Toon posts:

Bestaat paranomaal zijn????????????

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iets waar veel gediscusieerd over kan worden en dat daag ik bij deze uit.....

Sommige mensen zeggen dat ze de toekomst kunnen voorspellen?? Ooo ja, en hoe dan wel..

Of zeggen dat ze 500 jaar geleden een steen waren en dat ze zich nog gesprekken kunnen herinneren die toen "boven op hun" werden gehouden... Ja ja... het zal allemaal wel...

wat is jullie mening????

Verwijderd

Nah Hellflyer

Ik ben van mening dat het allemaal gelul is dat voorspellen.
Al moet ik je wel meegeven dat er dingen gebeuren waarvan je de oorzaak niet weet.
Ik denk dat we allemaal wel eens zoiets hebben meegemaakt.
Bijv. Je fietst een keer via een andere weg naar school ofzo. En net op die dag gebeurt er op de plek waar je normaal rijdt een ongeluk, verklaar dat eens.

greetz van
Tha Neus

Verwijderd

Topicstarter
Tha Neus:"Bijv. Je fietst een keer via een andere weg naar school ofzo. En net op die dag gebeurt er op de plek waar je normaal rijdt een ongeluk"

Bestaat er niet iets al toeval????

Denk je dat het niet gebeurt zou zijn als je wel die route gefietst had???

Lijkt mij allemaal best wel stug..

Maar anders gezegt..
MOET ALLES WEL TE VERKLAREN ZIJN??????

Waarom moeten "wij" toch altijd alles verklaren???????????

Verwijderd

Ik weet ut niet.
Ben ook niet zo een voorstander van toeval
Ik bedoel als je zo gaat redeneren is alles in je leven toeval.
En als alles toeval is, wat is dan echt toeval??

greetz
Tha Neus

Verwijderd

Topicstarter
Klopt!!

Je hebt gelijk ben ik opzich zelf ook niet zo...

Maar nu ik er zo overnadenk..
Waarom willen we alles een reden geven...

MAAR dat is niet de bedoeling dat daar over gediscusieerd word....

Het ging over "BESTAAT 'T PARANOMAAL ZIJN"??????

Verwijderd

Aah man.. als je een keertje droomt dat er iemand uit t bejaardetehuis tegenoverje huis, dood gaat.. en je ziet daar een gezicht bij...

en de volgende dag word DIE vrouw opgehaald.. dood... is dat TOEVAL??

wat is dat??

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij zo'n ervaringen???????

Hoe noem jij het dan....
Ben jij nu "PARANOMAAL"???????????

of hoe wil je het dan noemen?????

Verwijderd

ja.. heel gek.. heb sown ervaring gehad ja..

maar dingen als aura-lezen enzo... dat is niet echt paranormaal.. eigenlijk bijna iedereen zou dat moeten kunnen.. dat kun je zelfs oeffenen!

Verwijderd

nou zm ik denk dat je dat puur geluk kunt noemen :)

maar om op de vraag terug te komen of paranormaal bestaat:

Ik denk het wel alleen moet ik het eerst onderlijve meemaken wil ik er in geloven.

Neem nou een handoplegger. Als je daar heen gaat en je gelooft erin en het werkt, dan komt dat denk ik meer omdat het in je hooft zit.
Als je niet gelooft zal het iemand die jou op zo een manier wil genezen niet lukken.

greetz
Tha Neus

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het er zeker mee eens dat als je naar een handoplegger gaat dat dit voor 99,999999% "tussen de oren" zit.....

Maar...
Hoe kan je auralezen oefenen??????
Ik weet wel dat als je voor een witte muur gaat staan je SOMS de lichaams warmte kunt zien stalen... maar dat is geen aura!!!!!

maar vertel dat maar eens.............

Verwijderd

nou heb ik alleen even een vraag.
Ik heb weleens dat ik als ik naar iemand staar, dus niet alleen kijk dat ik dan allemaal kleuren zie, of tenminste......
Ik zie soms ineens een witte gloed om iemand heen komen.
Is dat dan aura??
ennuh....
ben ik dan paranormaal
Vast niet :)

Verwijderd

wanneer ik berederen zeg.. bedoel ik beredeneren...

