Hoe onboard uitztten

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46
Hallo.
Ik heb een nieuw Mobo gekocht.Omdat mijn msi was overleden.De plaatselijke pc boer had er alleen nog maar eentje met VGA onboard.Ik dacht..dat moet dan maar.Ik thuis gekomen heb ik mijn AGP kaart in de agp 4x slot geracht en pc aangezet, ik had beeld.
Maar zodra ik in windows kom allemaal vage meldingen en ik krijg mijn prophet niet aan de praat.

Het merk Mobo is EagleTech [ nog nooit van gehoord ] het type nummer is : A10LMR .
Als website gaven ze mij www.pcchips.com.tw
Maar hoe kan ik dus mijn Prophet aan de praat krijgen? want met dat onboard ding valt niet te gamen [ 20 fps in quake 3 :( ]

Verwijderd

ff in de bios de onboard vga uitzetten....

• Galaxis
Lukt niet om in bios uit zetten.

Dit staat er :

Primary Graphics adapter Pci/Onboard AGP
Meer kan ik niet kiezen dan die 2

Verwijderd

Kun je 'm in apparaatbeheer onder onboard-controllers niet uitzetten. En dan voor je andere videokaart na opnieuw opstarten de drivers installeren?

• Galaxis
hehe.
gaat niet lukken.
Ik zit nu met die prophet in 640x480 16 KLEUREN .in apparaatbeheer staat die onboard er nu niet meer bij :?

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 21:40 schreef Galaxis het volgende:
hehe.
gaat niet lukken.
Ik zit nu met die prophet in 640x480 16 KLEUREN .in apparaatbeheer staat die onboard er nu niet meer bij :?
Maar hij stond er wel bij?

• Galaxis
hij staat er alleen bij als ik de prophet er uit haal en dan weer ha raggen via de onboard kaart.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
is er niet een jumpertje ofzo op je moederbord dat ervoor zorgt dat het niet meer werkt?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Galaxis
nee, geen jumper te bekennen.
maar is het niet zo dat als je een Onboard AGp kaart heb je geen Agp kaart meer in de AGP slot kan doen omdat je pc maar een AGP kan aansturen ofzoiets :?

Verwijderd

Je moet een IRQ toewijzen aan je AGP-kaart anders zal deze niet werken in Windows 2000 en XP.
De chipset heeft een ingebouwde VGA-kaart, waardoor het niet nodig is om deze uit te schakelen, dit gebeurt automatisch als er een andere kaart wordt ingezet

• Galaxis
Ik zit in windows 98 SE en hij heeft een IRQ toegewezen gekregen.Ik rkijg wel beeld maar 640x480 en 16 kleuren [ zit ik nu in :( ]Zodra ik drivers heb geinstalleerd voor die prophet dan herstart windows en krijg ik een foutmelding en staat ie weer in 640x480 16 kleuren.
vervolgend Onbekende Monitor op onbekend apparaat krijg ik dan te zien :(

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op vrijdag 15 februari 2002 21:58 schreef Galaxis:<verhaal>
Zet je ondertitel es uit!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Galaxis
ok.

Verwijderd

die PC Chips mobo's zijn niet echt top. Er zitten inderdaad geen jumpertjes op voor uitzetten VGA. Maar goed heb je niks aan. Tip: Sloop eerst je Prophet, er uit, zet je PC aan, ga naar je control pannel => system => schakel je onboard VGA device uit in alle profielen. PC uit, kaartje d'rin, starten => control panel => system, VGA device, driver update hopla, moet lukken. Succes 8-)

• Galaxis
Op vrijdag 15 februari 2002 22:13 schreef dokitoedele het volgende:
die PC Chips mobo's zijn niet echt top. Er zitten inderdaad geen jumpertjes op voor uitzetten VGA. Maar goed heb je niks aan. Tip: Sloop eerst je Prophet, er uit, zet je PC aan, ga naar je control pannel => system => schakel je onboard VGA device uit in alle profielen. PC uit, kaartje d'rin, starten => control panel => system, VGA device, driver update hopla, moet lukken. Succes 8-)
Werkt niet :(

Verwijderd

Oei, bijltje? Maaruh, shit man, hoop dat er nog iemand komt met een geniale oplossing en anders terug naar de moboboer. |:(

Verwijderd

Meestal zodra je een Niet onboard erin ramt word je onboard disabled
En andersom
Kijk eens goed in je bios

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus een gerelabelde PC-Chips M810LMR

Daar heb ik toevallig 2 van ingebouwd laatst, en als je de verpakking open doet zit er een rode sticker op de AGP. Daarop staan VGA kaarten die het wel doen ermee- vrijwel alleen nVidia dingen en een token ATi.

Ik weet niet wat er allemaal niet mee werkt, maar een Matrox G200 en een Permedia 2 iig zeker niet (een Abit Siluro MX400 dan weer wel).

Advies: ga terug naar PC boer en zeg dat'ie voortaan mag controleren naar compatibiliteit voordat ie je iets geeft. Deze plank heeft known issues met Kyro kaarten, dus nogo. Laat hem maar een nieuwe MSI aanvoeren (of een ASUS of trouwens een 'volwassen' PC-Chips/ECS- de K7S5A doet het prima met de vaagste AGP kaarten)

De M810LMR is een prima plankje voor in een internet/tikbak, maar de AGP implementatie is op z'n zwakst uitgedrukt rudimentair. Kortom, dit is voor jou geen gelijkwaardige vervanging. Terug ermee!

