• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik weet niet wat jullie en van denken en of hier veel animo voor is op de forum, maar ik zelf vind het heel erg interresant.
Is er buitenaarts leven? Het is toch egoistisch om te denken dat we hier alleen zijn!
Ik zal nog wat dingen die ik gehoord/gelezen heb posten als mensen replyen, want anders is dat werk voor niks!

• Hallahan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09-2023

Hallahan

Bad Rooster

Natuurlijk is er buitenaards leven, dacht je mou echt dat er van al die miljarden zonnestelsels en dus x * miljarden planeten alleen deze zandkorrel die wij 'aarde' noemen leven heeft voortgebracht? Ik weet niet in wat voor vorm en of het intelligent leven is maar dat het er is ben ik 99.9999999% zeker van!

Cock flavored soup mix

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.onzin.com/onzin/maart2000/funfunf50.JPG
;p

• HertogJan
Heel erg grappig plaatje, maar meer voor het onzin forum... Ik wilde hier serieus op ingaan.
Denk je dat aliens (binnenkort) contact zullen maken met de mensheid?

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Aaan het plaatje te zien wel :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is dit niet echt dan ? ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waar dacht je dat al die 'alien abductions' (ontvoeringen door buitenaardse wezens) anders voor nodig waren :P

• Hyperbird
  • Niet online
Nou ff serieus allemaal, eindelijk weer een zinnig topic, ik denk zeker dat er buitenaards leven is, maar als je kijkt hoe grootschalig het universum is zou het wel heel erg toevallig zijn als we nu in contact komen, stel de aliens zitten op een zankoreltje (om het maar ff zo uit te drukken) 300 zandkorreltjes hier vandaan, dat is dus eigenlijk nix als je naar het strand kijkt, maar dat zou wel eens een paar duizend lichjaren kunnen duren om hier te komen, dus dan boeijd een paar honderd jaar eerder of later ook niet meer.

ik geloof niet in die x-files shit van die aliens die er zo Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/r337m0nk3y/sally/alien.gif uit zien, als je kijkt zie je gewoon dat er zo min mogelijk gezichtsuitdrukingen op zitten, hij kan niet lachen en is lelijk. Kortom precies het soort voor in een spannede serie over aliens die mensen ontvoeren. Ik denk dat ze helemaal niet vijandig hoeven te zijn, wat denk je dat wij zouden doen als we onder ontwikkelde aliens op mars vinden, dan gaan we ze heus niet opeten ofzo.

Ik vind het zelfs een belediding, bijna altijd worden aliens lelijk getekend aleen maar omdat we onszelf zo goed vinden, "wij zijn het beste", je kent het wel dat type mensen dat in films altijd bij the pentagon rond loopt.

Aan de andere kant is de eerste indruk van een alien als hij ons ziet dat de massa achterlijk is, daar bedoel ik ons tweakers niet mee, maar die gemiddelde big brother figuren, soms denk ik wel eens dat ik er door omringt ben. Verder stellen we nix voor, we worden geboren vervuilen en gaan dood, zoals in the matrix humans are like a cancer to this planet. Dus het licht er ook maar weer aan hoe ver die aliens ontwikkeld zijn, wij doen ook proeven met ratten.

Nou ja ik weet het ook niet meer hoor :)

Verwijderd

Natuurlijk zijn er Aliens, en ik kan dat vanuit 2 verschillende standpunten verklaren:

1) Theologische verklaring.
2) Wetenschappelijke verklaring.

De theologische verklaring gaat uit van het ratio van de schepper/schepster. Waarom zou de schepper/schepster maar 1 van de ziljoenen planeten die hij/zij heeft geschapen laten bewonen door levende objecten?

De wetenschappelijke verklaring is dat het helal is ontstaan na de oerknal (big bang).
Vervolgens is er via therolyse een oersoep ontstaan (in het Azoicum) en naar aanleiding van de evolutietheorie is er geleidelijk leven ontstaan. Waarom zouden al die factoren maar op 1 van de ziljoenen planeten aanwezig zijn en niet op meerdere?
Immers, al het leven op aarde is gebaseerd op koolstof en waterstof. Die twee basis elementen zijn onder andere ook op IO (maan van Jupiter of Saturnus) aangetroffen.
Da's helemaal niet zo ver weg als je bedenkt dat de dichtbijzijnde ster (op de zon na) ik meen 2 lichtjaar hier vandaan ligt. (da's dus 2 * (300.000 * 3600 * 24 * 365) km.

