Je moet zorgen dat je kernel op dat systeem draait, dus als je 'm voor een athlon compileerd gaat ie niet werken op een pentium, dus daar moet je op letten. Een kernel bakken voor een 486 bijvoorbeeld werkt op alle systemen die hoger staan.
En je moet zorgen dat de drives hetzelfde blijven, anders krijg je een waarschuwing met opstarten maar kun je ze wel aanpassen. Als ie van hda1 naar hdc1 gaat begint ie met klagen en kom je in singemode en kun je je / writeable remounten en /etc/fstab aanpassen. Als je dan reboot werkt ie wel gewoon.
En je moet zorgen dat de drives hetzelfde blijven, anders krijg je een waarschuwing met opstarten maar kun je ze wel aanpassen. Als ie van hda1 naar hdc1 gaat begint ie met klagen en kom je in singemode en kun je je / writeable remounten en /etc/fstab aanpassen. Als je dan reboot werkt ie wel gewoon.
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Als je gewoon de generic kernel van de distro gebruikt kan het prima, zo te horen ga je niet zelf een kernel compilen, (wat trouwens ook prima voor een 486 op een duron kan).
Als je kernel gaat compilen moet je zorgen dat je 'm compileerd voor bijvoorbeeld een pentium classic ofzo, dan werkt het zeker, of voor een 386 ofzo.
Of je compiled een kernel voor je duron en een voor een P1 en die alle 2 in je bootloader (lilo/grub) zetten.
Dan werkt het wel, ik heb hier gentoo met een athlon gecompileerd voor een 486, werkt gewoon goed.
Of je compiled een kernel voor je duron en een voor een P1 en die alle 2 in je bootloader (lilo/grub) zetten.
Dan werkt het wel, ik heb hier gentoo met een athlon gecompileerd voor een 486, werkt gewoon goed.
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
mensen, bedankt voor de replies, morgen wil ik eea gaan proberen, maar ik heb nog een vraag:
welke distro/versie kan ik het beste gebruiken voor een pI-120 32mb, die in eerste instantie als surf-pc dienst gaat doen?
welke distro/versie kan ik het beste gebruiken voor een pI-120 32mb, die in eerste instantie als surf-pc dienst gaat doen?
short answer: Debian (niet eens een CD nodig)Op zondag 17 februari 2002 23:13 schreef Oracle het volgende:
long answer: *klik*
Pagina: 1