Zie topic, ik heb net m'n award bios verkeerd geflashed, en de floppydrive was uitgeschakelt
toen ik de bios flashte, hoe krijg ik dit ding weer aan de praat?
Verwijderd
Eeey naar de fabriekant gaan die kan er een nieuwe bios chip in zetten kost wel €
Ik weet niet of het chip heet maar zal wel
Ik weet niet of het chip heet maar zal wel
hotswappen met iemand die dezelfde mobo heeft...
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
Lijkt me impossible want je bios staat op een chipje op je moboOp vrijdag 15 februari 2002 23:07 schreef Windhoosje het volgende:
hotswappen met iemand die dezelfde mobo heeft...
EN dus heeft hij een nieuw chipje nodig
Verwijderd
Dir zou nog te proberen zijn. Succes.
For Award BIOS
Make a bootable floppy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin
Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)
Re-flash the BIOS & reboot.
For Award BIOS
Make a bootable floppy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin
Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)
Re-flash the BIOS & reboot.
uhhhh weet jij wat hotswappen is?Op vrijdag 15 februari 2002 23:08 schreef MasterDisaster het volgende:
[..]
Lijkt me impossible want je bios staat op een chipje op je mobo
EN dus heeft hij een nieuw chipje nodig
Het gaat er dan om dat je die hele bios chip erafhaalt en dan van iemand anders zijn bios er bij jou op te zetten.
Je PC aandoen, met bootflop opstarten in dos...goeie bios chip eraf halen, verkeerde er weer op doen en dan weer goed flashen...dit alles terwijl de pc aanstaat...
that's hotswappen...
Verwijderd
vorige week, vriend van me ook ziets DOMS gedaan 
Heb hem geholpen door een mannetje te zoeken, vond er een in DELFT met een EEPROM FLASHER...voor 5 pleuro's was hij gefixt...
Heb hem geholpen door een mannetje te zoeken, vond er een in DELFT met een EEPROM FLASHER...voor 5 pleuro's was hij gefixt...
ik geloof dat een nieuwe bios chip bij Asus 25 euro kost incl. verzendkosten.
Je kan de methode met de ISA videokaart nog proberen, dat heb ik gisteren bij een n00b vriend ook nog gedaan alleen werkte het niet!
Hopelijk heb jij meer succes
Je kan de methode met de ISA videokaart nog proberen, dat heb ik gisteren bij een n00b vriend ook nog gedaan alleen werkte het niet!
Hopelijk heb jij meer succes
Trouwens wat is nu het probleem eigenlijk?>
Doet je systeem het nog wel verder, en alleen de floppydrive niet?
Doet je systeem het nog wel verder, en alleen de floppydrive niet?
Als je een ISA slot hebt is het geen probleem man...
Isa VGA kaartje er in en een floppy drive verder ALLES ER AF HALEN!!!
op je Toetsenbordje na natuurlijk
en dan upstarten die zooi en flashen
( met die ISA kom je namenlijk in je DIE HARD BIOS )
op je Toetsenbordje na natuurlijk
en dan upstarten die zooi en flashen
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
Is allemaal wel leuk, maar dan _moet_ die ISA vga kaart _wel_ een eigen bios hebben.Op zaterdag 16 februari 2002 02:09 schreef Professor_Botje het volgende:
Als je een ISA slot hebt is het geen probleem man...
En dat is lang niet altijd het geval.
Dus mocht je dit willen uitvoeren, heb je iig een kaart nodig die dit heeft.
And The Only One
Een ISA VGA kaart? Het is toch het één óf het ander?Op zaterdag 16 februari 2002 18:15 schreef Diamon het volgende:
[..]
Is allemaal wel leuk, maar dan _moet_ die ISA vga kaart _wel_ een eigen bios hebben.
En dat is lang niet altijd het geval.
Dus mocht je dit willen uitvoeren, heb je iig een kaart nodig die dit heeft.
wat bedoel je?Op zaterdag 16 februari 2002 19:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Een ISA VGA kaart? Het is toch het één óf het ander?
je kan toch een vga kaart hebben die in een ISA slot moet of in een PCI slot?
Je moet dus een videokaart hebben. Deze kaart moet een ISA variant wezen, dus geen PCI.Op zaterdag 16 februari 2002 19:06 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
wat bedoel je?
je kan toch een vga kaart hebben die in een ISA slot moet of in een PCI slot?
Deze ISA kaart moet een eigen bios hebben, en dat zie je weer aan een chip die op je Bios chip lijkt.
Alle PCI kaarten gebruiken de bios van de pc, en dat doen bijna alle ISA kaarten weer niet.
And The Only One
Verwijderd
Je kan hem opsturen naar Arthur Kerkmeester (http://www.flashbios.org/). Voor weinig geld flasht ie hem opnieuw.
i know, maar ik snapte de vraag van Saekerhett niet...Op zaterdag 16 februari 2002 19:14 schreef Diamon het volgende:
[..]
Je moet dus een videokaart hebben. Deze kaart moet een ISA variant wezen, dus geen PCI.
Deze ISA kaart moet een eigen bios hebben, en dat zie je weer aan een chip die op je Bios chip lijkt.
Alle PCI kaarten gebruiken de bios van de pc, en dat doen bijna alle ISA kaarten weer niet.
Pagina: 1