Toon posts:

[OC] Voltage verhogen Celeron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al ff naar de search en google gekeken, maar ik kon er niks over vinden.

Ik heb gisteren mijn brakke MSI 6160 geflashed naar Award bios (was AMI) dus ik kan eindelijk een beetje OC'en. Het is een 466, en hij kon 566 aan op mijn vorige (dode)bordje. De MSI kan ik alleen kiezen op 525 (7x75) of 581 (7x83). Het komt er op neer dat hij nou alleen op 525MHz wil lopen.
Als ik het internal cache uitschakel loop hij ook op 581MHz stabiel, maar windows laden duurt ongeveer 3 minuten.

Even voor alle duidelijkheid, t is zo'n socket 370 en geen flip chip geval (ben beetje onbekend met Pentiums, ben AMD freak). De koeling is goed, een Volcano II en een 92mm casefan. Het lijkt er dus op neer te komen dat de cache niet verder wil.

Als ik de CPU voltage verhoog zal dan ook mijn internal cache voltage omhoog gaan, en hoe kan ik die voltage verhogen? Als je (een site met) info zou kunnen geven zou ik er erug blij mee zijn!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hyperformance-pc.com/intel_vid.htm . Eindelijk een site gevonden. Maar ik ga liever niet aan mijn moederbord knoeien, ik heb de vorige ook al gemold.

Daarom wou ik graag even weten of de pinnen onderaan doorlopen tot boven op de CPU. Het lijkt er wel op, dan zou ik op de CPU een stukje tape kunnen plakken, op de gewenste gaten een stukje tape weg halen en het dan met silverlijm (heb ik nog staan) doorverbinden. Zo zou ik de CPU zo over kunnen zetten in een andere mobo als ik die moet testen en blijft mn huidige mobo ook nog heel.

Iemand die het weet?