[java] dikke zwarte lijnen door windows l&f

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb al een soortgelijke vraag gesteld in:
maar ik dacht dat het misschien makkelijker is om even een apart topic te openen zodat anderen er ook iets aan hebben.

Mijn probleem is:
sinds jdk1.4 krijg ik bij windows l&f soms dikke zwarte lijnen door mijn applicatie. Dit komt omdat er dubbele borders worden getekend. Zie rechterkant van de divider van de splitpane. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het is me dus nog niet gelukt. Wie weet hoe ik dit kan fixen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/got/windows.jpg

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Dan wordt er dus een border getekend door zowel je JSplitPane als je JEditorPane ofzo :? Gewoon iets proberen met setBorder() op een van beide componenten lijkt me :)

• Alarmnummer
[quote]
Op vrijdag 15 februari 2002 21:23 schreef MisterData het volgende:
Dan wordt er dus een border getekend door zowel je JSplitPane als je JEditorPane ofzo :?
[quote]
yep
Gewoon iets proberen met setBorder() op een van beide componenten lijkt me :)
Zoiets had ik al geprobeerd, maar de algemene border is ook niet zozeer het probleem. Maar alleen de border van de divider. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dat stuk kan benaderen.

Verwijderd

Gebruik je toevallig winXP? Ik heb (met VB) ook regelmatig last van allerlei vage lelijke zwarte strepen :(.
Mischien is het dus niet de schuld van Java...

• Alarmnummer
Ik gebruik win2k :) Maar volgens mij is dit echt iets van de windows look and feel omdat swing alles zelf rendert.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Waarom haal je de border om dat JEditorPane niet gewoon weg? Vermoedelijk heb je hem in een JScrollPane zitten? Daar kan je de border ook wel van wegpoetsen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
Als je goed kijkt zie je dat naast 'navigatie' ook nog een zwarte streep zit. Deze streek die komt van de splitpane en deze wil ik graag weg hebben zodat alles in elkaar overvloeit. Daarom moet dus de border van de splitpane ipv editor worden weggepoetst, maar heb nog geen manier gevonden.

• Alarmnummer
hehe :) de fix:
code:
1
2
   BasicSplitPaneUI ui = (BasicSplitPaneUI) splitPane.getUI();
   ui.getDivider().setBorder(new EmptyBorder(0,0,0,0));

• MisterData
Dat zei ik :)

gamma

• Alarmnummer
Op dinsdag 19 februari 2002 18:44 schreef MisterData het volgende:
Dat zei ik :)

gamma
:?

• MisterData
In mijn reply (de eerste) heb ik al gezegd dat je iets met setBorder() moet doen omdat er blijkbaar een border teveel wordt getekend :)

• Alarmnummer
Op dinsdag 19 februari 2002 19:02 schreef MisterData het volgende:
In mijn reply (de eerste) heb ik al gezegd dat je iets met setBorder() moet doen omdat er blijkbaar een border teveel wordt getekend :)
Daar was ik zelf ook op opgekomen maar het gaat om de benadering van de divider. En zomaar evens een bordertje instellen is niet de opl.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

op verzoek :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.