Oslik blyat! Oslik!

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:00

Professor_Botje

Administrator

Sorry maar je bent afgezet :)

Jou mobo vind je hier
maken :)
Het staat op mu eigen Server maar ja @Home verbinddinkje he :)

www.Game-Server.TK

Afbeeldingslocatie: http://217.120.100.86/specs/M810LMR_256.bmp

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• Galaxis
Dus ik moet er gewoon een Geforce in 2 mx in mikken?
Maar kan ik wel Vloeiend Quake 3 spelen met een geforce 2 mx
?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik heb even een hele flauwe tip: pak dat moederbord zo snel mogelijk in en breng het terug. Goedkoop is duurkoop, Eagletech klinkt mij nog onbekender in de oren dan Jetway en dat is al je reinste troep.

Ga voor een MSI / Abit / Asus / Epox / Gigabyte / ECS / Tyan whatever. Een A-merk dus. Trust me, scheelt een hoop frustratie.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Galaxis
Op zaterdag 16 februari 2002 13:21 schreef havana het volgende:
Ik heb even een hele flauwe tip: pak dat moederbord zo snel mogelijk in en breng het terug. Goedkoop is duurkoop, Eagletech klinkt mij nog onbekender in de oren dan Jetway en dat is al je reinste troep.

Ga voor een MSI / Abit / Asus / Epox / Gigabyte / ECS / Tyan whatever. Een A-merk dus. Trust me, scheelt een hoop frustratie.
IK ben al terug.Ze wouden het moederbord niet meer terug nemen :( :( .Dit is het enige merk wat ze verkopen hiero.De dichtsbijzeinde pc boer ligt nu 80 kilomter verderop ofzow. :(
Dus ik denk dat ik maar gewoon een GF2 mx 32 mb er in flikker en dan kijken ofd ik kan quaken

• Galaxis
Er is mij nog iets opgevallen.
Als ik mijn pc aanzet dan staat er Checking Nvram [ is van dat onbvoard dingetje] als ik windows zit vind ie een SiS videolkaart [ onboard] maar volgens mij moet dat ding dan van Nvidia zijn :? of zie ik het nu weer verkeerd :?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010

Vergeet AOpen niet ;)

Maar eigenlijk heb je wel gelijk, ik zou hem terug brengen...

• Galaxis
Als ik hem terug breng zeggen ze van :
Ja, uhhhh , sorry we kunnen hem niet meer terug nemen omdat ie al uit de verpakking is geweest

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Dan zal ik nog een hele flauwe tip geven: koop je spullen bij GOEDE winkels. Ik heb een Geforce 2 (gekocht bij Computerland) bijvoorbeeld na 2 weken gebruik gewoon teruggebracht omdat ik de prestaties tegen vond vallen. Zonder pardon kon ik een andere kaart uitzoeken. Ik heb meer voorbeelden, en ik weet zeker dat het bij elke goede computerwinkel op die manier werkt.

Het is trouwens echt onzin dat ze dat ding niet terug nemen. Ze kunnen dat mobo toch gewoon in een systeem zetten wat ze verkopen? Zo doen ze dat bij Computerland tenminste..

DIT IS MIJN WEBSITE

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020

Mr President has spoken people!!

AMEN!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ga voor een MSI / Abit / Asus / Epox / Gigabyte / ECS / Tyan whatever. Een A-merk dus.
Dus jij vindt ECS een a merk, maar PC Chips niet ?
Toch vaag gezien het feit het allebei uitdezelfde fabriek komt rollen, met dezelfde onderdeeltjes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 16 februari 2002 13:38 schreef Galaxis het volgende:

[..]

IK ben al terug.Ze wouden het moederbord niet meer terug nemen :( :( .Dit is het enige merk wat ze verkopen hiero.De dichtsbijzeinde pc boer ligt nu 80 kilomter verderop ofzow. :(
Dus ik denk dat ik maar gewoon een GF2 mx 32 mb er in flikker en dan kijken ofd ik kan quaken
No way!!! Jij hebt RECHT op een vergelijkbaar moederbord. Schrijf ze een brief waarin jij eist dat je een moederbord krijgt die gelijkwaardig met jouw MSI. Als zij niet meer die MSI hebben moeten zij op hun kosten iets vergelijkbaars regelen.

Wederom, ik heb niets tegen die M810LMR (of hoe het dan ook bij 'Eagletec' heet), maar het is gewoon niet geschikt als vervanger voor een plank waar een Kyro op draaide. Het is hun probleem dat zij momenteel niets anders hebben, niet de jouwe.

Trouwens, een ECS K7S5A (M830LMR) is a) goedkoper dan de M810LMR en b) presteert vrijwel gegarandeerd beter. Dus ook van dezelfde fabrikant kan het beter.

Maar hoe dan ook, jij hebt recht op een mobo met een fatsoenlijke AGP implementatie waar datgene mee werkt als met jouw oorspronkelijke MSI. Schrijf ze dat je dat eist binnen 14 dagen (nog niet met juridische stappen dreigen) en zelf een kopie houden. Als daar geen reactie op komt, naar de locale rechtswinkel gaan met de kopie van de originel brief en met hen een brief op stellen die wat dringender is. Dan komen ze wel over de brug...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1