Verwijderd

aura lezen oeffenen..
t belangrijkste is toch inderdaad een verschil tussen 2 kleuren nl...
pak een vel wit A4-papier, en plak daar een grote rode circel op.. doe dat ook met groen en blauw ofsow...
pak zo'n A4-tje.. en gaat met je ogen om die circel heen draaien.. draaien, draaien.. en dan OPEENS de andere kant met je ogen dr omheen draaien.. als je maar oeffent (en vaak al in een paar keer) zie je een kleur "ring" om die circel..

Maar handopleggen.. ik weet nie.. geloof zelf nie dat het kan helpen.. maar weet wel.. dat ikke keertje heb meegemaakt dat iemand die van een trap was gepleurt nie meer normaal naar boven kwam, en dattie na een keertje ergens zo'n handoplegging gedoe (was een kind van 12 die was gepleurt), de dag erop huppelde die de trap af ofsow.. was vaaaaaaag..

ik denk niet dat alles verklaarbaar is voor mensen, zoals die nu alles berederen...

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat zal ik zeggen...

WAT IK ERVAN weet...
Ik denk het niet...
Maar ja, ik ben ook niet perfect...

Ik denk het niet.. Ik zou zeggen dat is lichaams warmte... wanneer je een hoge luchtvochtigheids graad heb kun je namelijk lichaams warmte zien... kijk maar eens in een warme douce dan zie je mensen zoms stomen... (Ooit gezien???????)

Bij aura gaat het vaak om kleuren, wat ik ervan weet, dit heeft dan temaken met gemoets toestand en dingen over hoe je bent als persoon etc etc....

je schijnt veel te kunnen zien in een aura...
met de nadruk op SCHIJN!!!!!!

Verwijderd

Ik geloof dat je er veel in kunt zien, maar moet je dat eerst kunnen toch?? :)

Maar we zijn nu dus met zijn drieen van mening dat het eigenlijk allemaal onzin is, ondanks dat er onbekende dingen zijn.

Waar of niet?

greetz
Tha Neus

Verwijderd

Wat als mensen men hun eigen hersenen signalen uit kunnen zenden die door tijd en ruimte verplaatst kunnen worden? Bijvoorbeeld: Iemand gaat dood, en zend dat uit, onder andere naar het verleden, naar de dag ervoor. Een "paranormaal iemand" vangt dat signaal op wanneer het op die dag ervoor aankomt, en interpreteerd dat. Zou dat kunnen?

En over toeval: bestaat wel en niet. Iedere actie heeft een reactie. Dus iedere reactie is een actie, en heeft weer een andere reactie. Dit wil zeggen dat als je van ieder deeltje in het heelal de plaats, richting en snelheid weet, je de volgende plaats, richting en snelheid kunt berekenen. Als je een keus maakt om bijvoorbeeld een andere weg te nemen, en op de weg die je normaal neemt gebeurt een ongeluk, dan heeft dat met elkaar te maken. Die link is dan zeer indirect, dus spreek je van toeval of geluk...

Is dit nog een beetje te volgen, of heb ik het voor mezelf ff veel duidelijker dan dat ik hier heb opgeschreven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet zeggen dat er nix van bestaat...
DAT ZEKER NIET!!!

Maar ik ben wel van mening dat er veel overdreven word overal...

Mensen zeggen nogal snel dat ze paranomaal (BIJZONDER) zijn....
Ik weet niet, maar er zijn altijd mensen die zich beter voelen dan de rest door zoiets te zeggen of zo.....

Ik weet niet...
Hoe ga je daarmee om??????
zo'n mensen en 't paranomaal (zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje???
Dus indircte links noem jij geluk of toeval???

Ik weet niet wat je daarvan moet zeggen...
Mensen noemen dingen snel zoiets...

Het is een "WONDER".........

ze maken erzelf TV-programma's over....

Maar met feiten en werkelijk concrete zaken nope niets!!!!!!!!!

Vage theorieën zijn er meer als genoeg...
en BEWIJS???????????

