja, maar we hebben het hier over iemand met een budget van 400 piek. Kan je nooit een goede sub voor kopen. Maar als hij zijn budget verdubbeld, dan is dat al heel wat. Dan kan je (NOFI) beter gaan kijken welke sub het beste is voor dat geld ipv van zeggen dat je voor dat geld geen goede sub kan krijgen....

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
Op zaterdag 16 februari 2002 12:53 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, maar we hebben het hier over iemand met een budget van 400 piek. Kan je nooit een goede sub voor kopen. Maar als hij zijn budget verdubbeld, dan is dat al heel wat. Dan kan je (NOFI) beter gaan kijken welke sub het beste is voor dat geld ipv van zeggen dat je voor dat geld geen goede sub kan krijgen....
Ik zeg dat gewoon omdat ik dat vind. Je krijgt gewoon geen goede sub voor weinig geld. Goede speakers kosten toch ook geld, een goede versterker kost toch ook geld. En als je beide bundelt tot een sub, dan zou dit niet meer duur zijn.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
die mijn B&W speakertjes kan ondersteuen.
Yeah Right :) Volgens mij wil je gewoon flink wat bass kweken.
Ligt eraan wat voor muziek je luisterd. Als je veel trance, techno, alle soorten house en pop (electronische muziek dus) luisterd kan het wel IETS toevoegen. Als je veel metal/hardrock luisterd bijna niets. Klassiek vast wel. Bij films enorm. Maaruh, budget? F400,-? F700,-? F1100,-? (hmpf, nog steeds gulden minded)
kwalitatief hoogwaardige sub voor onder de 1250-1500 gulden ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen.
Ik wel :) De Rel Quake.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
De Quake van Rel vind ik wel een leuke sub voor het geld. En die kost toch een 1200 gulden.
Ah, had niet heel je post gelezen. Om nog wat toe te voegen, bij aanbiedingen heb je de Quake al voor F999,- (460 euro ofzo)
F 600,-
Voor F600,- heb je een Eltax Atomic 10. Zelf nog nooit gehoord, maar als je echt niet meer geld hebt is dit het alternatief.

• tbusquet
Op zaterdag 16 februari 2002 13:18 schreef Yokozuna het volgende:

Voor F600,- heb je een Eltax Atomic 10. Zelf nog nooit gehoord, maar als je echt niet meer geld hebt is dit het alternatief.
Ook dit is een goedkoopgebouwde sub, ga er eens naar luisteren, je zult teleurgesteld zijn, denk ik.

• jhead22
  • Niet online
Ik heb nog niet echt een vast budget. Ik wil gewoon weten wat voor subwoofer geschikt is voor mijn wensen en die goed bij mijn boxen past. Ik weet niet of ik dan een subwoofer moet hebben van F 300,- F 600,- of F 1000,-

Die goedkopere subwoofers. Wat is daar mis mee ? Gaan die bij een hoog volume en bij diepe bassen het geluid vervormen en meetrillen ? Krijg ik daar ook al last van bij het normale werk bij mijn muziek of heb je er alleen last van als je hem adnormaal hard zet etc ?

Ik reken idd nog steeds in guldens gewoon omdat dat het makkelijkst is. Tevens heb ik wat prijzen van subwoofers in mijn hoofd in die zijn in guldens.
Wat mij betreft had die hele €uro dan ook niet hoeven te komen :(

• tbusquet
Op zaterdag 16 februari 2002 13:27 schreef jhead22 het volgende:
Die goedkopere subwoofers. Wat is daar mis mee ? Gaan die bij een hoog volume en bij diepe bassen het geluid vervormen en meetrillen ? Krijg ik daar ook al last van bij het normale werk bij mijn muziek of heb je er alleen last van als je hem adnormaal hard zet etc ?
De goedkopere subs, gaan niet echte laag, ze hebben vaak last van een heleboel poort-ruis omdat het over het algemeen allemaal bass-reflexkasten zijn. Daarbij zijn de speakers bijna allemaal slap, wat icm bass-reflex een traag en boomerig geluid geeft. Je krijgt er ook snel last mee van staande golven. Daarbij zijn de versterkers niet al te geweldig, om nog maar te zwijgen over de gebruikte filters, die aan alle kanten lekken. Powerhandling is vaak ook een probleem, de versterker clipt dan bij hem minst of geringste, ookal is dit minder belangrijk als je niet zo hard speelt, maar ik wil graag bij films wat head-room hebben.
Ik reken idd nog steeds in guldens gewoon omdat dat het makkelijkst is. Tevens heb ik wat prijzen van subwoofers in mijn hoofd in die zijn in guldens.
Wat mij betreft had die hele €uro dan ook niet hoeven te komen :(
Ik heb er ook nog steeds last van, rot euro..

• jhead22
  • Niet online
En moet ik zo'n actieve sub die tussen mijn speakers hangt iedere keer met de hand regelen om het juiste volume en frequenties te krijgen, of is het 1 keer instellen en gaat ie automatisch harder wanneer ik mijn spekares harder zet :?

Kan t ingangs signaal die hij bij de speakers weg pkat gewoon oneindig hoog worden of krijg ik bij een hard ingangs signaal vervormt geluid ?

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 16 februari 2002 13:03 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ik zeg dat gewoon omdat ik dat vind. Je krijgt gewoon geen goede sub voor weinig geld. Goede speakers kosten toch ook geld, een goede versterker kost toch ook geld. En als je beide bundelt tot een sub, dan zou dit niet meer duur zijn.
De Tannoy mX1 kost ook 180 piek per stuk. Ook weinig geld. Maar is die slecht ? Nee. Hetzelfde geld vor sub, alleen dan iets duurder omdat er ook een amp in zit.

Ik vind dat je voor 900-1000 gulden best een aardige sub hebt.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 16 februari 2002 17:39 schreef jhead22 het volgende:
En moet ik zo'n actieve sub die tussen mijn speakers hangt iedere keer met de hand regelen om het juiste volume en frequenties te krijgen, of is het 1 keer instellen en gaat ie automatisch harder wanneer ik mijn spekares harder zet :?
Het laatste.
Kan t ingangs signaal die hij bij de speakers weg pkat gewoon oneindig hoog worden of krijg ik bij een hard ingangs signaal vervormt geluid ?
Ook weer het laatste :P

Mijn tip : ga is luisteren naar subs en dan hoor je vanzelf wel wat jij vind.

Ecodan warmtepomp

• jhead22
  • Niet online
Tja... luisteren is wel t beste... maar daar hebben ze vaak niet de combinatie van mijn boxjes + woofer...

Ben wel van plan om te gaan luisteren.. Maar eerst ff informeren waar ik op moet letten, wat ik nodig heb etc.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
/middernachtblaat

Een giroblauwe sub ;)

/middernachtblaat

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 01:03 schreef Lampje het volgende:
/middernachtblaat

Een giroblauwe sub ;)