Verwijderd

Inderdaad natuurlijk zijn er Aliens. Maar zijn die er OP DIT MOMENT?

Als je ziet wat voor reeks factoren er allemaal van belang is voor het ontstaan van leven (als de maan er bijvoorbeeld niet was dan was er waarschijnlijk GEEN leven op aarde) dan is de kans op leven toch wel erg Minimaal. De kans dat er leven is Op Dit Moment is nog kleiner dan dat. En de kans dat 2 of meer levensvormen met elkaar in contact komen is dan NOG kleiner. Zeker als je je bedenkt dat bijvoorbeeld de vernietiging uit de ruimte een reele bedreiging is. Zo is er eens in de 100 jaar een medium-komeet-inslag. En de laatste was in 1908...(Tunguska). En eens in de zoveel jaar is er de Fatale Inslag. Op die manier heeft een intelligente soort (zoals ze soms wel eens zeggen: De Mens) maar een 'beperkte' tijd (statistisch gezien) om tot de mogelijkheid van space travel (noodzakelijk om het komeet inslag risico te spreiden) te komen. Stel we komen zover (is nog maar de vraag) en Stel er is een andere intelligente levensvorm die dat ook bereikt...Je zit dan op een kans die sterk tendeert naar 0 lijkt me..

Helaas! Ik had het graag anders gezien...maar de aanname dat wij NU ALLEEN zijn kan best wel eens op waarheid berusten...

• HertogJan
ik geloof niet in die x-files shit van die aliens die er zo uit zien, als je kijkt zie je gewoon dat er zo min mogelijk gezichtsuitdrukingen op zitten, hij kan niet laggen en is lelijk.
Die gezichtsuitdrukkingen kan ik wel verklaren. Het buitenaardse ras (dat ons zal bezoeken en de boosdoenders van de UFO's zijn) kent geen emoties. Ze snappen ook niet dat ze ons, d.m.v. 'ontvoeringen' psygisch helemaal kapot maken..
en als je geen emoties kent, dan zijn gezichtsuitdrukkingen ook nutteloos!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 22:27

ALH

hij kan niet laggen en is lelijk.
laGGen, sure...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Hyperbird
  • Niet online
Ja HertogJan, dat bedoel ik, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat zo is, want wij zijn volgens de evolutie nog voor de apen iets veel dommers geweest dat ook geen emoties kenden, volgens mij is de natuur intelligent en om een goede samenleving te creeren zijn er emoties nodig, onze maatschapij wordt wel steeds intelligenter, dan bedoel ik met al die techniek om je heen moeten we ook slimmer worden en zo veranderd langzaam het dna. Net zoals met een staart die hebben wij niet meer nodig dus hebben wij hem niet meer.

Verwijderd

D'r zal best wel leven zijn in het heelal, maar intelligent leven op dit moment: dat is de vraag.

Onze zon is betrekkelijk jong (4miljard jaar oid) ten opzichte van het heelal (+-12-15miljard).

Stel nu dat er een andere wereld is waarop 2 miljard jaar eerder leven is ontstaan: dan hebben ze 2 miljard jaar meer tijd gehad om zich te ontwikkelen. Als je ziet wat mensen de afgelopen 10.000 jaar hebben gedaan is 2 miljard jaar voorsprong VEEEL meer.

De vraag is nu: waar zijn ze dan? Als je er vanuit gaat dat ze ook communicatie mogelijkheden zullen hebben hadden wij al lang iets hebben moeten ontvangen.

Aan de andere kant denk ik dat het wel zeer egoïstisch gedacht is dat we alleen zouden zijn tussen al die miljarden sterren.

42

Verwijderd

Hertog-Jan, waarom denk je dat ze geen emoties zouden hebben, is dat dan niet arrogant, zoals je dat zelf in het begin stelt?

En misschien is het helemaal niet zo onwaarschijnlijk dat er nu buitenaards leven is. Je weet natuurlijk niets af van de kansen dat er leven ontstaat. En er mogen vele miljoenen planeten zijn, hoe uit zijn die? Wie weet is het buitenaards leven al lang weg, of moet het nog komen. En waarom zou dat intelligent moeten zijn? Kijk maar even naar onze planeet. Hoeveel diersoorten? Hoeveel diersoorten zijn in staat om ruimtereizen te maken? (wij kunnen het ook nog niet goed)

Ik bedoel maar.

Verwijderd

Kut, volgende keer eerst maar eens alle reply's lezen, ik zie net dat ik ongeveer hetzelfde heb getypt als sniper.