Verwijderd

Vage theorieën zijn er meer als genoeg...
en BEWIJS???????????
wat is er vaag aan? dan zal ik dat gedeelte nog verder uitleggen. En vaak wordt het bewijs pas geleverd lang nadat de theorie opgesteld is. Maar goed, feiten die het tegendeel bewijzen worden meestal weggegooid, dus daar heb je niks aan...

Verwijderd

the neus
Ik zie soms ineens een witte gloed om iemand heen komen.
Is dat dan aura??
nee....
dat is gewoon een soort inbranding in je netvlies (ik noem het maar effe zo )

bij aura's zie je meerdere kleuren...
(zeggen ze.. heb het zelf nooit gezien)
ik heb wel aura foto's van familieleden gezien... maar ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden...

maar verder bestaat paranormaal wel maar het word inderdaad vaak overdreven en gebruikt om aandacht te krijgen...

heel veel mensen hebben het, maar zijn er zelf niet van op de hoogte...
het kan ook ontwikkelen en sterker worden naarmate je ouder word

Verwijderd

Topicstarter
heel veel mensen hebben het, maar zijn er zelf niet van op de hoogte...
het kan ook ontwikkelen en sterker worden naarmate je ouder word
Ooo ja, en hoe dan wel?????
Leg dat dan maar eens uit...

we hadden het er net over.....
kun je het trainen???????

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 18:45

Tuinhark

Retro

Even iets anders geloof ik...

Vorig jaar, was er zo'n vrouw, een ziener ofzow, die voorspelde dat weet-ik-veel-wanneer-het-wat-misschien-in-december er zo'n stormvloed zou komen, en zij had toen allemaal van die blokhutten gehuurd voor haar en haar volgelingen.

Sindsdien is er nix meer van haar vernomen. ;)

Verwijderd

hellflyer --> jij heb het blijkbaar niet..

hoe ga je iemand die z'n hele leven blind is
de kleur rood uitleggen ?????

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16

Sharky

Skamn Dippy!

hihi mariska was dat, stom mens.
/me geloof niet in dat paranormale gedoe, bekijk alles gewoon een beetje nuchter asjeblieft. het is allemaal zo wazig en er zijn zoveel 'bewijzen' dat mensen de boel gewoon aan het tillen waren dus ik geloof er gewoon absoluut niet in! en nou gaan er mensen roepen dat ik bepaalde dingen niet kan ontkennen nou dat kan ik wel...
als iedereen eens wat realistischer was en logisch nadacht zouden we het er allemaal meen eens zijn dat dit soort dingen praktisch onmogelijk zijn

This too shall pass

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Het bestaan van telepathie is al wetenschappelijk aangetoont. Mensen die elkaar via een camera zagen, dan kon de een de ander zijn gedachten beinvloeden. De kans dat ze allebei aan hetzelfde dachten was niet veel groter als statistisch gezien te verwachten, maar wel significant groter. Interessante hiervan was dat het niet uitmaakte hoever de mensen van elkaar verwijdert waren, zelfs tussen mensen uit Austrialie en Amerika lukte het.

Het is ook helemaal niet onlogisch. Als je ziet wat voor ongelooflijke, idiote, onmogelijke dingen gewoon gebeuren in de quantummechanica.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22
Laats was Maurice de Hond(t?) bij 'een kwestie van kiezen' en liet daar een staaltje paranormaal zien, die presentator nam een getal in z'n hoofd, en hij wist dus dit getal te vertellen, en hij zei dat dit hem altijd lukte. Ik denk dat er iid zoiets als hersenstraling ofzo moet zijn wil je dit soort dingen verklaren, maar wat ik me dan afvraag, waarom wordt er dan geen onderzoek naar gedaan??! Lijkt me een stuk makkelijker, dan zijn we ook gelijk van alle oudewijvenpraat af...
Greetz,
Toiletman

