Toon posts:

[Delphi] Wav -> MP3 zónder externe dll's

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een programmatje aan het schrijven die WAV om moet zetten naar MP3. Ik heb op torry.net al wel het een en ander gevonden, maar deze werken allemaal met een externe DLL, like LAME of Blade ofzo. Aangezien ik het helemaal 'stand-alone' wil hebben, ben ik op zoek naar een manier waarmee ik
• óf zo'n dll kan 'includen' in mijn EXE
• óf een delphi component wat geen dll nodig heeft

Kan iemand me helpen? Het liefst een gratis optie, maar als er voor betaald moet worden wil ik er ook wel naar kijken :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Kijk eens op Programmerstools :) Daar stond d8 ik een util waarmee je je .DLL's kon includen in je .exe >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ic :) thnx, hier kan ik wel wat mee >:)

Verwijderd

hmmmm... als iedereen dat nou doet, dan kunnen we gewoon DLL's afschaffen, want dan zijn ze toch niet meer nuttig...

-note
Even ter verduidelijking, DLLs zijn juist zeer nuttig, moeten ze natuurlijk wel gebruikt worden.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op zaterdag 16 februari 2002 15:23 schreef vicz het volgende:
hmmmm... als iedereen dat nou doet, dan kunnen we gewoon DLL's afschaffen, want dan zijn ze toch niet meer nuttig...
Dan krijg je allemaal onnodig grote proggies :(

webOS all the way!

Verwijderd

Je verspilt je tijd.. je progje wordt veel te groot. start sloom omdat het helemaal in je geheugen moet worden geladen.. etc.. ik zie alleen maar nadelen

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

Tomatoman

Fulltime prutser

Het principe van een DLL is nou juist dat 'ie losstaat van je programma. Een DLL in die in je executable is gelinkt, is geen DLL maar gewoon een deel van je programma.

Als je een DLL wilt 'verpakken' in je executable en daarna naar je harddisk wilt schrijven, kun je dat doen door hem als resource van het type RC_DATA (of iets dergelijks) in je executable te linken. Vervolgens de resource laden en uit het geheugen wegschrijven naar een bestand. Deze methode werkt voor iedere resource.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 04:33 schreef tomatoman het volgende:
kun je dat doen door hem als resource van het type RC_DATA (of iets dergelijks) in je executable te linken. Vervolgens de resource laden en uit het geheugen wegschrijven naar een bestand. Deze methode werkt voor iedere resource.
Ja, dan ga ik me ook nog afvragen waarom je nog moeite zou doen, he? Alsof het iemand wat scheelt of een progje gezipt komt met één exe-bestand of een exe en een dll.
Overigens is voor zover ik weet nergens een pure delphi component beschikbaar voor het maken van MP3.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De sources van Lame (die niet in Delphi geschreven zullen zijn) zijn toch vrij verkrijgbaar?

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1