dat die mensen het beest niet zijn weet ik ook wel maar waarom zouden zij zich er mee willen verbinden of identificeren ???...
Omdat je daarmee christenen in de zeik kan nemen

? Omdat indentificatie met de duivel als een prachtige anti-theistische metafoor beschouwd kan worden? Lord
Daemon doet het zelf ook wel eens...

neem bijvoorbeeld het getal 7
laten we dit linken met aliens..
sommige mensen beweren dat er aliens zijn die erg op ons lijken en afkomstig zijn uit de pleiaden..
dat is een sterren constellatie die ook wel de seven sisters word genoemd...
de islam heeft een symbool met daarin.. een halve maan, een ster en het getal 7
toeval ???
Neem bijvoorbeeld het getal 4. Laten we dit linken met plantjes. Sommige mensen beweren dat klavertjes 4 geluk brengen! En er zijn 4 windstreken! En de mens heeft 4 ledematen! En volgens de oude Grieken waren er 4 elementen!!!
Toeval???
Trouwens, over die Pleiaden, ik moet me al heel erg vergissen als dat
geen rode reuzen/superreuzen zijn, en daar kunnen geen planeten rond draaien, dus kunnen er geen aliens vandaan komen...
I Samuel 15:2,3,7,8 "Thus saith the Lord . . . Now go and smite Amalek, and utterly destroy all that they have, and spare them not; but slay both man and woman, infant and suckling, ox and sheep, camel and ass. . . . And Saul smote the Amalekites . . . and utterly destroyed all the people with the edge of the sword."

Jaja, beter!
Ziel of geen ziel, ik ben er van overtuigd dat er iets als een ziel is, in de vorm van energie.
Wat een practiche redenatie! Ook als er geen ziel is ben jij er van overtuigd dat er wel een is! En die bestaat nog wel in de vorm van 'energie'... ik zou graag hebben dat je mij 1 voorbeeld kan geven van iets dat
niet in de vorm van energie bestaat...
VOELDE ik dat in mijn buik, ik zweer het je, daar zitten geen hersenen.
Kijk, iedere dag leer je weer iets hier op tweakers! Er zitten geen hersenen in je buik, zweert Euphorique ons... bedankt voor deze korte opfrissingscursus anatomie!
Wat ik wil zeggen is er BESTAAT GEEN BEWIJS voor een ziel, net zo min als er een bewijs bestaat dat er niets is na de dood.
Hier stel je bewijslast gelijk aan negatieve bewijslast. Het is NIET de taak van de wetenschap, of van wie dan ook, om te bewijzen dat iets NIET zo is, als er geen aanwijzingen voor zijn dat het wel zo is. Niemand zal ooit gaan bewijzen dat je muizen niet de 5e symphonie van Beethoven kan laten spelen op een piano. Integendeel, iemand die beweert dat muizen dit wel kunnen moet met bewijs aan komen. Het is nutteloos, tijdrovend en soms onmogelijk om tegenbewijs te geven voor onzinnige stellingen.
Het valt niet te bewijzen, van geen kanten, maar ben net zo overtuigd in leven na de dood als degene die daar absoluut niet in geloofd.
Het valt niet te bewijzen,
maar (ik) ben net zo overtuigd van... als degene die daar absoluut niet in gelooft. Wat ik hier uit kan opmaken is dat je niet in leven na de dood gelooft, want je gelooft er net zo in als iemand die er absoluut niet in gelooft. Maar is dat geval is de 'maar' weer nutteloos.. hm...
Mij overtuiging is dat wij allen een onderdeel zijn van een veel groter geheel, als er een god is, dan zijn wij daar allemaal een stukje van, net als de duivel overigens.
Ik geloof niet in god of hemel of hel of duivel.
Cotradictie? In jouw overtuiging komt zowel het bestaan als het niet bestaan van God naast elkaar voor? Je gelooft dat God wel
en niet bestaat?
ik WEET (voor mijzelf ) dat het leven gewoon doorgaat na mijn dood hier op aarde
Dit is nu duidelijk WO*-kennis... en een paar honderd posts geleden haddenwe gezien dat dit inferieur was aan WW* en OO* kennis. In feite zou ik willen zeggen dat je iets niet kan 'weten' als je er geen goede argumenten voor hebt. Dat noemen we namelijk 'geloven', niet 'weten.
nog beter .. 90% van de energie die je hersenen gebruiken, word gebruikt om negatieve impulsen tegen te houden..
Interessante theorie: de hersenen gebruiken 90% van hun energie om negatieve impulsen (die waarschijnlijk door het ingebouwde algorithme 'Ethiek' worden herkend als negatief) tegen te houden. Dan is er nog 10% energie over voor andere taken. Als de hersenen 90% energie nodig hebben om negatieve impulsen te stoppen, moeten er ook wel heel veel negatieve impulsen gemaakt worden... de ratio 1/10 lijkt me al krap, dus die overige 10% is daar zeker wel druk mee bezig. Dat laat helaas geen ruimte over voor positieve impulsen... jammer. Sterker nog, als je de natuur gewoon zijn gang laat gaan en negatieve pulsen niet remt,
wordt je plotseling 10x zo slim! Dus hoe misdadiger iemand is, hoe slimmer hij is! Als iemand moraliteit nu nog naar voren kan brengen als 'goed'...
Nee Flamez, je theorie houdt geen steek.
De meeste mensen zijn vergeten of hebben nooit geleerd te luisteren naar hun lichaam of ziel of hoe je het ook noemt.
Lichaam of ziel? Da's toch best een verschil... Maar misschien kan je ons uitleggen hoe je naar je lichaam moet 'luisteren', kunnen we nog wat aan hebben?
Er is zoveel meer dat wij "stadsmensen" niet begrijpen.
Dat klopt. En daarom is er nog wetenschap. Maar er is NOG VEEL MEER dat 'natuurvolkeren' niet begrijpen. (Bliksem? Ja jongen, dat is Thor, die is boos!)
Kijk maar eens naar de aboriginals, zij weten zoveel meer van de natuur dat als zij ons bepaalde "truukjes" tonen die voor hun heel normaal zijn wij dat als bovennatuurlijk zien.
Een bewering die je natuurlijk met voorbeelden kan illustreren?
Je bent op aarde om te leren en zo doe je dat.
Hoe doe je dat? Door naar DA REAL-X's slappe op dromen gebaseerde verhaaltjes over beschermengelen te luisteren?
Lord Daemon