Only dead fish go with the flow

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46
als je ge interesseert bent in aura enzo, moet je maar eens het boek "Het onzichtbare licht" lezen. daarin speelt een meisje de hoofdrol. zij ziet de aura's van mensen, en heeft af en toe voorspellende dromen (ik zeg: af en toe, want niet alles wat ze droomt komt uit). wat er ook gebeurt bv: haar oom is vermist.. ze pakt een foto van hem vast, en ze krijgt een vaag beeld van waar hij ongeveer is (Dit bleek achteraf volledig te kloppen). de foto voelde warm aan (Dit zei ze niet direct, maar een kennis vroeg haar daar wat later om, en legde, na op antwoord te hebben gewacht, uit dat als de foto een warme straling heeft, die persoon nog leeft. heeft de foto een koude straling, dan is de persoon dood.) dat boek heb ik 3 of 4 keer gelezen, want ik vond het echt een goed boek. wat ze bv. ook achterhaalde, was dat een oorlogsheld in werkelijkheid helemaal geen held bleek te zijn, maar een vuile schijnheilige zak.

Verwijderd

GreetZ (zie reply van AcidBurn hierboven)

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik alleen maar voorspellende dromen heb,het enigste nadeel is dat ik ze niet met data kan combineren,dus ik heb er nog niet veel aan..........maar wat ik droom gebeurt echt...het is nu ook weer niet zo dat ik gelijk iets voel bij het aanraken van een foto of zo,dat niet......

mijn grootste tijdspanne tussen droom en werkelijkheid is +/- 10 jaar........en de kortste is zo'n beetje 2 dagen geweest,het is af en toe best wel eng hoor,als je bijvoorbeeld wat ergs droomt....

ikzelf geloof er ook in dat alles al vast staat......wat je ook doet in het leven,welke richting je ook uitgaat....het komt altijd weer goed......
BTW,.....dat boek kan ik je ook echt aanraden.....

Verwijderd

Handoplegging, of beter magnetiseren, hoef je zelfs helemaal niet in te geloven om het te laten werken. Uiteraard heeft het wel invloed als je er wel in geloofd, maar dat is meer psychologisch genezen, en dat is weer een ander onderwerp
Mijn vader heeft dat aan de lijve ondervonden. Hij had een jaar of 30 terug enorm last van zijn knieen. Uit diverse onderzoeken bleek dat zijn knie schijven versleten waren, en hij er maar mee moest leren leven, en ander werk moest zoeken (hij was vertegenwoordiger)
Mijn moeder was al eens naar een magnetiseur geweest, en was daar best enthiousiast over, terwijl mijn pa het allemaal maar nonsense vond. Mijn moeder drong er dus nogal erg op aan bij hem om ook eens een magnetiseur op te zoeken. En om nu van het gezeur af te zijn, heeft hij dat destijds toch maar eens gedaan (tegen beter weten in dus eigenlijk)
Het uiteindelijke resultaat na een aantal behandelingen is, dat hij nu nog steeds loopt als een kieviet, en nooit meer last heeft gehad. Zelfs tot zijn pensionering hetzelfde werk is blijven doen.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-01 21:10

Roel

screen -x addict

Er is ooit Russisch onderzoek gedaan naar een of andere vent en toen hadden ze ook de hersen activiteit gemeten enzo.

Hij moest uit 3 bakjes water raden welke hij had ingestraalt, en hij had ALLES fout !

Ik vind dat het niet bestaat, wat Jomanda doet is mensen zelfvertrouwen aanpraten dat ze iets durven of weer kunnen. Dat mogen ze van mijn part best doen maar paranomaal is anders.

Die horoscopen zijn ook goed nep, die vertellen gewoon wat je graag wil horen en bij iedereen klopt.
Bij de mijne stond deze week: Je bent deze week goed in netwerken.

Kan kloppen, zit op een kleine (2man ;) ) lan-party met netwerk !
Verklaring 2: Het is bijna vakantie of net geweest en daar heb je mensen ontmoet als je op vakantie ging.

Ik vind dus dat het grote onzin is..