• HertogJan
Sniper> Wat jij zegt klopt niet helemaal. Er zijn miljarden^miljarden^miljarden planeten. Geen geleerde heeft nog ooit uit kunnen rekenen hoe groot het heelal is en eentje was er heel ver mee en is toen gestoord geworden.
Wij zijn nog maar net begonnen met onze techniek...en in 100jaar hebben we het al zo ver geschopt. Over nog eens 100jaar denk ik dat we al de mogelijkheid hebben om een ander sterrestelsel te bezoeken!
Denk ik...

Verwijderd

de oplossing om erachter te komen? seti@home...

ff voordat jullie helemaal kwaad worden: heb naast seti ook koetjes grazen...

Verwijderd

tuurlijk is er meer leven in dit universum..
en zeker ook intelligent...
2 miljard jaar voorsprong....
Als je er vanuit gaat dat ze ook communicatie mogelijkheden zullen hebben hadden wij al lang iets hebben moeten ontvangen
alsof ze dan nog radiogolven gebruiken....
'k denk het niet
vergeet niet dat hun communicatie middelen dan ook al 2 miljard jaar geavanceerder zijn
en wij simpelweg niet in staat zijn om hun signalen te ontvangen of te herkennen

misschien dat ze ooit wel radiogolven (oid.) hebben gebruikt.. maar dan zouden die signalen onze planeet allang gepasseerd zijn

en verder zou ik, als ik een alien was, me wel twee keer bedenken voordat ik contact zou maken met die krankzinnige aardbewoners..

als het geen wetenschappers zijn die je behandelen als een inferieur wezen en gebruiken als proefdier...

dan hebbie nog van die malloten die je willen vermoorden omdat ze denken dat de aliens ons op komen eten

en dan nog die amerikanen die schadeclaims indienen en smartegeld eisen voor de psychologische schade die ze hebben opgelopen door zo'n 'first contact'

nee als alien zou ik die aardbol mooi ontwijken...

maarre hyperbird-->
ik geloof niet in die x-files shit van die aliens die er zo uit zien
juist wel.. de aliens (aka grey's)in x-files zijn nagemaakt van tekeningen en getuigen verklaringen van mensen die beweren ontvoerd te zijn door ufo's
en die 'grey's' zijn de meest voorkomende..
het feit dat x-files gebruikt maakt van deze (en andere)'real life' gegevens.. maakt het juist zo interessant

maar zoek gerust op internet... er is gigantisch veel info over dit onderwerp..

en gebruik daarbij ook keywords als
hopi, aliens, pleiades, bob lazar, etc..

Verwijderd

... en is lelijk.
Dan moet je naar startrek kijken, daar zijn ze minder lelijk. (dax, kira, tores om er maar een paar te noemen)

Verwijderd

ff een beetje *off topic*

over al dat gepraat over planeten en buitenaards-leven deed me aan het volgende denken:

Het heelal(de ruimte) is "als het goed is" oneindig groot. Waar laat je al die ruimte? En waaruit is dit allemaal ontstaan? Is er ook een reden voor? En stel dat het heelal(de ruimte) niet oneindig is, hoe ziet het einde er dan uit?

*on topic*
Buitenaards leven bestaat wel degelijk (inteligent of niet). Volgens mij hadden ze een paar jaar geleden een soort van wormen gevonden op mars (leefde wel niet meer) maar life-life. En er zal best wel een buitenaards ras zijn die verder is ontwikkeld dan de mens, maar daarom hoeven ze nog niet de behoefte te hebben om ook net zoals wij naar andere levensvormen te gaan zoeken.

Verwijderd

Als je ziet wat voor reeks factoren er allemaal van belang is voor het ontstaan van leven (als de maan er bijvoorbeeld niet was dan was er waarschijnlijk GEEN leven op aarde) dan is de kans op leven toch wel erg Minimaal. De kans dat er leven is Op it Moment is nog kleiner dan dat
Hmm.. sniper waar jij vanuit gaat is dat de 'aliens' ook leven van lucht etc... waar wij van leven maar wie zegt dat 'hun' dat ook nodig hebben om te leven? toch? .. :)

mzzls

--
xenic

Verwijderd

Wat me opvalt is dat de wetenschap steeds weer met andere punten naar voren komt en zo de 'waarheid' die reeds bedacht was/uitgezocht was, door conclusies te trekken uit een stapel feiten. Maar ja.. als deze feiten dan steeds verdraaid worden (door mogelijk andere feiten), dan wordt de wetenschap in twijfel getrokken.

