Toon posts:

Is deze HDD kapot of nog te redden?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HDD die als ik mn PC opstart, allemaal wazige tekens geeft waar je normaal het merk zou moeten zien.
Waarschijnlijk is dit gekomen doordat de schijf (zat in een bracket) uit de PC is gehaald terwijl deze aanstond.

Het gaat hier om een:

Quantum Fireball CX 3.5 series
6.4 GB 5400rpm (denk ik :? )

Is hier nu helemaal nix meer mee te beginnen of zijn hier progjes voor om er nog iets van te bakken?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

ff tooltje van de fabrikant downloaden... Daar kun je de schijf ff mee testen of een low-level format proberen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
volgens mij kan je hem wel vergeten, of niet?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:07

WouterG

Dit is geen ondertitel

Wat maakt het nou uit wat je ziet tijdens het opstarten? Als hij maar werkt toch?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer evt een debug uit te voeren (hoewel ik denk dat dat weinig uitmaakt en de schijf dood is).

Verwijderd

hij is niet dood je schijf hij ken en er nog van lezen want je krijgt tekens je moet gewoon ff alle partities verwijderen en opnieuw erop :D

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bij ons is een zo'n quantum fireball een keer overleden :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dat is net mijn probleem,
Ik kan er helemaal nix meer mee.
Tenminste....
Windows vind hem niet meer.
Ik ben trouwens dat Seagate progje aan het downloaden, hopelijk werkt dat.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 20:14 schreef Nuke2000 het volgende:
hij is niet dood je schijf hij ken en er nog van lezen want je krijgt tekens je moet gewoon ff alle partities verwijderen en opnieuw erop :D
Ga er maar vanuit dat Fdisk die schijf niet meer kan zien

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heb ik ook een x gehad bij me brander, toen zat me kabel niet goed.... :)
miss ff checken, denkd at je dat wel gedaan hebt...maar toch :)

Verwijderd

check even of alle gegevens in je bios goed staan of voer een automasche detectie uit. Want door rommelen aan de kabel kunnen deze gegevens corupted zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens in het bios autodetect gedaan, en daar geeft hij de ene keer aan dat mn dh 6,4 GB is en de andere keer dat hij 128GB groot is.

Kan iemand er iets mee?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Jawel, de vuilnisman. :)

Maar goed, hij lijkt zwaar verknoeid te zijn. Je moest maar eens bij de fabrikant het low-level tooltje downloaden en proberen hem low-level te formatten. Dat is niet zonder risico, maar aan die schijf valt toch niet veel meer te verknoeien.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 15 februari 2002 20:14 schreef Nuke2000 het volgende:
Lees jij wel ??

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Controleer en/of vervang je IDE kabel, die is waarschijnlijk niet meer goed. Dit zie je wel vaker als deze beschadigd is of slecht contact maakt.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik heb een HDD die als ik mn PC opstart, allemaal wazige tekens geeft waar je normaal het merk zou moeten zien.
Dit had ik ook toen m'n IDE_kabel slecht contact maakte. Ook de jumper (ma/sl) kan verkeerd staan, dus keep faith! ;)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:06

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zou eens hier: [topic=394374] kijken, mischien is het hetzelfde probleem.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff de test eroverheen laten gaan met gloednieuwe kabeltjes en volgens de test kloppen mn kabels niet of er zijn pennetjes gebroken. In het resultaat staat ook dat het een kapotte Drive (ik dacht ook van: DUH) kan zijn.

Kan ik de HD ooit nog eens in werking zien of is dat echt niet meer voor elkaar te krijgen?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
check ff online garantie bij maxtor.com. Maar aangezien het eem 6.4 Gb is kan het zijn dat er geen garantie meer op zit. Maar je kan het altijd proberen.

