Toon posts:

[Certificatie]SUN Certified Programmer For The ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SUN CERTIFIED PROGRAMMER FOR THE JAVA PLATFORM:

Ik wil dit heel graag doen, omdat ik namelijk wil kunnen bewijzen met een papiertje dat ik java beheers.

Maar ik de website staat alleen maar mogelijkheden via SUN. Ik zou graag dit met zelfstudie dmv boeken willen doen.

Er staat nergens wat er allemaal gevraagt word op het examen: Kan iemand mij dit toelichten hoe je je eventueel zou kunnen voorbereiden. Met boeken die je in de winkel kunt kopen. En niet met dure Sun cursusen. Ben maar een arm studentje :D

sun certification nl

Ik meen me te herinneren dat iemand deze certificaat had gehaald enu Wasigh :? ;)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

mjah wasigh is er dit weekend niet :)
denk dat je als je zijn info wil je hem het beste ff kan mailen ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 19:44 schreef D2k het volgende:
mjah wasigh is er dit weekend niet :)
denk dat je als je zijn info wil je hem het beste ff kan mailen ;)
Laat ik dat maar ff doen :) tnx, ff kijken of andere mensen iets weten :)

EDIT : Je ziet gewoon dat dit forum (/14) niet zonder Wasigh kan. Die lite-mods kunnen heb nooit vervangen ;).

(Slijm slijm slijm)

Verwijderd

Topicstarter
mhhh Wasigh is zeker heel belangerijk :P
mail Wasigh@tweakers.net -Hans van Leuken leverde op :
This is the Postfix program at host artemis.webmagix.net.

[..]

<hansvanleuken@hotmail.com>: host mx04.hotmail.com[64.4.56.135] said: 552
Requested mail action aborted: exceeded storage allocation
Word ff naar 72 uur kicken >:)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

hmmz wat krijg je allemaal op een examen voor scjp... ff zien...

declaration and access control
flow control and exception handling
gerbage collection
language fundamentals
operators and assignments
overloading, overriding, runtime type, and object orientations
threads
the java.awt package
the java.lang package
the java.util package
the java.io package

"the java exam cram" is trouwens een heel goed boek voor de voorbereiding van het examen.

braindumps downloaden is ook een goed idee.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik zou eerst eens goed en leuk kennis maken met het platform :) . Certificatie is natuurlijk heel leuk, maar eigenlijk alleen interessant als dat ook voordelig is. Ik ken je niet al te goed, maar als ik me niet vergis ben je nog aardig in 'ontwikkeling' ;) . Ik zou me daarom voorlopig even niet al te druk maken om certificatie en gewoon leuk gaan proggen. Met een leuke applicatie of library kan je bovendien ook een heleboel bewijzen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 00:07 schreef mbravenboer het volgende:

[..]
Jah dat is ook wel zo ik ga ook lekker eerst mijn Java 2 het complete handboek afmaken tegelijk daarmee met Visueel programmeren met Java en Objectgeörienteerd programmeren met Java aan de gang.

Natuurlijk ook leuke dingen maken. Heb eigen bedrijf waar genoeg te doen is op dat gebied dat geautomatiseerd mag worden.

Certificatie van Java wil ik graag ook hierna doen en dat is ook de rede waarom ik nu al een beetje daarop wil concentreren.

- Gedistribueerd programmeren met Java
- Datastructuren en algoritmen

is leuk om daarna te doen.....

Op www.sun.nl zeggen ze dat het verstandig is om 6 maanden tot jaar ervaring te hebben ? is dat echt nodig ?

Edit : je had me dus wel goed ingeschat :P

btw die braindump was handig is een goede tip.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
raymanontweakers: Certificatie van Java wil ik graag ook hierna doen en dat is ook de rede waarom ik nu al een beetje daarop wil concentreren.
Inderdaad zou ik eerst gewoon eens leuk aan de slag gaan. Certificatie zou ik zelf liever niet gebruiken als methode om Java te leren. Het is veel leuker en nuttiger om eerst zelf goede boeken door te gaan nemen en daarna als bewijs van je kennis eventueel nog voor een certificatie te gaan. Ontwikkelen met vallen en opstaan is absoluut noodzakelijk naast het lezen van buitengewoon interessante boeken en het maken van tentamens :) .
- Gedistribueerd programmeren met Java
- Datastructuren en algoritmen
Dat zijn natuurlijk interessante onderwerpen :) . Ik zou ze echter voor een certificatie doen. Je gebruikt bent anders veel te veel gefocused op twee dingen: Java leren en je certificatie halen. Deze certificatie gaat over het algemeen vervelend die op naar mijn mening irrelevante details in. Het is daardoor veel makkelijker te halen als je al een brede kijk op de zaak hebt doordat je gewoon al flink ontwikkeld hebt in Java.
Op www.sun.nl zeggen ze dat het verstandig is om 6 maanden tot jaar ervaring te hebben ? is dat echt nodig ?
Het lijkt mij wel verstandig. Certificatie is niet bedoeld als complete cursus voor het leren van Java vanaf 0. Ik denk dat je je minder moet focussen op een niet al te relevant papiertje...

Certificatie kan heel handig zijn, maar certificatie zonder een brede kijk op de zaak en voldoende ervaring is een kat in de zak :) .
je had me dus wel goed ingeschat :P
* mbravenboer kent de meeste P&W bezoekers wel een beetje ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Tomatrix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02-2025
Op vrijdag 15 februari 2002 19:41 schreef raymanontweakers het volgende:
Ik zou graag dit met zelfstudie dmv boeken willen doen.
Ik heb hier de 'Complete Java 2 Certification' liggen (ISBN 0-7821-2825-4). 900 blz. alleen gericht op de Java certificatie en een leuk cd-tje erbij met veel vragen uit de examens. M'n collega heeft z'n certificatie ermee gehaald, nu ben ik aan de beurt :)

Maar denk niet dat je Java leert programmeren mbv. dat boek. Het gaat alleen maar heel droog in op de 'grammatica' van Java, niet hoe je er een applicatie mee moet bouwen.

• Scorpion

Scorpion

Op zaterdag 16 februari 2002 00:19 schreef raymanontweakers het volgende:

Edit : je had me dus wel goed ingeschat :P

btw die braindump was handig is een goede tip.
het is zeker aan te raden om ervaring te hebben in java voordat je het examen doet.

Verwijderd

Topicstarter
mhhh Ok ... Iedereen hartelijk bedankt voor jullie tips.

Ik denk dat ik maar ff flink hard aan de slag ga met java 2 :) en dat certificatie verlopig vergeet :P.

• aphx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10-2024
Zijn er mensen hier die het al gehaald hebben???

Ben ook wel geinteresseerd...

• Scorpion

Scorpion

hoezo kick? :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

* wasigh heeft het gehaald met 2 jaar java ervaring en ik heb nog flink moeten leren....

Dat boek wat eerder gegeven is heb ik er ook bij gebruikt..

prometric regelt de testcentra in NL..

www.prometric.nl (als ik het goed heb)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

anders moet je hier even kijken:
http://forum.javahova.net/topic.php?id=398
Pagina: 1