Het is ook goed mogelijk dat de overheid (America) flink bezig is vliegtuigen/UFO's te testen die gebaseerd zijn op nieuwe ideeen, gebaseerd op verhalen uit de Ufologie. Fantasie wordt werkelijkheid...

MAAR:
aan de andere kant is het heeel vreemd: al dat beeldmateriaal, is dat ALLEMAAL fake, of zijn er toch originele, echt films gemaakt? En wat nu met dat verminkte vee overal? En graancircels: er zullen mensen zijn die kunstige dingen kunnen maken in graanvelden (hmm, idee :)) maar ja, sommige figuren, man... errug goed, niet na te maken. En dan de ongeloofelijk lange lijnen in 1 of andere woestijn? En een soort astronaut die naar de lucht zwaait..? Erg onverklaarbaar op dit moment. Er zullen dingen waar zijn, en er zullen dingen gefaked zijn. Ik vindt het erg jammer dat gefakete zaken erg veel aandacht krijgen.

Verwijderd

Xenix, dat wordt toch helemaal niet beweert?
Het is duidelijk dat leven niet zomaar ontstaat, en volgens mij heeft elke levensvorm wel bepaalde zaken waar het van afhankelijk is.

• HertogJan
Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/r337m0nk3y/net2/alien.gif
maar ja, sommige figuren, man... errug goed, niet na te maken. En dan de ongeloofelijk lange lijnen in 1 of andere woestijn? En een soort astronaut die naar de lucht zwaait..? Erg onverklaarbaar op dit moment. Er zullen dingen waar zijn, en er zullen dingen gefaked zijn. Ik vindt het erg jammer dat gefakete zaken erg veel aandacht krijgen.
Die lange lijnen dat klopt, een soort 'landingsbanen' alleen zijn ze gemaakt 6000 voor chr.....Daar vlakbij is inderdaad een mannetje getekend wat duidelijk op het pak van een astronaut lijkt. Dat 'mannetje' is ook zo scherp en symetrisch getekent, wat zonder aanzicht uit de lucht onmogelijk is....
Veeel dingen om over na te denken Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/r337m0nk3y/net2/smile-l.gif

• Xtinction
  • Laatst online: 29-01 09:28

Xtinction

el cheapo gamer

Ik geloof niet dat we over 100 jaar die afstand naar een volgend zonnestelsel kunnen overbruggen, die sprong is te groot. Ik denk dat we misschien wel naar jupiter of saturnus kunnen gaan (bemande vluchten bedoel ik dan).

Voordat we echter naar de sterren rijken lijkt het me handig om eerst de aarde zelf te kennen.

Aliens? Ja absoluut geen twijfel over mogelijk. Zullen wij ze zien? vraag ik me af. Ik denk dat onze planeet dan al kaputt is.

Opvallend dat hier niemand gelooft dat er geen aliens bestaan trouwens

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Sure Aliens bestaan. Moet wel zoals gezegd is.

Het irritante ervan is alleen dat zoals Xinction zegt de afstand te groot is om met onze huidige natuurwetten te overbruggen :(

Ik bedoel, we hebben geen warp, laat staan een leuk wormholetje :)

Dus tenzij iemand E=MC2 kan CTRL+Z en zitten we vast hier in ons uppie.

Tenzij zo'n kloeke alien landt en inderdaad een earthchick shagged :) Toch maar niet, laat dat maar aan ons natives over :) :)

|{ brrr }] |

• The Hippie
  • Laatst online: 27-11-2025
HertogJan:

Juist het feit dat het een mooi mannetje is zegt mij dat het geen aliens waren.
Je kan nl zeggen wat je wil maar een mens (of daarop gelijkende alien) is niet gemaakt om door de ruimte met een beetje acceptabele snelheid te reizen. Dan gaan we kaduk.
Als we ooit aliens ontmoeten (of wij hun eerst ontmoeten of andersom laat ik in het midden) zal het een ontmoeting tussen robots worden.
Antwoord op je eerste vraag:
Er is vast buitenaards leven, maar of wij het ooit zullen ontmoeten?
Die 2 miljard jaar die andere soorten gehad zouden hebben om te ontwikkelen is ook onzin.
Zoals anderen ook al hebben gezegd is nl de kans op inslag van een astroide of meteoriet redelijk groot. De kans dat een soort het ergens lang genoeg uithoud om volledig onafhankelijk van een planeet te worden in geval van inslag is nog kleiner dan dat er een planeet in de vrom van een banaan bestaat.
En nee, ook de mens zal zoiets niet overleven. de mens houdt het schat ik maximaal nog een paar honderd jaar uit, want dan gaat er vast iets dergelijks gebeuren...
(Ok, tijdschatting is misschien wat pessimistisch, maar goed ;))

Verwijderd

Dat vind ik ook altijd zo ongeloofwaardig, de aliens en de ufo's zijn veels te herkenbaar.