Maar ik heb ook wel es zoiets gehad met m'n gare Fujitsu 3.2 Gb. Dat kwam toen door master / slave instellingen. Zonder jumper gaf ie rare tekens. Alleen lijkt me dat dit in dit geval niet de oorzaak is.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 20:50 schreef Toewan het volgende:
check ff online garantie bij maxtor.com. Maar aangezien het eem 6.4 Gb is kan het zijn dat er geen garantie meer op zit. Maar je kan het altijd proberen.

Maar ik heb ook wel es zoiets gehad met m'n gare Fujitsu 3.2 Gb. Dat kwam toen door master / slave instellingen. Zonder jumper gaf ie rare tekens. Alleen lijkt me dat dit in dit geval niet de oorzaak is.
Ik kan me vergissen, maar is mn schijf niet van Seagate?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op vrijdag 15 februari 2002 20:27 schreef veldmuis het volgende:
heb ik ook een x gehad bij me brander, toen zat me kabel niet goed.... :)
miss ff checken, denkd at je dat wel gedaan hebt...maar toch :)
IK OOK!!! (bij me HD)

> > > Kabel Checken

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

Illusion

(the art of)

als HD echt defect en je zeker weet dat hij niet meeer te redden valt dan dit proberen om data te redden: (van horen zeggen, weet neit of het klopt)
HD VOCHTVRIJ verpakken in plastic, en in de diepvriezer gooien. daar ca een uurtje laten zitten.
Extra HD in je PC zetten en daarop windows installen zodat ie werkt.
Kapotte HD uit vriezer halen en aansluiten, dan heb je een half uurtje de tijd om data te redden.

ik herhaal: ik weet niet of het werkt, maar hoorde het van een systeembeheerder (misschien als grap?).

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op maandag 18 februari 2002 22:33 schreef Illusion het volgende:
als HD echt defect en je zeker weet dat hij niet meeer te redden valt dan dit proberen om data te redden: (van horen zeggen, weet neit of het klopt)
HD VOCHTVRIJ verpakken in plastic, en in de diepvriezer gooien. daar ca een uurtje laten zitten.
Extra HD in je PC zetten en daarop windows installen zodat ie werkt.
Kapotte HD uit vriezer halen en aansluiten, dan heb je een half uurtje de tijd om data te redden.

ik herhaal: ik weet niet of het werkt, maar hoorde het van een systeembeheerder (misschien als grap?).
ROFLOL :) :) :9~
Zou ik ook proberen...
En er dan voor je em erin stopt nog een kusje geven he? O+

Ontopic:
Als je HD zowel door BIOS als door de tool van Seagate niet meer herkend wordt dan issie dood ja. Kan je beter een nieuwe halen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Op maandag 18 februari 2002 20:54 schreef R1cksson het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar is mn schijf niet van Seagate?
Nee, Quantum is vorig jaar over genomen door Maxtor (www.maxtor.com)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:33 schreef Illusion het volgende:
[Dat verhaal van die vriezer....]
Wat is dat nu weer voor een onnozele onzin! :P

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, wat kan er nog meer kapot gaan aan dat ding?
Lijkt me wel vet zo'n ding vanuit de vriezer in mn pc hangen.
Wat heb ik te verliezen.
Hij is toch dood. :'(

Mocht het een succes zijn dan laat ik wel wat horen.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Nu het hier toch over vaag doende HDD's gaat :
Mijn IBM dtla 30 GB schijf, maakte eerste steeds knagend geluid. Hij kon op ongeveer 10% van het formatteren maar met moeite de schijf lezen. Even later na windows opnieuw geinstalleerd te hebben, post me PC niet eens meer :S
Op m'n epox POST-code 8d, reserved staat in het boekje. Even later hdd eraf en alles loopt weer normaal. :?

Ik hdd opnieuw aansluiten en net als de topicstarter allemaal rare tekens in de naam van me drive, verder werd ie later niet eens meer gevonden door bios :?

Deze is stuk he?
Ik heb hem iig al naar IBM teruggestuurd als RMA. * AaroN hoop op een nieuwe :) (Volgens de website wel >:))

JayGTeam (213177)

Pagina: 1