Toon posts:

thermaltake volcano 6u

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus deze koeler, de Thermaltake Volcano 6u

http://www.thermaltake.com/v6.htm

maar nu wordt mijn athlon 1400 nog altijd 60-65 graden als ik alleen msn aan heb, geen zware programma's ofzo ...
is dat normaal bij deze koeler, is het een slechte koeler of is ie kapot ?

edit:

ik heb niet veel verstand van die dingen, maar op de propeller (fan ?) staat Thermaltake Volcano 6u en op dat blokje eronder (heat sink ?) staat Thermaltake M.I.T.

Verwijderd

Euh... de 1400 is de warmste van allemaal hoor... de laatste der T-Birds... Ik heb de cooler en hij coolt wel leker maar om op een 1400 te zetten? Waarom geen betere kopen voor zo een beest?

Enneuh wel koelpasta gebruikt???

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb er toen ik de pc kocht niet aan gedacht om voor een goede koeler te vragen :(

stom stom, maar ja, misschien koop ik eens een keer een andere ...

Verwijderd

Topicstarter
ik lees net in je sig dat jouw TBird 1000 stressed 46 graden is ...
die van mij idle 64 meestal, is er dan iets mis met de koeler of is het verschil zo groot ?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02
hehe mijn o'ced 1000@1400 word stressed 51 graden, en dat met de volcano 2 zelfde model alleen heb jij die koperen inlay dan

mischien je airflow wat beter regelen ?
wel koelpasta ertussen gedaan? (hint: artic silver II dus)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 17:56

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

misschien is je airflow inderdaad niet helemaal goed. En die pasta zou ik zeker niet weglaten.
Bij mij loopt m'n Xp 1800 stressed op 51 en idle op 47 graden.

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helemaal nieuw in het koelwereldje >:)

maar die koelpasta wasdat voor iets ? en mn airflow, ik heb mn kast gewoon dicht, allemaal platen erop ...

maar ja, als ik dat ga veranderen dan heb ik mn vader/moeder op mn dak, mn moeder krijgt het klaar om dan de stofzuiger erin te stoppen :P

maar ik heb een bigtower,dus achterin zit nog een gat waar een dikke koeler opkan (doorsnee 10,5 cm ofzo) ...

wat raden jullie aan ? de airflow is dus geen optie (de kast openschroeven bedoel ik dan) :'(
koelpasta en die xtra koeler of allebei ?

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
koelpasta zorgt voor een goede geleiding tussen je cpucore en koelblok, dus een heel dun laagje op de bovenkant van je cpucore doen (het uit-stekende vierkant-achtige blokje op je processor, alleen daar op doen!) en dan word de warmte dus beter geleid omdat het oppervlak tussen de core en koelblok is opgevuld met geleidend materiaal ipv lucht, lucht is slechte geleider

krom genederlandst copyright bij VeldKoe

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de airflow verbeteren doormiddel van twee 8 centimeter fans ...

nu weet ik niet wat ik moet doen, ik heb het ff getekend ...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kruijss/kast.gif

wat is het beste ? keuze 1 of keuze 2 ?

Verwijderd

Topicstarter
oh joa vergeten ... ik wil misschien tussen de cpu en de fan die daar het dichtst bij zit een tunneltje creëren ...
zodat deze extra efficient gebruikt wordt ...

Verwijderd

Ik denk dat optie 2 de beste is, de koede lucht blaas je tegen de koeler aan en de koeler weer tegen de CPU. De lucht word dan warm en steigt op en wordt door die andere koeler boven in je kast er weer uitgezogen.

Verwijderd

kheb de Thermaltake Volcano 5 op een TB1,4... Enne idle issie 46graden, stressed 60

Gebruik coolpasta en heb 1x 80mm casecooler... vind et wel een fijne cooler...Kan erook nog wel redelijk mee oc'en naar 1,55Ghz... boel nog steeds stabiel en nie al te warm :)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51
zo'n thermalpad werkt tog net zo goed? zat al onder mn volcano 6cu nmlijk (een zwarte)
Pagina: 1