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16

Sharky

Skamn Dippy!

diadem dat vind ik allemaal een beetje kort door de bocht
Het is ook helemaal niet onlogisch. Als je ziet wat voor ongelooflijke, idiote, onmogelijke dingen gewoon gebeuren in de quantummechanica.
wat heeft de quantummechanica hier mee te maken, die dingen die daar gebeuren vind ik helemaal niet onlogisch. wetenschappers hebben die dingen jaren geleden al voorspelt. die dingen kunnen gewoon en staan op geen enkele manier in verband met 'hersenstralen' of al die andere wazige onmogelijk geintjes.
er is al zoveel wetenschappelijk onderzoek gedaan en er blijkt gewoon steeds vaker dat mensen de boel zitten te neppen. ik laat me niet voor de gek door die grappenmakers.
diegene die kan bewijzen dat er iets als telepathie of iets dergelijks bestaat krijgt mijn jaarloon...

This too shall pass

Verwijderd

Het bestaat toch echt, dat is overduidelijk bewezen.
Wat helaas ook overduidelijk bewezen is dat er heel erg veel charletans zijn die een snelle cent willen verdienen, zoals bijvoorbeeld Jomanda.

Verwijderd

toekomst voorspellen? waarom niet? volgens mij staat alles vast en bestaat er geen toeval. Dus, als je je voorstelt dat wij door de 4e dimensie (tijd) reizen is het misschien mogelijk dat onze geest een sprongetje maakt naar een andere tijd. Waarschijnlijk naar een gebeurtenis die een diepe indruk maakt. Het schijnt dat geestverschijningen (als ze bestaan) ook vaker plaatsvinden op plaatsen waar een sterke emotionele gebeurtenis heeft plaatsgevonden.

Weird? ja! Maar we denken met z'n allen vaak wel erg bekrompen.

overigens schijnen de volgende bewijzen te bestaan:
Een waarschuwingsbrief aan Kennedy, dat hij zou worden vermoord in Dallas, gepost voor hij daar naartoe zou gaan.
Mensen die de reis met de Titanic hebben afgezegd omdat ze voelden dat er iets niet goed zou gaan
Er zijn er nog een heel stel, maar die willen mij niet te binnenschieten op het moment.

Roar

Verwijderd

Roel:
Die horoscopen zijn ook goed nep, die vertellen gewoon wat je graag wil horen en bij iedereen klopt.
De mijne klopt anders toch meestal wel. Het zit er af en toe een dagje langs, maar dat moet je maar door de vingers zien. Het ligt er natuurlijk wel aan wie die horoscoop maakt.

Roar:
Dus, als je je voorstelt dat wij door de 4e dimensie (tijd) reizen is het misschien mogelijk dat onze geest een sprongetje maakt naar een andere tijd.
Ik denk ook dat toekomstvoorspellen bestaat, maar dan met een verschil, de geest van de ontvanger maakt geen tijdsprongetje, maar de geest van de verzender. Ik denk dat er dus altijd 2 personen in he spel zijn. (kan ook dezelfde persoon zijn, maar dan in 2 verschillende tijden).

Verwijderd

Even over dat cirkeltje draaien.

Als je naar een rood vlak kijkt en daarna naar een witte muur zul je een groen vlak zien.
Als je naar een groen vlak kijkt en daarna naar een witte muur zul je een rood vlak zien.
Dat heeft te maken met contrakleuren en dus niets met aura.
Paranormaal?
Ik noem het: Gebruik maken van je zintuigen.
Een mens weet en kan veel meer dan hij/zij denkt te weten/ kunnen.
En als je daarvan gebruik weet te maken noemt men dat : Paranormaal.
Het komt omdat wij zover van de natuur afstaan dat we gewoon niet meer weten hoe onze zintuigen te gebruiken.

We zijn geconditioneerd en denken en voelen niet meer.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

sharkyOnline: Ik ga ook heel graag kort door de bocht, dat is een stuk sneller >:)

Wat ik bedoelde te zeggen is dat er in de quantummechanica dingen die op het ook onmogelijk zijn gewoon met regelmaat gebeuren, en dat ze ook nog heel veel dingen hebben die ze niet kunnen verklaren. (zoals het EPR experiment).

Daarom is het niet onlogisch dat er toch een soort uitwisseling van straling of iets anders is tussen mensen waarvan wij geen weet hebben.

Is het zo duidelijker uitgelegd?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-12-2025

Vaughn