Hoi;
Voor zover ik weet verkoopt VIA het Eden-platform op dit ogenblik alleen aan assembleurs van info-boxen en computers voor de Aziatische markt.
Je kan dit doen:
1) Ga naar
www.viaarena.com en schrijf je in in hun forums. Hun forums worden gemonitord door VIA-personeel, dus misschien weten zij het.
2) Ga naar de website van VIA en laat hen een berichtje na. Mischien is het in Europa toch ergens te krijgen.
Ik weet niet wat je ermee zou willen doen, maar als het in je bedoeling ligt om een fluisterstille pc te maken, dan kan je dat ook al bereiken met de VIA C3 processor. Deze past op veel Socket370-mobo's (voor de lijst compatibele mobo's, kijk op VIA' website).
1. Koop één van de geïntegreerde mobo's met videochip.
2. Dan heb je alleen een kleine voeding nodig, waarvan sommige zelfs geen ventilator hebben.
3. De C3 cpu heeft eigenlijk geen aktieve koeling nodig, maar ik raad je aan om op zijn koelelement toch een stille ventilator te zetten. Vindt je geen ventilator die stil genoeg draait, dan kan je altijd een snelheidsregelaar op de fan zetten. Die vindt je bv bij
www.overclockers.co.uk .
Enermax heeft trouwens ventilatoren met regelaar waarvan je de snelheid zelfs tot 900rpm kan laten dalen, dan hoor je ze niet meer.
4. De Maxtor 40Gb harde schijven zijn heel stil, zeker de 5400rpm modellen.
Voilà! Een pc die je bijna niet kan horen.
Groetjes uit Brussel.