[php/apache/multiviews]PATH_INFO werkt niet in CGI

Pagina: 1
Acties:

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Apache werkt hier met php als CGI module. Dit is gedaan omdat de domxml extensie nogal buggy is, en veel memory leakt. Als php als CGI loopt wordt dit netjes opgeruimd. Ik weet dat het iets ten koste gaat van de snelheid, maar dat is van minder belang dan een lekkende Apache op een embedded webservertje.

Mijn probleem:
Op mijn eigen testbak werkt het best leuk allemaal dat multiview gebeuren. Je kan netjes wat params meegeven aan je script zonder dat men dat doorheeft. Zeer netjes vinnik! Deze wilde ik dus ook gebruiken op dat embedded dingetje van ons, maar daar draait hij dus als CGI ipv apache module. Probleem is dat als ik hem aanroep hij de volgende error geeft:
code:
1
Fatal error: Unable to open d:\webroot\stuff\phpinfo.php\test\3 in Unknown on line 0

Het lijkt erop dat apache deze url niet parsed maar direct als filename meegeeft aan de php CGI.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel werkt? Er zijn oplossingne met mod_rewrite te bendenken, maar dat wil ik zoveel mogelijk zien te voorkomen.

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:30
Staan multiviews wel aan?
Als dit niet zo is kun je dit het makkelijkst met een .htaccess doen

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• TheMrH
Yep die staan zeker aan.

Nogmaals: met php als module werkt het prima, maar als CGI doet ie het niet. Een optie zou zijn om in de php.ini de arg_seperator op '/' te zetten, maar dat wil ik eigenlijk niet, want dan werkt de rst van de pagina's op die bak niet meer, en zou ik ze allemaal moeten ombouwen.

• TheMrH
Niemand die hetzelfde probleem heeft? Of een andere oplossing?

• TheMrH
Mmmm... misschien dat deze anders naar Advanced Networking & Servers gekicked kan worden? Niemand hier heeft een dergelijk probleem...

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Hoi, ik heb precies het zelfde probleem. Maar dan onder Win2k+IIS5+PHP als CGI.

Als ik deze url open:

/path/to/file.php/extra/path

dan krijg ik meteen een CGI error dat de headers niet goed teruggegeven zijn door het cgi script.
Ik heb gekeken op php.net en dit probleem is als bug gemeldt in mei 2001 en er zijn 0 reacties op gekomen. Ik denk dus niet dat er iemand mee bezig is met dit probleem.

Ik heb op meer plekken gekeken en onder NT4 krijg je meteen een 404 error als je dit geintje uithaald.

Ik denk dat ik het allemaal maar anders op gaan lossen, want ik had het eigenlijk ook nodig. Ik verwacht niet veel response van PHP.net crew binnen acceptabele tijd :'(

--
grr... ben jaloers op tweakers.net... zij kunnen wel de volgende url laten zien zonder fouten:

http://gathering.tweakers.net/postreply.php/413019/1/255

wil ik ook :(

Signature van nature

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Maar volgens mij kan dat uberhaupt niet, die environment vars komen van Apache, die kunnen toch niet in je CGI komen?

Rustacean

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

error on line 0 is meestal dat de rechten verkeerd staan, heb je daar al naar gekeken?

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

zover ik begrijp uit die fout ziet apache de url phpinfo.php/test/3 als 1 complete file.... en tja.. die bestaat bij mij ook niet op mijn harddisk :(

Signature van nature

Pagina: 1