fan van voeding aansluiten op digidoc?

Pagina: 1
Acties:

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Topicstarter
Titel spreekt al een beetje voorzich, maar ik zal 't ff uitleggen.
Ik heb 2 voedingen in m'n pc. De onderste daarvan heeft een groot gat erin, waardoor de hete lucht van m'n processor die uiteraard naar boven gaat zo weg word gezogen. Nu wil ik dus die 2 fans (van beide voedingen dus) aansluiten op m'n digidoc, en dan aan laten gaan als ze te warm worden. Kan ik die 2 fans dus gewoon parralel aansluiten op m'n digidoc? En dan nog een andere vraag, mbt de digidoc: Waar zit die k*tspeaker en hoe haal ik die weg??

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Topicstarter
*kickje omhoog!!*

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De Digital Doc is een apparaatje dat de temperatuur van diverse componenten in je PC'tje meet (door middel van 8 Thermal sensors) en tegelijkertijd 8 fans kan aansturen (12 Watt per stuk).
Dus..ja, twee fans aansluiten moet kunnen, zolang je digidoc het kan trekken (vermogen fans < 12w. Die speaker zal wel zo'n piezo-gevalletje zijn (kweenie zeker..heb geen digidoc)..meestal een rond zwart dingetje (ong. 1cm doorsnee en iets minder dan een centimeter hoog) met een gaatje erin. Prop wat zooi in het gaatje om em te silencen of soldeer het hele kreng uit je digidoc :)

edit: ik zei iets doms :D

I reject your reality, and substitute my own.