Die lijnen waar jullie het over hebben, dat is bij Nazca in Zuid-Amerika. Erg interessant inderdaad.

• HertogJan
En nee, ook de mens zal zoiets niet overleven. de mens houdt het schat ik maximaal nog een paar honderd jaar uit, want dan gaat er vast iets dergelijks gebeuren...
Wat gaat er dan gebeuren met de mens denk je? Denk je niet dat de mens al zover in de techniek is dat het zichzelf wel kan beschermen?

Verwijderd

Die lange lijnen dat klopt, een soort 'landingsbanen' alleen zijn ze gemaakt 6000 voor chr.....Daar vlakbij is inderdaad een mannetje getekend wat duidelijk op het pak van een astronaut lijkt. Dat 'mannetje' is ook zo scherp en symetrisch getekent, wat zonder aanzicht uit de lucht onmogelijk is....
Men heeft al wel kunnen aantonen dat de makers van die tekeningen, mogelijk al de kunst van het vliegen met een soort van ballon beheersten. Dus misschien hadden ze wel een boven aanzicht.
De vraag is of we dan al Mars hebben gekoloniseerd. Ik twijfel of de mens de aarde ooit kan verlaten. We staan nu behoorlijk stil m.b.t. de ruimtevaart. En een hele kolonie op mars is wel erg veel gevraagd.
De mens staat niet stil, maar ruimtevaart over lange afstanden is een grote drempel.

Verwijderd

Dumtrala:
En graancircels: er zullen mensen zijn die kunstige dingen kunnen maken in graanvelden (hmm, idee ) maar ja, sommige figuren, man... errug goed, niet na te maken.
ik weet niet of je het weet, maar die dingen zijn ALLEMAAL door mensen gemaakt. De mensen die ermee begonnen zijn zagen het als een sport om ze zo mooi mogelijk te maken. Ze hebben hun geloofwaardigheid zelfs getest:
Ze hadden een afspraak gemaakt met een boer. ze hadden een camera opgesteld, en ze gingen hun circeltjes maken. Daarna belde de boer de krant, en kwamen er tientallen mensen op af, die riepen dat dit niet door mensen gemaakt kon worden... Dus wel.

Verwijderd

En wat nu met dat verminkte vee overal?
daar is laatst en heel logische verklaring voor gegeven....

alle gebieden waar die mutilated animals voorkomen..
liggen benedenwinds van voormalig nucleare testsites..
bij de (voornamelijk) koeien word de delen verwijderd die het meest blootstaan en het gevoeligst zijn voor radioactiviteit

het vermoeden gaat dat de amerikaanse regering nog steeds onderzoek doet naar de gevolgen van de test
zij kunnen dit niet in het openbaar doen omdat er anders 'paniek' onder de bevolking uitbreekt (en je weet hoe ze zijn met schadeclaims)

de lichaamsdelen zijn met chirurgische precisie verwijderd en de randen zijn verschroeid...
nu blijkt dat (onze) philips een onderzoeks lab heeft op een nabij gelegen bases..
en zij hebben een laserpen ontwikkeld die voor chirurgische toepassing gebruikt kan worden...

tevens zijn nieuwe rotorbladen voor helicopters ontwikkeld die 'bijna' geen geluid meer maken...

en de VS heeft een hoop zogenaamde 'Black Helicopters'

weinig aliens in dit geval dus....

Verwijderd

Ja inderdaad, dat heb ik ook gezien op discovery, dat was een vette documentaire!

Verwijderd

Toch wel een uitkomst, die aliens (of het masale geloof er in). Je voert iets uit wat niet door de beugel kan, en je geeft hun de schult:
zij kunnen dit niet in het openbaar doen omdat er anders 'paniek' onder de bevolking uitbreekt (en je weet hoe ze zijn met schadeclaims)
Toch geinig...

Verwijderd

Tuurlijk zijn er aliens ,je denkt toch niet echt dat we alleen zijn .Hoe groot zou die kans zijn met miljarden van planeten.
Pagina: 1