Toon posts:

Harddisk crash, help help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Mijn zus heeft een pc met 2 harddisken (een kleine boot disk met operating system en een grote van 10GB onderverdeeld in twee partities van 6 en 4 GB). Zoals je al begrepen hebt is de harddisk (de grote) gecrashed. Als ik hem aan mijn pc koppel ziet de verkenner wel een schijf maar daar is alles ook mee gezegd (eigenschappen: geen). Door in de topics te neuzen heb ik het bestandje lost and found ergens opgesnord en die gedraait. Hij vond een alleen de kleine partitie en kon daar ook bestanden van restoren. Maar, het zal ook eens niet zo zijn, de belangrijke data staat natuurlijk op de andere partitie. Kan iemand mij helpen hoe ik deze partitie weer zichtbaar krijg ??????

Groet,

A_Bee bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Verwijderd

-is 10 gb groot? >:)
-als ie het niet meer doet dan doet ie het niet meer en moet je hem terugbrengen lijkt mij.
-een format zou je nog kunnen proberen
-kijken of je via DOS de schijf kan benaderen?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is inderdaad 10GB groot (totaal). De partitie waar de belangrijke data opstaat is 6GB groot en als ik fdisk doe dan zie ik alleen de extended partition/logical drive van 4 GB en daar kan ik data van redden via lost&found. Het gaat haar eigenlijk meer om de partitie van 6 GB. Is er iets waarmee ik de partitie-tabel kan redden/restoren ?????

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat voor een merk is de schijf? Aan de hand van het merk, kun je van de website van de desbetreffende merk een diagnostic tool downloaden. Kijken of die schijf dan echt naar z'n grootje is. Wie weet dat je hem nog kan fiksen met een low-format, maar kijk maar eerst eens of hij wel door de test van het tooltje komt.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?